41 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb het ook gezien inderdaad.. ik wist al wel dat de basis van alle.voedingen hetzelfde moest zijn. En zijn inderdaad even overgestapt van Nutrilon1 naar Kruidvat1. Echter merkten wij wel verschil.. na de fles had ze nog honger en het loste minder goed op dus veel dikke klonten. Toen toch weer terug naar nutrilon. Nu ze wat ouder is en sowieso minder flesvoeding krijgt willen we toch weer een goedkopere proberen, nu maar die van de jumbo.. kijken hoe dat gaat. Sowieso vanaf 1 jaar gewone melk😉😆

3 jaar geleden

Net terug gekeken, erg he! En dat tussen 2 en 3 alleen het schepje ‘anders’ is, is echt te belachelijk voor woorden! Het CB adviseerde ons ook om echt over te stappen naar 2, maar nu ik dit zie gaan we dat mooi niet doen. Wel jammer trouwens dat de lc geen donormelk aangaf als alternatief als bv niet lukt.

3 jaar geleden

Reactie op elseem

Net terug gekeken, erg he! En dat tussen 2 en 3 alleen het schepje ‘anders’ ...
Inderdaad, als je kindje genoeg ijzerhoudende vaste voeding krijgt is 2 dus helemaal niet nodig. Kunnen ze alleen maar verstopt raken zoals onze dame. Wij geven nu ook minder flesvoeding en gaat het gelukkig weer goed

3 jaar geleden

Ook gezien echt verschrikkelijk de marketing achter flesvoeding!

3 jaar geleden

Reactie op Smt82

Inderdaad, als je kindje genoeg ijzerhoudende vaste voeding krijgt is 2 du ...
Ons meisje had dat ook! Toen gewoon terug gegaan naar 1 en toen was alles weer goed.

3 jaar geleden

Die opvolgmelk 2 is dus ook mede om te kunnen marketen op zuigelingenmelk 1, waarvoor marketing verboden is (omdat borstvoeding beste is)

3 jaar geleden

Ik kan dit niet kijken vanuit het buitenland maar ben erg benieuwd wat hun conclusie was betreffende opvolgmelk. Zou het erg waarderen als iemand het kort kan uitleggen?

3 jaar geleden

Ik ben wel overgestapt op 2 ivm met het ijzergehalte. Ons zoontje is laat begonnen met zijn hapjes ivm krampjes en eet de groente hapjes nog niet zo goed zo krijgt hij wel voldoende binnen. Maarja dan is weer de vraag. Wat als hij dit straks goed eet?! Op 2 blijven? Terug naar 1? Het is zo lastig! Je wilt het beste voor je kindje maar het is een hele uitzoekerij.

3 jaar geleden

Reactie op Muumiannie26

Ik kan dit niet kijken vanuit het buitenland maar ben erg benieuwd wat hun ...
Dat opvolgmelk niet nodig is. Zit heel ietsje meer ijzer in, maar krijgt je kindje ook binnen als hij/zij groene groentes eet. Dus je kan gewoon bij nummer 1 blijven. Vanaf 1 jaar kan je gewone melk geven. Dus opvolgmelk nummer 3 en verder is helemaal onzin. Het wordt alleen maar steeds zoeter (meer suiker). En elk merk is goed. Dus dat dure A-merk is niet beter dan het huismerk. Wat een A-merk wellicht extra heeft toegevoegd is niet wetenschappelijk aangetoond beter voor je kindje. Als er iets wetenschappelijk aangetoond beter is, moeten alle producenten dit aan de volledige zuigelingenvoeding toevoegen. Dus bij een A-merk betaal je voor het merk en niet voor betere voeding. Overigens, was dit alles echt geen verrassing voor mij. Met een beetje zoeken kan je deze informatie ook zelf allemaal vinden. Wel fijn dat het nu op deze manier onder de aandacht wordt gebracht :)

3 jaar geleden

Reactie op xXLauraXx

Ik ben wel overgestapt op 2 ivm met het ijzergehalte. Ons zoontje is laat b ...
Onze zoon eet ook nog niet veel groene groentes, maar ik smeer wel appelstroop op z'n boterham. Ik denk ook niet dat er een magische lijn is dat ze vanaf 6 maanden ineens dat kleine beetje extra ijzer nodig hebben.. De GGD zei tegen mij dat ze vanaf 9 maanden de stofjes "nodig" hebben

