19 Reacties

4 jaar geleden

Nee nog niet geprobeerd maar ben wel benieuwd naar reacties hoe andere moeders dat gedaan hebben

4 jaar geleden

Ik heb met half banaan gemixt! Banaan milkshake (banaan en melk) 馃槉 ze vond het heerlijk!

4 jaar geleden

Ik volg ook even inderdaad

4 jaar geleden

Ik volg even

4 jaar geleden

Je kunt het eerst mengen met flesvoeding, bijv verhouding 3-1 en dan elke dag een groter aandeel gewone melk.

4 jaar geleden

Reactie op Sigu

Je kunt het eerst mengen met flesvoeding, bijv verhouding 3-1 en dan elke d ...
Hoeveel schepjes kv doe je er dan nog bij in? Ik geef ochtend en avond nog en fles van 210 en 5 schepjes (normaal 6 maar ben al aan het afbouwen),

4 jaar geleden

Wat ik eigenlijk wil weten is het slecht om gewoon nog nutrilon te geven inplaats van gewone melk?

4 jaar geleden

Reactie op Annemiekvd83

Hoeveel schepjes kv doe je er dan nog bij in? Ik geef ochtend en avond nog ...
Als je 210+5 doet zou ik 160+4 doen en de rest bijvullen met gewone melk. Een of twee dagen proberen, daarna weer een stapje afbouwen door een schepje minder. Dus bijv 120+3 en de rest gewone melk. En zo verder.

4 jaar geleden

Ik kreeg de tip van mijn moeder (kinderverpleegkundige) om eerst volle melk te doen, dat smaakt wat romiger. Mijn mannetje vindt dat best lekker c:

4 jaar geleden

Reactie op Naishelly

Wat ik eigenlijk wil weten is het slecht om gewoon nog nutrilon te geven in ...
Het lijkt mij niet per se slecht maar het is een flink stuk duurder terwijl je kind het niet meer nodig heeft. Bovendien heb ik eens gelezen dat alle opvolgmelk vanaf nr 2 gewoon een grote marketingtruc is en dat die opvolgnummertjes gewoon nr 1 + suiker is. Is hier op deze site ook een topic over geweest. Wat ik wel doe is op vakantie nutrilon meenemen om op de hotelkamer pap te maken, als het opwarmen van gewone melk lastig is.

4 jaar geleden

Reactie op Sigu

Als je 210+5 doet zou ik 160+4 doen en de rest bijvullen met gewone melk. E ...
Top, dank je 馃槆. Gaan we daar eens mee aan de slag. Gisteren heeft hij bij mijn ouders al in de middag melk gehad gemengt met water, maar geloof dat dat niet zo'n succes was nog

4 jaar geleden

Reactie op Annemiekvd83

Top, dank je 馃槆. Gaan we daar eens mee aan de slag. Gisteren heeft hij bij ...
Melk met water ligt nog te ver uit de buurt van de zoete smaak van opvolgmelk 馃榿 Succes!

4 jaar geleden

Reactie op Naishelly

Wat ik eigenlijk wil weten is het slecht om gewoon nog nutrilon te geven in ...
ja wil ik ook graag weten! kan je niet gewoon opvolgmelk 3 blijven geven? ik kan zelf niet tegen gewone melk

4 jaar geleden

Ik doe gewone halfvolle melk bij zijn pap. En hij vindt het lekker. Hij drinkt nu ook gewone melk, zolang ik de melk maar opwarm.

4 jaar geleden

ja wil ik ook graag weten! kan je niet gewoon opvolgmelk 3 blijven geven? i ...
Dan kon je volgens mij beter opvolgmelk 2 blijven geven. 3 zit veel meer suiker in.. even zoeken bij keuringsdienst van waarde, is een heel programma over geweest.

4 jaar geleden

Reactie op Smt82

Dan kon je volgens mij beter opvolgmelk 2 blijven geven. 3 zit veel meer su ...
oh goede tip! wist ik niet idd

4 jaar geleden

oh goede tip! wist ik niet idd
Wij geven ook nog steeds opvolgmelk 2 inderdaad :)

4 jaar geleden

Vanmiddag bij de boterham voor het eerst gewone melk gegeven. Begonnen met volle melk en deze opgewarmd (drinken wat koud is, moet hij nog niet馃槄. Water is ook nog een dingetje haha, spuugt hij direct uit. Warme slappe thee gaat bijv. beter). Hij vond de warme volle melk prima te doen volgens mij!

4 jaar geleden

Mijn dochter drinkt 1 flesje half volle melk op een dag. Maar ze vind dan ook alles lekker 馃ぃ