23 Reacties
6 jaar geleden
Ik heb er nu ballonnen in gedaan. Als de baby er straks is dan plantenspuit erbij. Die hoef ik alleen maar te laten zien en dan springen ze weg.
6 jaar geleden
Ik heb dit bij mijn eerste gehad en liet er gewoon gaan ze was erg waakzaam naar me dochter toe dus was alleen maar een fijne gedachte maar ieder zijn eigen ding in de kamer kwam ze niet en als ik buiten ging wandelen met de kinderwagen ging ze mee onder in het mandje 🙈
6 jaar geleden
Heel herkenbaar! Hier twee jonge katjes in huis van een jaar oud.
Wij laten ze alle babyspullen ontdekken en als de nieuwigheid eraf is dan laten we ze weten dat het niet voor hun is. Vaak is ‘nee’ zeggen al genoeg. Dit ook zo bij de babykamer gedaan. Ze laten meekijken met klussen en nu de deur dicht. (Ze komen bij ons op geen enkele kamer boven, dus die dichte deur zijn ze gewend en is geen enkel probleem)
Alleen de box is een dingetje. Ik heb het boxkleed er bij het ontdekken in gehad, maar dat vonden ze maar wat comfortabel dat ze er het liefst steeds in gingen slapen. Nu dus het boxkleed eruit en ze met de plantenspuit weggejaagd en inmiddels is ook hier ‘nee’ zeggen genoeg. Misschien is dat een tip voor jullie?
Nou is het wel zo dat onze katjes buiten komen en ik kan me voorstellen dat katten in het algemeen het ontzettend interessant vinden zo’n baby’tje in huis.
Als je het geen probleem vind dat de kat bij de baby moet je ze misschien ook maar bij elkaar laten. Wie weet is de kat wel super lief voor de kleine!
Succes in ieder geval!
6 jaar geleden
Ooh ik laat der hier der gang gaan. Ben nu 34 weken. Moet alles nog wassen daarna slaapkamer deur dicht. Box ligt ze ook heel veel in. Maar lees nu dus alle berichten en denk dat ik der ook maar ballonnen in ga doen
6 jaar geleden
Reactie op MarielleS
Hier ook met ballonnen gedaan! Hopelijk werkt het straks ook als de kleine ...
Ik ben ook vooral bang dat de kat per ongeluk op de baby gaat liggen en de kat haart enorm op dit moment. De ballonnen en aliminium folie zijn goede tips, maar wat doen jullie als de baby erin ligt? Houdt je toezicht en laat je de kat er wel bij of zeg je direct al "nee"?
6 jaar geleden
Iemand een tip voor een kat die dol is op ballonnen? Daar speelt hij dolgraag mee, dus dat zou hem enkel lokken naar de box 😅. Aluminiumfolie kan ik wel proberen, maar nog andere alternatieven? Plantenspuit heeft hij ook niet echt angst voor.
Hij is wel geen grote kinderfan, dus als de baby er eenmaal is denk ik niet dat hij erbij gaat liggen. Maar ik wil vermijden dat hij vooraf het idee krijgt dat het 'zijn' plek is.
6 jaar geleden
wij hebben ook een kat van 1 jaar wij zijn nog aan het verbouwen dus we slapen in de woonkamer(wel afgeschermd) en de kleine komt bij ons te liggen en hebben een bedje met commode eraan vast zeg maar de kat gaat absoluut niet in het bedje liggen alleen op het aankleedkussen. De box heb ik nog niet staan maar denk niet dat hij erin gaat liggen en anders is uhh of nee al voldoende 😊🤭
6 jaar geleden
Reactie op Aislynn
Ik ben ook vooral bang dat de kat per ongeluk op de baby gaat liggen en de ...
Wij hebben 2 binnen katten en we waren in het begin voorzichtig, omdat je niet weet hoe de kat reageert en aangezien katten ook nogal wisselend kunnen zijn.. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een kat per ongeluk op haar is gaan liggen. Het verharen was en is nog steeds een reden waarom de kinderkamer dicht is. Zo irritant al die haren dan op je mooi opgemaakte bedje bijvoorbeeld. Een aantal weken voor de bevalling mochten de katten ook niet meer op onze slaapkamer komen. Dit om ook zoveel mogelijk kattenharen daar tegen te gaan, aangezien je aan de bevalling ook wel wat wond(jes) kan overhouden.. Bij de tweede zwangerschap nu doen we hetzelfde. Bij de eerste zwangerschap zette ik weleens babygehuil op, zodat ze alvast kunnen wennen aan het geluid haha.
6 jaar geleden
Wij hadden bij ons eerste kindje er voor de bevalling ook ballonnen en aluminiumfolie inliggen, maar dat maakte ze niks uit en 's nachts sliepen ze als nog in de box. Overdag kwamen ze er niet in. Toen de baby er eenmaal in lag moesten ze er helemaal niets meer van weten haha. Ze kwamen niet meer in de buurt van de box. Alleen s avonds legde ik er voor de zekerheid een kleed in zodat er geen kattenharen op het boxkleed kwamen. De box staat nu nog laag voor ons zoontje en zal straks weer omhoog gaan. Dus we zullen zien of ze er dan weer in gaan, maar mijn ervaring is dat ze niet bij of op de baby gaan liggen.
6 jaar geleden
Hier werkte de ballonnen in ieder geval niet 🤣 na lang consequent zijn, zitten ze er nu bijna niet meer in

6 jaar geleden
Reactie op MarielleS
Hahaha supercute! Maar het beste is om ze er een paar keer in te gooien! Ik ...
Hier speelde ze met de ballonnen.. haalde ze uit de box en gingen ermee voetballen totdat de ballon kapot ging 😅 daarna pakte ze gewoon weer een ander haha.
6 jaar geleden
Hier inderdaad ook de box vol ballonnen wat goed werkt. Daarnaast hebben we de plantenspuit, deze gebruiken we al heel lang voor het aanrecht wat goed werkt. Aluminumfolie was die van ons niet bang voor.
Qua plantenspuit moet de straal wel op zijn hardst staan, tegenwoordig schiet ze al weg als ik de spuit alleen al vsstpak en haar aankijk.
6 jaar geleden
Wij hebben de box al neer gezet en aluminiumfolie erin gedaan. Dit werkt perfect hier. Ze hebben t 1x geprobeerd en daarna nooit meer