25 Reacties
5 jaar geleden
Waar maak je je precies druk om? De lengte of gewicht. Ze krijgt meer eten dan mijn dochtertje van 8 maanden die bijna 74 cm is 🙈 dus daar ligt het niet aan. Klein zijn is vaak genetisch hoef je je geen zorgen over te maken
5 jaar geleden
Hey een van mijn tweeling is exact hetzelfde. 63cm en net geen 6.9 kilo. Is voor de rest een vrolijk mannetje drinkt nog steeds maar 120 max 135 ml per keer. Ik heb wel infatrini voeding gekregen van de kinderarts daar zit meer calorieën in. Maar ik heb begrepen dat er pas zorgen is als ze niet groeien...dus zolang ze groeien op hun eigen curve is het prima. Zijn jij en je man heel groot? Sommige babys zijn ook gewoon petite.
5 jaar geleden
Hi. Mijn zoontje van 20 juli is ook klein voor zijn aantal maanden. Ik ben best een aantal weken niet naar cb geweest dus weet niet precies hoeveel kilo hij nu is. Maar toen ik de laatste keer was geweest was hij maar 1 kilo na maanden aangekomen.
Ze vroeg of hij goed at en actief was. Ik zei hij eet nog zelfs in de nacht en super actief. Soms zelf hyperactief heb ik het idee🙈 hij zit nooit stil echt nooit. Draait, kruipt doet van alles.
Dus ze maakte zich ook niet echt zorgen en ik ook niet. Ik zag wel dat hij veel was afgevallen want hij was eerst best een bollie.
Hij is ook altijd vrolijk maar gewoon een klein mannetje. Hij past nog steeds maat 62.
Ik denk zolang ze goed eten, vrolijk zijn er niks aan de hand is 🥰
5 jaar geleden
Ik heb een baby die heel tevreden is en een beetje te weinig aan kwam in de eerste 3 maanden. Wij hebben dus zelf de voeding verhoogd in overleg met kinderarts omdat onze kleine man dat zelf niet aan gaf. Hij blijft vrij licht, maar volgt daarbij wel zijn eigen groeicurve. Als dat zo is hoef je je nergens druk om te maken. Hij was met 6 maanden 6,5 kg en 64 cm. Hij is super sterk en kruipt al bijna, alleen maar lachen dus ik maak me nergens druk om.
5 jaar geleden
Als een baby inderdaad tevreden is en actief dan zou ik mij daar geen zorgen overmaken. Mijn zoontje is ook te licht, hij woog met 5 maanden en 2weken 6945 gram, terwijl hij eigenlijk 7,9 gram moet wegen volgens de schema’s maar hij is actief en vrolijk en drinkt en eet goed, nu had ik in mijn groei boekje van vroeger gelezen dat ik nog lichter was dan mijn zoontje en met mij is het ook goed gekomen haha. Ik zeg maar zo je kind is geen een of andere computer programma dat op schema kan lopen. Ieder kind is anders en erfelijkheid kan ook nog een factor spelen.
5 jaar geleden
Hier nog een klein mannetje, hij is nu 8 maanden 68 cm en 7,4 kilo. Het CB maakt zich totaal geen zorgen. Het is een actief en vrolijk mannetje die verder goed groeit. Bij de geboorte was hij ook al klein en 3 weken te vroeg. Hij groeit helemaal prima op zijn eigen lijn. Geen zorgen dus 😄
5 jaar geleden
Mijn dochtertje is ook zo klein maar volg toch haar eigen lijntje, nergens zorgen om maken. Cb is nogal van de boekjes, maarja ieder kind is niet hetzelfde he
5 jaar geleden
Onze dochter is precies even zwaar en even oud. Ons derde kindje en onze andere kindjes groeiden in deze periode ook een tijd minder hard doordat ze heel actief werden en nog niet zo fantastisch aten... komt goed. Maar ik snap dat het niet lekker voelt. Heb ik ook nog steeds, ondanks de eerdere ervaringen. Iets wat we maar moeten zien te verdragen ;-)
5 jaar geleden
Onze dochter is vandaag naar het CB geweest! Met 6 maanden was ze 5850 gram en nu vandaag (7,5 maand) is ze 6770 gram.
Ze stijgt in haar eigen lijn omhoog! Dus het CB maakt zich absoluut geen zorgen. En wij ook niet! Ze doet alles prima, kan al zelfstandig zitten sinds dat ze net 6 maanden is en eet en drinkt goed! Ik zou me niet te veel zorgen maken mam! Groot worden ze toch! Maar ieder op zijn/haar eigen tempo 👍😊
5 jaar geleden
Ik zou vooral kijken naar hun eigen lijntje. Zoontje is 7,5 maanden, ong. 68 cm en 7,8kg. Een kleintje voor zijn leeftijd en zeker vergeleken met sommige andere kindjes.
Maar hij groeit wel op zijn lijntje, geboren met 47cm en 3,2kg.
Gewicht heeft zich dus 'bijgesteld' ten op zichte van lengte. Hij had een groeispurtje en zat maar kort in maat 62.
5 jaar geleden
Mijn zoontje precies zelfde lengte en gewicht ook 7 maanden morgen, moet vanavond na cb.. Ben benieuwd. Ik maakte mij ookal zorgen..
5 jaar geleden
Onze dochter 8 maanden, 69 cm en 6,9 kg! 🙈 Rolt, kruipt, lacht, slaapt en eet vooral! Alleen dr flesjes laat ze het liefst staan😅 bij het cb geweest ze doet het perfect, van ver onder het midden lijntje naar precies op de midden lijn nu! 👍
5 jaar geleden
Niet druk om maken zolang Je een vrolijk en actief kindje hebt! Ons dochtertje was met der geboorte vrij klein. 2790 gram en 48cm, ze is lang "klein" gebleven. Laatste keer wegen toen was ze 7 maanden, woog ze 7,5 kilo en 65 cm. Zolang ze op hun eigen lijntje groeien niks aan de hand. Volwassenen zijn ook niet allemaal even groot en zwaar
5 jaar geleden
Hier met 6mnd en 1 week 68 cm en 6,4kg lengte is gemiddeld, gewicht iets lichter... hier maken ze zich er niet druk om hoor. Ben benieuwd volgende week weer naar het cb dan is ze 8mnd
(Geboren met 48cm en 2350gram)
5 jaar geleden
Hier met 6mnd en 1 week 68 cm en 6,4kg lengte is gemiddeld, gewicht iets li ...
Vandaag met 8mnd (+1dag) 69cm en 6,7kg dus "maar" 300gram aangekomen in bijna 2mnd tijd.
Maken zich geen zorgen hier zolang ze groeit en verder vrolijk/alert is.
5 jaar geleden
Mijn dochter is geboren op 13 juli 2020 en woog toen 2020 gram.
En woog toen ze 7 maanden was 6590 gram. Ze groeide netjes in haar eigen curve. Ze is altijd vrolijk en heeft goede plasluiers, ze komen vanzelf wel meer aan.. vooral als ze wat meer vaste voeding krijgen....