6 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb zoiets gebruikt om 'lekmelk' op te vangen en borstvoeding af te bouwen. Ik zorgde ervoor dat de melk al druppelde en hing dan de kolf er vacuum aan. Dan bleef het wel druppelen, maar er kwamen nooit straaltjes uit. Al met al had ik dan zo'n 30 a 40 cc (2 borsten). Met de hand kolven leek meer op te brengen. Voor het opvangen van de 'lekmelk' en het afbouwen van de borstvoeding (even de druk eraf) werkte het prima. Ik heb nooit een 'gewone' kolf gebruikt, dus ik kan het niet daarmee vergelijken.

4 jaar geleden

Reactie op Ekein

Ik heb zoiets gebruikt om 'lekmelk' op te vangen en borstvoeding af te bouw ...
Ik voed maar met 1 borst, dus lek melk heb ik niet haha. Ik had het voorheen niet nodig maar onze zoon slaapt ineens langer 's nachts dus ik wil voor ik zelf naar bed ga gaan kolven en vroeg me af of dat ook met een siliconen kolf kon aangezien m'n andere pas kapot is gegaan en een siliconen borstkolf was een stuk goedkoper en had meer opbrengst verwacht dan die paar druppels..

4 jaar geleden

Ik heb de silicone kolf gebruikt om de druk van mijn andere borst af te halen tijdens het voeden ivm veel productie. Als ik bijv. mijn zoontke Links aanleg dan begint door de toeschietreflex rechts ook te lopen. Hier hang ik dan de siliconen kolf vacuum aan en hen dan zo'n 100-150 ml na 5 tot 10 min. Geloof dat de silicone borstkolf vooral werkt door toeschietreflex tijdens voeden. Als ik deze er zo aanhang gebeurt er niet veel..

4 jaar geleden

Reactie op JSS

Ik heb de silicone kolf gebruikt om de druk van mijn andere borst af te hal ...
Ja dat heb ik dus niet omdat ik maar met 1 borst voed! Dan vrees ik dat ik alsnog een kolf aan moet schaffen haha!

4 jaar geleden

Ik heb deze enkel gebruikt om 's nachts melk op te vangen wanneer mijn kindje aan de andere kant dronk. Als je niet wenst te investeren in een nieuwe kolf kan je ook manueel kolven. Je vindt gemakkelijk wat tips hiervoor terug op het internet.

4 jaar geleden

De silicone Kolf heeft een verwarrende naam. In tegenstelling tot de Engelse naam wat vrij vertaald betekent; borstmelk verzamelaar’ In de praktijk gebruik je hem vooral tijdens het voeden. Dan zuig je hem vast aan de vrije borst en wanneer je toeschiet reflex komt is dat vaak even aan beide borsten waardoor deze door het vacuüm het maximale van je TSR opvangt. Soms heb ik weleens compressie toegevoegd om er wat meer uit te halen. Maar als je leeg wilt kolven dan heb je misschien meer aan manueel kolven. Op YouTube heb ik daar een paar goede filmpjes over gezien. Succes!