7 Reacties
5 jaar geleden
Mag ik vragen wat voor klachten je ervaart? Ons meisje lijkt vooral last te hebben echt in haar mondje. Altijd lastig te zeggen met zo een kleintje maar haar keel is enorm geïrriteerd, bij het geven van kiwi gaat ze dus enorm krijsen en grijpt ze naar haar mondje (geen reactie die ze geeft bij dingen die ze gewoon niet lust, echt een pijn reactie). Enorme hoest buien erbij.
5 jaar geleden
Reactie op Momtobe×
Hier ook een kindje met kiwi allergie. Eczeem, onrust, huilen, droge plekje ...
Hier ook!
Na wat Google research kwam ik erachter dat kiwi, banaan en avocado dezelfde eiwitten hebben en dus vaak ook klachten geven. Hier roodheid rondom mond en verergeren van eczeem bij kiwi en banaan. En avocado is het binnen paar minuten spugen als een kleine draak!
5 jaar geleden
Ik ervaar zelf enorme vervelende tintelingen in m’n mond, vooral binnenkant wangen en keel... bij herhaling wordt t alleen maar erger en gaat slikken ook moeilijker, jeukt heel erg! en uiteindelijk benauwdheid. Als m’n lippen er echt mee in aanraking komen zwelt t enorm op. Kan gevaarlijk zijn hoor, dus hou t goed in de gaten!
5 jaar geleden
Ik heb zelf een kiwi allergie. Puur maar ook verwerkt in bvb kwark of sap. Hele mond en keel voelen als een open wonde als ik het binnen krijg. Brandt en jeukt enorm. Op zich geen ramp, ik vermijd kiwi te allen tijde.
5 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties. Ons kleintje zou deze reactie dus mogelijk ook kunnen ervaren idd. Aa donderdag afspraak bij de kinderarts