3 jaar geleden

Reactie op Ekein

Dat opvolgmelk niet nodig is. Zit heel ietsje meer ijzer in, maar krijgt je ...
Edit: De verpakkingen waar "volledige zuigelingenvoeding" opstaat voldoen aan wettelijke eisen, daaraan kun je zien of je de goede voeding hebt. Voor de rest betaal je dus voor de naam. De reden dat ze in de opvolgers suikers toevoegen is zodat kindjes "gewend" raken aan zoetig drinken en je vervolgens ook de ranja gaat kopen van dezelfde producent als de zuigelingenvoeding 😉 het is allemaal marketing en bedacht om geld te kunnen verdienen..

3 jaar geleden

Reactie op Annemiek1990

Edit: De verpakkingen waar "volledige zuigelingenvoeding" opstaat voldoen a ...
Ik blijf het zo grof vinden dat bedrijven grof geld mogen verdienen over de ruggen en ten koste van de gezondheid van baby’s en kinderen..

3 jaar geleden

Reactie op Bijnamamavantwee

Ik blijf het zo grof vinden dat bedrijven grof geld mogen verdienen over de ...
Is het ook, maar zo is het met zoveel dingen! Daarom is het ook belangrijk om goed onderzoek te doen voor je je kindje iets geeft. Triest, maar helaas realiteit..

3 jaar geleden

Reactie op xXLauraXx

Ik ben wel overgestapt op 2 ivm met het ijzergehalte. Ons zoontje is laat b ...
Als hij straks goed groetjes gaat eten kan je wel bij nr2 blijven maar geef je daar minder van. Doen wij nu ook. Ze krijgt als ontbijt en lunch een plak brood met thee en daarna 150+5 van nr 2 en alleen voor de nacht nog een fles 180+6

3 jaar geleden

Reactie op agentstarling

Die opvolgmelk 2 is dus ook mede om te kunnen marketen op zuigelingenmelk 1 ...
Borstvoeding is inderdaad de beste voeding, maar dat is niet waarom het verboden is om op nummer 1 reclame te maken. Zuidelingenmelk 1 moet zo veel mogelijk met borstvoeding overeenkomen, omdat dit inderdaad de beste samenstelling is. Aangezien er vrouwen zijn die om wat voor reden ook helaas geen borstvoeding kunnen geven, is de samenstelling bij wet vastgelegd. Daarom mag er geen reclame gemaakt worden op nummer 1. Dit is ook de enige reden waarom nummer 2, 3 etc in het leven is geroepen. 2 is dus inderdaad om te kunnen verdienen.

3 jaar geleden

Zou dit misschien ook de rede zijn dat je bij Hero baby de codes op de verpakkingen vanaf nr kunt sparen voor kortingen etc. Op nr 1 zitten namelijk geen codes om te sparen🤔

3 jaar geleden

Reactie op elseem

Net terug gekeken, erg he! En dat tussen 2 en 3 alleen het schepje ‘anders’ ...
Ik heb het idee dat dit al van 1 naar 2 ook alleen een groter schepje is

3 jaar geleden

Wij hebben verschillende soorten gehad. We zijn begonnen met little steps daarna kruidvat AR. Dat was een drama niet oplossen. Nu naar de nutrilon toen gegaan de AR versie. Die gaat nu hard naar de €20,- toe. Gelukkig wil ze zelf steeds minder flesjes hebben. Alle soorten zijn hetzelfde alleen de uitwerking op je kindje is toch wel belangrijk. Hier naar de laatste overstap een heel ander kindje

3 jaar geleden

Reactie op Charliean

Zou dit misschien ook de rede zijn dat je bij Hero baby de codes op de verp ...
Op nr1 mogen ze geen acties zetten, marketing is bij nr1 verboden omdat men niet "aangemoedigd" mag worden om voor flesvoeding te kiezen ipv borstvoeding.

3 jaar geleden

Het enige wat ik niet zo goed begreep was de verwijzing naar zoete dranken die bepaalde merken ook verkopen. Als je zelf gewoon je kindje thee/water geeft gaat hij/zij toch niet zelf vragen om zoete dingen? Ik denk dat je dit als ouder toch zelf een beetje in de hand houdt.