12 Reacties

5 jaar geleden

Fijn dat je deze vraag hier stelt. Mijn dochtertje doet het ook sinds een paar dagen! Ik denk dat het even een fase is, maar ik lees mee!

5 jaar geleden

Ja inderdaad heel fijn dat je het hier post! Mijn dochtertje doet het ook sinds 2 dagen (nu 23 weken oud) en ik heb echt geen idee waarom of waar het door komt. Meestal doet ze het als ze heel moe is, misschien heeft het daar iets mee te maken. Maar ik lees ook graag even mee!

5 jaar geleden

Ah hier doet ze dit ook sinds kort! Gooit zichzelf gewoon naar achteren toe, ze gaat er bij lachen dus ik denk dat dit gewoon weer (een van de vele🤣) een fase is😅

5 jaar geleden

Herkenbaar! Lijkt alsof die van ons graag de wereld ondersteboven bekijkt😅 hij kijkt dan bijvoorbeeld naar zijn vader die achter hem in de keuken bezig is

5 jaar geleden

Zelfde hier sinds een 2tal weken (toen 5 maanden). Soms zomaar om ondersteboven te hangen en te kijken maar vaak wanneer hij extra dramatisch doet en moe is 😆😅 Het zal de leeftijd zijn.

5 jaar geleden

Onze dame doet het al een poosje als ze ligt.. dan de voetjes op de grond en de buik omhoog.. sinds een paar weken doet ze het ook op schoot.. ineens gooit ze zich naar achter. Meestal kriebel ik even onder haar kinnetje en nu doet ze het volgens mij expres..😅 Soms kijkt ze me aan... gooit haar hoofd helemaal naar achter en begint al te lachen... alsof ze er op wacht dat ik haar kriebel🥰

5 jaar geleden

Nou een fase weet ik niet. Mijn meisje doet het al vanaf 2.5 a 3 maanden. (Bijna 6 maanden nu) En dit doet ze geregeld. Op de commode.. op schoot.. ook geen idee waarom!

5 jaar geleden

Hier levert dit best wat problemen op, overstrekken noemen ze het ook wel. Wij zijn druk met oefeningen omdat ons zoontje het constant doet als hij pijn heeft. En overstrekken helpt dan niet (bijvoorbeeld vanwege een scheetje dat dwars zit) en zorgt voor een negatieve spiraal. Fijn als het bij jullie op een fase lijkt, anders zou ik zeker de adviezen voor oppakken en vasthouden in acht nemen om dit te voorkomen.

5 jaar geleden

Hey, hier bij alle drie de kinderen gezien dat ze een holle rug maken en proberen om te kijken, hier was dat de voor fase van het omrollen. Dus niks aande hand!

5 jaar geleden

Onze zoontje heeft hetzelfde gedaan toen hij 2,5 a 3 maanden was. Voor het voeden ging hij helemaal overstrekken naar links.We hebben allemaal verschillende houdingen geprobeerd met voeden, alles tegen krampjes gebruikt en massage gegeven maar niks mocht baten. Wij zijn naar een osteopaat geweest en zij gaf aan dat hij nog last had van de bevalling die niet echt was afgemaakt ( keizersnede na 23 uur bevallen). Ze heeft de laatste fase van een bevalling nagebootst. Paar dagen later deed hij niet meer overstrekken😊

5 jaar geleden

Bedankt allemaal voor de reacties! Wat 'grappig' om te zien dat meer mama's met deze vraag zaten. Lijkt dus niets aan de hand te zijn, ik wacht het gewoon even af.

5 jaar geleden

Levi slaapt zo.. geeeen idee waarom maar hij maakt ook zn rug hol, gaat op zn zij liggen en gooit zn hoofd naar achteren en valt zo in slaap. Verder is er ook niks met hem aan dr hand 🤷🏼‍♀️