4 Reacties

2 jaar geleden

Ik vind soms ok lastig hoor, een twee jarige bezig houden, en dan ben ik singel mam, vader overleden... Dus bij mij is ok vaak alle ballen in de lucht houden...

2 jaar geleden

Ik ben thuisblijfmama en herken wel een beetje wat je zegt. Man werkt heel de week. Maar ik heb ouders die al met pensioen zijn en vriendinnen die parttime werken. Én een auto ter beschikking 🙈 Is het een idee om eens wat vriendinnen met (of zonder) kinderen bij jullie thuis uit te nodigen? Ik mis soms vooral even een ander praatje dan met mn 2 jarige 😅 Heb je toevallig een bieb of speel-o-theek in de buurt? Dan kun je elke 4 weken nieuw speelgoed/boeken lenen voor de afwisseling (en kom je ook weer andere mensen tegen). Wij hebben hier een plattegrond van alle speeltuinen in de gemeente en ik kwam daardoor ook eens op andere plekken (momenteel ben ik bijna 35 weken zwanger dus zo ver wandelen lukt niet meer). En misschien kun je voor jezelf iets doen op het moment dat je man wel thuis is. Ik ben bijvoorbeeld lid van een muziekvereniging en heb 1 avond in de week repetitie. Daar laad ik mezelf echt mee op. Ook zoek ik vaak op internet naar nieuwe activiteiten. Die knutsel ik dan zelf in elkaar. Laatst hadden we bv een Kruidvat doos en daar hebben we gaten in gemaakt en dan kan onze zoon er balletjes doorheen doen of we gebruiken hem als grabbelton door er allerlei speelgoed in te doen en dat hij dan door zo'n gat iets eruit pakt. Of hij gaat er in zitten en we slepen hem door de kamer alsof hij in een auto zit 🤣 Ik heb ook samen met mn zoontje een abonnement op Pukkemuk, dat is een soort mini Efteling, maar zoiets zal geen optie zijn als je geen auto hebt denk.. Dat was voor nu even mijn inspiratie haha. Ik lees even mee voor nog meer ideeën 😉

2 jaar geleden

Hoi, wat rot dat je je opgesloten voelt in het weekend met de kinderen. Ik ben thuisblijfmama van een zoontje van 2 en bonusmama van een 7 jarige en 10 jarige jongen. Ik kan uit ervaring spreken dat het soms lastig is om letterlijk alleen thuis zijn met de kids en het niet altijd makkelijk is en veel creativiteit vraagt. Ik neem aan dat een tweede auto aanschaffen of je man met openbaar vervoer naar zijn werk laten gaan geen optie is. Hopelijk heb je wat aan deze ideeen om thuis of in de omgeving te doen. - hut bouwen binnen of buiten, verven, stickers plakken, knuffel verstoppertje ( jij zit in een team met de 2 jarige) iets samen bakken, dingen zoeken in de natuur/ op straat en er een kunstwerk van maken, kleien, fietsen, voetballen, trampoline springen (moet je wel hebben), op de schutting schilderen met kwasten en water. Eendjes of andere beesten in de buurt voeren, Je kindje op een eigen fietsje laten fietsen buiten. Een helling of parcours maken van houten planken/ karton oid om er autootjes vanaf te kunnen laten rijden, (nog leuker bij warm weer als ze in een bak met water uitkomen) Verder is het al een halve dag activiteit om een paar boodschappen te doen met 2 kids en er met de fiets heen te gaan. Verder zou het natuurlijk ook super fijn zijn als je wat vriendinnen uit kan nodigen of mensen in de buurt kan leren kennen zodat je niet altijd alleen hoeft te zitten. Heel veel succes!

één jaar geleden

Is er een binnenspeeltuin in de buurt? Of aanmelden om bumble om war vriendinnen te maken met kids? Wandelen in de natuur? Samen bakken,knutselen, opruimen.