41 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op WiHD

Op nr1 mogen ze geen acties zetten, marketing is bij nr1 verboden omdat men ...
Ohja dat klinkt logisch, bedankt!

3 jaar geleden

Reactie op Ekein

Dat opvolgmelk niet nodig is. Zit heel ietsje meer ijzer in, maar krijgt je ...
Hee super bedankt! Wij waren bet over naar nr 2, maar ik denk dat ik gewoon weer nr 1 ga geven dan

3 jaar geleden

Reactie op -CL

Het enige wat ik niet zo goed begreep was de verwijzing naar zoete dranken ...
Dat is zeker waar, maar het kan wel meespelen of je kindje thee/water makkelijk accepteert.. als je altijd koffie met melk en suiker drinkt en je krijgt vervolgens een kop zwarte koffie vind je dat ook niet lekker 😁 Maar ik ben het met je eens dat je het als ouder zeker ook zelf in de hand hebt!

3 jaar geleden

Reactie op -CL

Het enige wat ik niet zo goed begreep was de verwijzing naar zoete dranken ...
De beredenering was volgens mij: opvolgmelk is zoeter dan koemelk, dus als je na 1 jaar dat geeft gaan ze dat misschien lekkerder vinden en vervolgens gewend raken aan zoetere smaken. Vervolgens ben je als ouder en/of kind vertrouwd met het merk en die verkoopt toevallig ook frisdrank dus ben je misschien eerder geneigd dat merk frisdrank te kopen. Allemaal psychologische effecten die erg op het onderbewuste gericht zijn.

3 jaar geleden

Hier bij nummer 1 altijd op nutrilon gezeten, omdat zij de hongerige baby voeding hadden en de prefea om de overstap naar flesvoeding makkelijk te maken. na de hongerige baby naar de gewone nutrilon gegaan en had het gevoel omdat het hetzelfde merk was de overstap heel makkelijk ging. Nu zijn we wel naar de opvolg melk gegaan, ook omdat ik niet wist dat dat niet hoefde. Heb toen wel die van de Etos genomen en die bevalt heel goed! Had tussendoor een pak hero baby gehaald omdat de voeding onverwachts op was en alleen de ah nog open was maar wat een ellende was dat?! Dus gewoon lekker Etos2 en die bouwen we nu af naar 3 flessen en na een jaar gewoon lekker aan de gewone melk, water en thee 💪

3 jaar geleden

Bedankt voor het delen! We kijken dit programma altijd...nouja, blijkbaar niet altijd want we hadden net dit onderwerp gemist! Hebben eerder wel eens van Nutrilon naar Hero gewisseld, maar dat was toen geen succes en sindsdien weer Nutrilon. Maar reden was idd omdat we toen wisten dat de basis hetzelfde is. Hebben pas nog zitten balen omdat we 3 hadden gekocht i.p.v. 2...wat een onzin dus blijkbaar. We gaan dat pak 3 nu dus gewoon opmaken en verder 2 kopen tot hij 1 jaar is. Om na 1 jaar nog kunstvoeding te geven? Zou niet weten waarom mensen dat zouden doen? Zou dat goed verkopen? Wist dat daar veel meer suikers in zitten. Net als zulke producten als pyjamapapje enzo. Allemaal commercieel en ongezond geneuzel die producten. Zou mooi zijn als daar wetgeving voor zou komen mss.

3 jaar geleden

Reactie op Amie1984

Bedankt voor het delen! We kijken dit programma altijd...nouja, blijkbaar n ...
Ik denk omdat sommige mensen ook jaren borstvoeding geven, dat sommige dan ook kunstvoeding blijven geven?

3 jaar geleden

Ik heb navraag gedaan bij het cb en als ik de pakken naast elkaar houd zit het verschil ook in mineralen en niet alleen ijzer?? Zelf vind ik dar ze het minder goed doet op nummer 2 , al zegt iedereen dat het niet kan😅 overstap nummer 3 ga ik zo ie zo nooit maken

3 jaar geleden

Wij zijn na deze aflevering gezien te hebben, overgestapt op Kruidvat opvolgmelk. Zonder problemen, drinkt ons meisje der flessen leeg. Ik houd gewoon dezelfde verhoudingen aan en heb geen problemen met het niet oplossen van de poeder ofzo. Helemaal tevreden dus en we merken echt geen verschil met daarvoor.

3 jaar geleden

Ik ben weer terug gegaan naar nummer 1 omdat mijn zoontje het hier beter op doet. Maar nu zag ik dus ook dat er wel degelijk een klein beetje verschil is tussen nummer 1 en nummer 2. Kan ik nu gewoon op 1 blijven of is 2 dan toch eigenlijk beter?🙈

3 jaar geleden

Nummer 1 moet aan wettelijke eisen voldoen. Opvolg nummers niet. De enige reden dat er verschil tussen zit is om lieve mama's die het beste voor hun kindje willen een beetje voor de gek te houden en te doen alsof ze meer/anders nodig hebben dan in 1 zit (even makkelijk gezegd). Maar dat is dus niet omdat de meeste kindjes vanaf 6 maanden vast voedsel gaan eten en ze daar het ijzer en mineralen enz vandaan halen die ze nodig hebben. Ze mogen van alles in de opvolgers stoppen omdat die niet gecontroleerd worden.. ook als kindjes nog niet zoveel vast voedsel eten is het geen probleem. Ze zeggen "food under one is just for fun!" Dus vanaf 1 jaar hebben ze de stofjes echt nodig 😁

