3 Reacties

2 jaar geleden

Ik merkte de laatste weken van mijn zwangerschap dat mijn zoontje ook enorm aanhankelijk was naar mij toe, en naar andere mensen was hij heel vervelend. En duwen en slaan op de opvang. Toen zijn broertje er was moest hij een week lang helemaal niks meer van mij weten. Maar nu is het allemaal gelukkig weer zoals het was. Ik denk dat het met de zwangerschap te maken heeft. Voor een kind is het niet niks, een hele verandering. En dat hebben ze vaak dondersgoed in de gaten. Mama is natuurlijk ook ineens een stuk minder fit, en alle andere dingen erbij. Het komt goed, waarschijnlijk even een fase waar jullie samen doorheen moeten. Voor mij in ieder geval heel herkenbaar, en het is helemaal goed gekomen. Hij is weer een moeders kindje en dol op zijn broertje 🥰

2 jaar geleden

Ze weten dat er wat gaat veranderen, maar niet precies wat. Mijn dochter 2 jaar is precies hetzelfde. Er zijn weer babybedjes en spulletjes die niet voor hun zijn. Bij mijn dochter op kdv zijn er veel moeders zwanger en al die kindjes zijn een stuk aanhankelijker dan normaal en gedragen zich anders. Ik denk dat het erg normaal is dat ze door deze fase heen gaan. Een vriendin is begin dit jaar bevallen van een 2e en het heeft na de bevalling ook even geduurd voordat haar dochter weer naar kdv Wilde gaan. Ze Wilde ook graag bij haar moeder thuis blijven. Het zal voor iedereen even wennen zijn, maar als het goed is gaat het over. Succes nog eventjes met de laatste loodjes🤗

2 jaar geleden

Ah toch de zwangerschap… wel fijn dat het herkenbaar is en dat het gewoon even tijd kost. Dat geeft me een gerust gevoel! Thanks!