12 Reacties

2 jaar geleden

Hoi, onze dochter is nu 19 mnd, en we zijn nu wel gestopt met de Nutrilon en overgegaan op 's ochtends en 's avonds gewone melk..ik zou gewone melk zeker wel blijven aanbieding naast een gevarieerd voedingspatroon, en de vitamine d druppels zijn ook nog belangrijk

2 jaar geleden

Wij geven onze kleine vanaf ongeveer 15 maanden al niet echt meer opvolgmelk. En hij doet het prima! ;)

2 jaar geleden

Reactie op theHead

Wij geven onze kleine vanaf ongeveer 15 maanden al niet echt meer opvolgmel ...
Geven jullie dan ook geen gewone melk nu? Mijn zoontje drinkt al een half jaar gewone melk, maar daar wil ik graag vanaf

2 jaar geleden

Reactie op Melanie1410

Hoi, onze dochter is nu 19 mnd, en we zijn nu wel gestopt met de Nutrilon e ...
Bedankt voor je berichtje! Jammer dat gewone melk nog noodzakelijk is. Ons zoontje drinkt dit al vanaf 14 maanden, maar ben niet zo fan van melk zo goed is het eigenlijk niet voor je. Gevarieerd eten doen de kleine man zeker (4x Hellofresh per week) en druppelen doen we uiteraard ook :)

2 jaar geleden

Reactie op pizzazip

Geven jullie dan ook geen gewone melk nu? Mijn zoontje drinkt al een half j ...
Ja we geven gewone melk 's ochtends bij ontbijt en 's middags bij lunch

2 jaar geleden

Reactie op pizzazip

Geven jullie dan ook geen gewone melk nu? Mijn zoontje drinkt al een half j ...
En af en toe optimel oid

2 jaar geleden

Reactie op pizzazip

Bedankt voor je berichtje! Jammer dat gewone melk nog noodzakelijk is. Ons ...
Wil je helemaal geen zuivel meer geven? Of wel andere zuivel, maar geen melk meer? Als je helemaal geen zuivel wilt geven, kan je op zoek gaan naar een vervanger. Wellicht plantaardig? Ik weet niet of die voldoende bieden qua voedingsstoffen. Wellicht dat een diëtist dit weet of ouders met kindjes met koemelkallergie (ik weet niet wanneer die overstappen van kunstvoeding zonder melk naar een gewone melkvervanger).

2 jaar geleden

Reactie op Ekein

Wil je helemaal geen zuivel meer geven? Of wel andere zuivel, maar geen mel ...
Wij hebben toen op het CB nagevraagd of sojamelk bijvoorbeeld ook goed was, onze dame weigert namelijk gewone melk te drinken (behalve opgewarmd en uit een flesje....). Sojamelk was ook helemaal prima. Helaas moet ze daar ook niets van weten dus hebben we besloten om haar na het ontbijt en avondeten yoghurt te geven, ze hebben echt nog wel iets van zuivel nodig.

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft fpies (koemelkeiwit allergie). En mag absoluut geen melk. Wij geven hem nog pepti 2 (heet opvolgmelk alleen zijn de melkeiwitten helemaal geknipt) . Verder drinkt hij alleen water en af en toe sinaasappelsap. Als we melk in een recept nodig hebben gebruiken wij of soyamelk of amandelmelk. En yogurt geven wij kokosyogurt.

2 jaar geleden

Wij geven havermelk groeimelk van alpro, zoontje heeft koemelkallergie. De soja variant is in twijfel ivm hoeveelheid hormonen, zie Google. Daarnaast amandelmelk en rijstmelk. Alles in overleg met diëtiste goedgekeurd. Belangrijk is om melk(vervanging) te blijven geven, ze gaf aan dat hier wel calcium aan toegevoegd moet zijn.

2 jaar geleden

Hier krijgt hij al vanaf een jaar geen “gewone” of poeder melk meer. Heel even overgestapt naar soya en toen Havermelk omdat ik dat ook altijd drink. Hij eet gevarieerd en vers dus denk dat hij voldoende voedingsstoffen binnen krijgt.

2 jaar geleden

Reactie op jessynaomi

Hier krijgt hij al vanaf een jaar geen “gewone” of poeder melk meer. Heel e ...
Ook al meer dan een half jaar alleen nog in de avond voor het slapen gaan. Verder niets.