15 Reacties

3 jaar geleden

Dankjewel voor de tip! Van welke website had je het besteld? ♥️

3 jaar geleden

Reactie op maryke-24

Dankjewel voor de tip! Van welke website had je het besteld? ♥️
Ik lees hem digitaal omdat ik een abonnement heb op Storytel, maar bij bol.com heb ik hem gezien

3 jaar geleden

Ik lees hem digitaal omdat ik een abonnement heb op Storytel, maar bij bol. ...
Net besteld via Bol. 🤞🏼 Ik ben er zooo benieuwd naar. Heel erg bedankt voor deze nuttige tip! Ik wist echt niet meer wat te doen, u bent een redder in nood! 🥰♥️

3 jaar geleden

Wat een goeie tip!!! Ik ga meteen even kijken voor het boek! Dank je wel!🤗

3 jaar geleden

Echt een fantastisch boek inderdaad! Goed idee om hier te delen!

3 jaar geleden

Ik word helemaal enthousiast van jouw verhaal😅 Leuk om te lezen hoe dit voor jullie uitpakt! Ga er zeker voor kijken. Bedankt voor het delen😉
Wat leuk om te lezen zeg, ik twijfelde ook om het boek aan te schaffen. Wat voor concrete tips heb jij er voor jezelf uitgehaald? Ben wel benieuwd! :)

3 jaar geleden

Reactie op Moeder van 1 en 1 in de buik

Wat leuk om te lezen zeg, ik twijfelde ook om het boek aan te schaffen. Wat ...
Ik vond veel herkenning in het stuk over de mentale belasting om steeds maar weer iets leuks voor haar te bedenken. Ook hadden wij het idee dat ze meer uitgedaagd moest worden, maar konden dit niet in bijvoorbeeld speelgoed vinden. Jackie hielp al langer met de was, en dat vindt ze erg leuk. Nu hebben we dus besloten haar echt een onderdeel te maken van ons dagelijks leven. Ik nodig haar uit bij alles wat ik doe. Wil ze niet, ook prima. En het werkt dus geweldig. Je doet echt dingen samen, en doorgaans dus ook dingen die je sowieso al zelf wilde doen. Dat maakt het veel makkelijker om iedereen bezig te houden. Als ik vraag of ze me ergens mee wil helpen staat ze al te dansen van enthousiasme. Is de taak te moeilijk dan mag ze kijken. En heeft ze geen interesse, dan gaat ze gewoon weer haar eigen gang. Daarnaast is de communicatie tussen ons sterk veranderd. Ik praat wat minder denk ik, maar de dingen die ik zeg zijn doorgaans positief en aanmoedigend. Of feitelijk. En niet meer zo negatief. Eigenlijk is onze hele dagelijkse manier van leven wel veranderd hoor, teveel om op te noemen ☺️

3 jaar geleden

Overigens, we hebben Jackie nooit echt als ‘vervelend’ ervaren hoor. We liepen gewoon tegen bepaalde dingen aan. Explorerend gedrag dat gevaar oplevert bijvoorbeeld. Of het opzoeken van grenzen. Het speentje van de baby afpakken. Uit verveling experimenten bedenken die toch echt niet de bedoeling zijn… Dat soort dingen. Maar voor het boek hadden we het meestal ook erg gezellig ☺️

3 jaar geleden

Ik heb het boek inmiddels ook in huis! Ben erg benieuwd!

3 jaar geleden

Dit boek word toevallig ook genoemd en voorbeelden eruit besproken in de nieuwe Ouders van Nu, over hoe kinderen leren alleen te spelen.

3 jaar geleden

Reactie op Noxxi

Dit boek word toevallig ook genoemd en voorbeelden eruit besproken in de ni ...
Interessant, die invalshoek! Ik vind dat het boek juist heel erg gaat over verbindingen aangaan en echt dingen samen doen met je kind, behalve het deel van de Inuit, dat over emotionele ontwikkeling gaat.

3 jaar geleden

Bedankt nog voor de tip. Het duurde even voordat ik hem kon lenen bij de bibliotheek, maar een interessant boek. Goed om te lezen hoe het er elders in de wereld aan toe gaat en de wijze waarop zij naar kinderen kijken, met tips hoe je bepaald gedrag kunt aanpakken.

3 jaar geleden

Hier ook besteld! Ervaar zelf ook dat mijn dochter nu met 18 maandjes zichzelf slecht kan vermaken. Veel "jengelt" en behalve met andere kindjes zichzelf dus slecht kan vermaken. Nu het slecht weer is en niet veel kan voel ik toch druk en vraag ik me in de ochtend als af hoe we de dag moeten doorkomen 😅

3 jaar geleden

Reactie op Olifantje-24

Hier ook besteld! Ervaar zelf ook dat mijn dochter nu met 18 maandjes zichz ...
Oh “gelukkig” dat je dit ook hebt. Mijn zoon kan niet alleen spelen als mama en papa er zijn, continu trekt ie aan onze handen om mee te lopen, hem op te tillen, noem maar op. Op de opvang speelt ie goed met andere kindjes en ook bij oma kan ie goed alleen ontdekken... ik ga het boek ook maar eens bestellen