23 Reacties
6 jaar geleden
Ik heb geen ervaringen maar heb hetzelfde probleem dus lees even mee. Duim voor je dat ze is gedraaid of dat de versie lukt.
6 jaar geleden
Ik kreeg bij 32 weken te horen dat meneer in stuit lag. Gezien ik mogelijk thuis wil bevallen ook ernaar gaan kijken en besteld onder het mom van baad jet niet dan schaadt het niet. Onderzoeken zijn er positief over. Ik heb omgeveer 10 dagen moxa thuis gedaan en 1 keer per dag omgekeerde positie aangehouden voor 15 min. Ernaast iedere avond een babymuziek knuffel aangezet op de onderkant van mijn buik. Gisteren liggingsecho en meneer is gedraaid gelukkig. Of het hierdoor komt geen idee. Nu is het wel mijn tweede dus er is wat meer ruimte al aanwezig.
6 jaar geleden
Ik lees graag met je mee. Ik ben ook 35 weken en met 33 weken nog geen ingedaalde baby. Morgenavond de echo in de hoop dat ze juist ingedaald is. Ik heb de afgelopen weken oefeningen moeten doen de eerste drie van de site van spinningbabys daar staat veel info en schijnt goed te zijn voor het verruimen van het bekken wat kan helpen bij indalen en het vergemakkelijken van de bevalling. Ik doe ze elke avond. Een vriendin van mij had ook positieve geluiden gehoord over moxa therapie. En mocht ze niet gedraaid zijn wil ik er ook alles over weten. Net als jij hoop ik opnieuw op een thuisbevalling (bad) en eveneens het liefst geen keizersnee. Ik heb wel gehoord dat ze soms nog draaien vlak voor de bevalling. Soms zelfs ook juist in stuit dus wat dat betreft afwachten. Hopelijk is ze bij jou vandaag “gewoon” goed gedraaid. 🍀🤞🏻
6 jaar geleden
Ik kreeg met 30 weken te horen dat de kleine meid in stuit lag. Tussen 34 en 36 weken moxa therapie gedaan. De baby begon er heel veel van te bewegen maar helaas maakte ze niet de koprol. Van de week met de versie hebben ze haar wel kunnen draaien. Ik heb er wel vertrouwen in dat moxa er voor kan zorgen dat de baby draait.
6 jaar geleden
Hallo allemaal, ik volg zelf de opleiding shiatsu therapie dat komt overeen met acupunctuur. Ook hier leren we dat moxa op bepaalde punten ervoor kan zorgen dat de baby gaat draaien. Wel afhankelijk van de grootte van de baby, en hoever je zwanger bent. Is per persoon verschillend. Veel succes allen.
6 jaar geleden
Ik heb het bij mijn eerste kind geprobeerd. Hielp niets, ook het draaien niet. Na een half uur twee personen flink duwen op mijn buik was ik er klaar mee. Deed erg pijn. Achteraf zat de navelstreng twee keer om haar nek gedraaid en kon ze niet draaien. Is met een keizersnede gehaald. Nu zwanger van de derde en deze meid ligt ook in stuit. Ik ga geen versie of iets meer doen. Ze ligt al weken zo. Daar is vast een reden voor.
6 jaar geleden
Hi ik ben momenteel ermee bezig, zaterdag meegestart. Ik ben vandaag 35 weken. Morgen hebben we weer een controle. De kleine is erg druk tijdens en erna, maar denk niet dat die is gedraaid. Ik heb het via stuitlig.nl besteld op aanraden van de verloskundige. Ze zeggen dat je ook zoveel mogelijk op je linkerzij moet liggen maar die voelt op den duur beurs bij mij aan. Ik hoop dat de kleine draait anders word ik ook doorverwezen om de kleine handmatig te draaien in het ziekenhuis
6 jaar geleden
Ik volg ook. Bij de 32 weken echo bleek hij ook in stuit te liggen terwijl hij 2 weken daarvoor nog naar beneden lag.. Krijg over 2,5 week een nieuwe echo om te kijken of hij is gedraaid. Hij is vannacht en vanochtend volgens mij wel aan het draaien geweest maar ik weet natuurlijk niet welke richting op!
6 jaar geleden
Gister echo bij verloskundige gehad en ons meisje is niet gedraaid. Ze is zelfs al een beetje ingedaald waardoor haar billen al in m’n bekken liggen 🙄
Vandaag afspraak in zkh voor de versie om te proberen haar te draaien. Het is nu de vraag of ze nog haar billen uit mijn bekken kunnen wippen voor het draaien anders wordt het een geplande keizersnee. Ben benieuwd 🤞🏻
6 jaar geleden
Onze kleine meid ligt ook in stuit. Onvolkomen stuit. Ik kreeg de tip van verloskundige om elke dag even de tijd te nemen en op handen en knieën te kruipen en stil staan. Doordat je baarmoeder dan wat meer gaat hangen krijgt de kleine meer ruimte en door de zwaartekracht is de positie waar ze nu in ligt dan wat minder fijn. Ik ga dat iedergeval proberen.😁
6 jaar geleden
Ik lees even mee. Onze meid lag bij de laatste controle met 32+3 ook in stuit terwijl ze bij de controle 2 weken daarvoor nog met het hoofdje naar beneden lag.
Ben benieuwd naar ervaringen met versie en moxa therapie, al hoop ik stiekem natuurlijk nog dat ze gewoon zelf draait. Ik voel haar regelmatig veel bewegen/draaien maar je hebt inderdaad vaak geen idee of het kindje nu de goede kant op draait.
6 jaar geleden
Ook een stuitligging met 35,5 weken en ook de moxa sticks gekocht, ben benieuwd!
6 jaar geleden
Reactie op bloempje1984
Ook een stuitligging met 35,5 weken en ook de moxa sticks gekocht, ben beni ...
Oh ja en spinning babies. Net nog 10 minuten achterstevoren op de strijkplank gelegen (zie oefeningen)..
6 jaar geleden
Mijn kleine man ligt ook continue in stuit.. ik ga hem niet laten draaien.. hij ligt waarschijnlijk zo lekker en met een reden..
6 jaar geleden
Reactie op Lysj90
Hoe is de versie gegaan?
Helaas niet gelukt.
Ze hebben gisteren met 2 artsen meerdere keren geprobeerd haar te draaien. Zowel vooruit als achteruit maar allen zonder succes.
Het is best pijnlijk en heb nu echt een blauwe beurse buik.
Dinsdag afspraak in zkh om te bespreken of we stuit bevalling of keizersnede willen.
Wordt voor ons een geplande keizersnede. Vind dat er teveel complicaties voor de baby zijn bij een stuit bevalling. (Is ons 1e kindje) Wil het niet op m’n geweten hebben dat er tijdens die bevalling iets met de baby gebeurt zoals zuurstof tekort ofzo. En uit onderzoek blijkt dat 50% van de stuit bevallingen eindigen in een spoed keizersnede