3 jaar geleden

Reactie op Olifantje-24

Ik heb navraag gedaan bij het cb en als ik de pakken naast elkaar houd zit ...
Het kan dus wel degelijk dat je kindje het slechter doet op 2, juist vanwege het verschil

3 jaar geleden

Ik heb bewust gekozen voor nutrilon omdat die melk door de toevoegingen van FOS op de darmen een zeer goed effect heeft. Ik heb daar wetenschappelijk onderbouwing bij gevonden waarbij ze een groep BV gaven, een groep KV zonder FOS en een groep KV met FOS. De laatste kwam beter overeen met BV dan als er geen FOS in zat. (Er zijn ook andere kv met FOS heb ik deze week ontdekt) In de basis voldoet 'volledige zuigelingenvoeding' allemaal aan de minimale wettelijke eisen. En als er iets aantoonbaar beter is, kunnen ze dat niet direct bij wet opnemen. Omdat er tijd overheen gaat om het met meerdere onderzoeken aan te tonen en juridisch af te handelen Er zit patent op dergelijken ontwikkelingen en dat is ook logisch want er gaat veel geld zitten in onderzoek ed. Eigenlijk betaal ik dus mee aan de ontwikkeling van nog betere kunstvoeding in de toekomst. Ik vind het goed dat er aandacht aan is besteed met dit programma maar ik weet ook dat de conclusie die ze (soort van) trekken in elke aflevering niet altijd helemaal correct of volledig is. Iemand zij het al, de lactatiekundige noemt niet alle opties als BV niet kan. En spreek 3 verschillende lc's en je krijgt 3 verschillende adviezen. De conclusie baseren op 1lc, en 1 producent is een begin maar die is niet in beton gegoten. Overigens heeft Kruidvat dankbaar gebruik gemaakt van de aflevering met aandacht en acties/aanbiedingen op hun kunstvoeding. ;)

3 jaar geleden

Reactie op Ekein

Dat opvolgmelk niet nodig is. Zit heel ietsje meer ijzer in, maar krijgt je ...
Mooi gezegd! Nog een kleine toevoeging (maar ik heb de aflevering niet gezien dus weet niet of hier iets over is gezegd): volgens mij betaal je bij merken ook voor het feit dat de producenten best veel geld steken in onderzoek en ontwikkeling. Huismerken doen dat (begrijpelijk) niet of minder. Ik vind o&o ook wel erg belangrijk en betaal mede om die reden graag wat extra.

3 jaar geleden

Reactie op Smt82

Ik heb het ook gezien inderdaad.. ik wist al wel dat de basis van alle.voed ...
Wij hier het zelfde. Daarbij kwam ook dat ons meisje eigenlijk nooit spuugde en nu met Kruidvat kwam er na bijna iedere fles een grote hoeveelheid terug. Besloten toch weer naar nutrilon te gaan. Het poeder is ook echt heel anders. Beiden is het complete zuigenlingenvoeding en dus goed voor je kindje maar de producten verschillen wel degelijk in de samenstelling van stoffen. Zeg niet dat de een beter is dan de ander want dat is niet zo. Het beste is de gene waar je kindje het beste op doet. Bij ons helaas de nutrilon #duur.

3 jaar geleden

Reactie op Charliean

Ik ben weer terug gegaan naar nummer 1 omdat mijn zoontje het hier beter op ...
Als hij mineralen via andere voeding binnen krijgt kun je op 1 blijven. Zijn voorraad mineralen wordt minder en daarom wordt dit aan flesvoeding toegevoegd. Dan weet je zeker dat hij het binnen krijgt. Maar hij krijgt het dus ook gewoon via groenten binnen.

3 jaar geleden

Reactie op RianneV

Wij hier het zelfde. Daarbij kwam ook dat ons meisje eigenlijk nooit spuugd ...
Klopt, die van kruitvat is dikker en lost minder goed op.. bleven altijd klonten achter. Nu naar die van jumbo om te proberen. Lijkt vooralsnog goed te gaan maar hebben het eerst gemixt met het laatste restje Nutrilon. Over een week of 2 gaan we volledig jumbo proberen🤞🏻

3 jaar geleden

http://www.babyvoedingchecker.nl/Info/Nutritions Per stof geeft de wet aan wat het minimale en maximale gehalte in flesvoeding mag zijn. Daardoor is er nauwelijks verschil in de samenstelling van verschillende merken flesvoeding. Dure voeding is dus niet beter. Maar fabrikanten willen je graag anders doen geloven. Dat doen ze door op de verpakking speciale termen te gebruiken voor ingrediënten of combinaties van ingrediënten. Zij geven bijvoorbeeld een combinatie van ijzer, calcium en vezels een bepaalde naam. Voorbeelden zijn namen als L-comfortis, ProComplex+ en Pronutra. Deze namen verwijzen naar ingrediënten als galacto-oligosachariden (GOS) en/of fructo-oligosachariden (FOS), DHA, AA, nucleotiden of een combinatie ervan. Deze ingrediënten komen ook in andere merken flesvoeding voor. Het unieke is niet de werking of de aanwezigheid van deze ingrediënten maar de geregistreerde (merk)naam.

3 jaar geleden

Reactie op Ekein

http://www.babyvoedingchecker.nl/Info/Nutritions Per stof geeft de wet aan ...
Dit is nou een fijne en nuchtere site waar ouders die flesvoeding gaan geven even moet kijken. Dank voor het delen 😊

één jaar geleden

1 jaar kunstvoeding of melk