28 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Mam84
Hm tja hebben toen ze 1.5 was een slaapcoach gehad en een tijd lang in haar ...
Ah ja zo lastig.. zeker aangezien ze bij oma dus wel slaapt. Dan zou je zeggen dat ze het dutje nog wel nodig heeft. Het is inderdaad vroeg om te stoppen met middag dutje maar er zijn er meer die het doen.. Wat zegt je gevoel?
2 jaar geleden
Reactie op Mam84
Jongens, ik wil dit niet meer. Weekendje logeren bij oma en opa en heerlijk ...
He wat vervelend zeg! Is het een optie om een tijdje haar niet naar bed te hoeven brengen? Even het patroon doorbreken en zelf op adem komen. Zodat je je frustratie een plekje kan geven en het daarna weer met nieuwe energie aan kunt pakken.
2 jaar geleden
Reactie op Annemiek1990
He wat vervelend zeg! Is het een optie om een tijdje haar niet naar bed te ...
Ja we wisselen het af. En ik heb besloten me niet meer zo te laten raken. Ze kan heel goed zelfstandig in slaap vallen, bij oma en opa en opvang is er niets aan de hand, dus dat zegt me dat er niets mis is met haar, zeg maar. En dat het vooral heel erg het zoeken van grenzen is bij mama (en soms ook papa). Ik ben daar denk ik teveel in meegegaan waardoor ze haarfijn weet op welk knopje ze bij mij moet drukken om haar wil door te drijven. Dus: ik ga consequenter zijn, niet meer mee in dat voortdurende wel/niet/wel/niet en weer meer 'zeggen wat ik doe en doen wat ik zeg'. Om de zoveel minuten een saaie maar liefdevolle kus en knuffel als ze blijft huilen, maar geen ellenlange tijdrekspelletjes meer. En dan hopen dat het op termijn gaat werken 😉 het voelt al als een overwinning dat ik heb besloten niet meer mee te gaan zitten huilen op de bank.
2 jaar geleden
Reactie op Mam84
Ja we wisselen het af. En ik heb besloten me niet meer zo te laten raken. Z ...
Update: het ging 1 avond goed. Bij mijn man wat vaker. Maar in de middag nog altijd een mega drama. Ze slaat ook steeds vaker de middagdut helemaal over. Thuis door eerst een half uur stampij te maken en daarna te gaan kletsen, bij oma en opa rustig naar bed en meteen kletsen. Ik heb het gevoel dat ze mij (ons) steeds maar weer uittest maar er zijn ook mensen die zeggen dat een kind van 2 dat helemaal niet kan. Geeft mij weer het gevoel dat ik een slechte moeder ben als ik haar even alleen laat om uit te razen en om niet steeds toe te geven aan haar pogingen om tijd te rekken etc. Wat is nou goed...?
2 jaar geleden
Reactie op Mam84
Update: het ging 1 avond goed. Bij mijn man wat vaker. Maar in de middag no ...
Aller eerst.. het feit dat je er zoveel mee bezig bent, maar je juist een fantastische moeder!
Het klopt dat een baby niet kan manipuleren/uittesten, maar volgens mij vanaf 9 maanden kunnen ze dit wel. En een kind van 2 jaar dus zeker wel 🤣
Echter hebben ze nog geen inlevingsvermogen op die leeftijd. Dus dat jij er gefrustreerd/boos/verdrietig van wordt dat snapt ze niet. Dus ze doet het niet bewust om jou te vervelen, maar om haar eigen ik/zelfbewustzijn te ontdekken. De actie- reactie. "Als ik dit doe, dan gebeurd er dit". En dat doen ze het liefst bij de persoon/personen die ze het meest vertrouwen. Dus het is eigenlijk een compliment dat ze het alleen bij jullie doet 🤣🤭
Ik denk dat je vooral moet gaan kijken naar wat voor jou goed voelt. En niet naar wat de buitenwereld doet. Want ook al zijn het goed bedoelde adviezen, als het voor jou niet goed voelt dan werkt het niet.
Het belangrijkste is dat je doet wat het beste is voor je kind en dan kun je het niet verkeerd doen denk ik 😉
2 jaar geleden
Reactie op 3lieverds
Hoe gaat t nu inmiddels? Hebben jullie een manier gevonden?
Wij zitten er n ...
Lief dat je het vraagt! Het gaat echt stukken beter! Mijn man had het idee dat onze dochter heel erg grenzen aan het opzoeken was en dat wij die te weinig aangeven. Ik vond dat moeilijk, want als ze steeds wilde dat ik terug naar haar kamertje kwam, dan had ze daar toch vast een goedw reden voor? Maar omdat het me echt opbrak, ben ik in zijn aanpak meegegaan om maar eens te zien wat het zou doen: we zijn duidelijker gaan zeggen wat we gingen doen ("We komen nog een keer terug voor een knuffel, daarna niet meer." Of "Je kunt je nu laten instoppen, en als je dat niet wilt is het ook goed, maar ik kom niet terug als je het zometeen toch wel wilt.") Alles op een lieve en rustige manier. En warempel, het duurde 1 dag en het krijsen werd minder! Dit hebben we doorgezet en nu gaat ze 9 van de 10 keer zonder problemen slapen. Soms maakt ze nog wel heisa, ik merk dat haar bedtijd in de middag ook wat verschuift dus vermoedelijk is ze nog niet moe genoeg op de momenten dat ze er wel een drama van maakt.
Dus ja, dat zou mijn tip zijn 🤷🏼♀️ Ongetwijfeld speelt een ontwikkeling ook wel ergens mee, want ze is de laatste maanden fysiek erg hard gegroeid en ook mentaal maakt ze grote sprongen. Dus zal wel een samenkomst van meerdere dingen zijn...