19 Reacties

5 jaar geleden

Mijn dochter had dit destijds ook (ze is nu 2,5 jaar), toen hebben wij gewoon weer paar weken gewacht en ging het vanzelf beter. Als ze zoveel last heeft, dan zou ik.gewoon nog even wachten. Voor ons is dit ook de reden om nu met onze zoon te wachten tot minimaal 6 maanden. Je kan eens inlezen op de ontwikkeling van het microbioom in de darmen. Succes!

5 jaar geleden

Wij zijn gestart met hapjes en ging best goed.. na twee weken wilde ze er niks meer van weten. Gewoon ook huilen tijdens het eten. Dus we zijn nu gestopt. We proberen het gewoon weer als ze 6 maanden is. Niks aan de hand, ze drinkt haar flesjes goed. Onthoud: food under one is Just for fun 😁

5 jaar geleden

Hier precies hetzelfde! Ik begon al aan mijn eigen gedachtes te twijfelen, omdat ik er hier niks over las. Maar mijn zoontje is ‘s nachts duidelijker onrustiger als hij die dag ervoor groente en/of fruit heeft gegeten, veel (harde) windjes wat hem duidelijk niet lekker zit. Zielig om te zien. Hij is morgen precies 5 maanden. Fijn om herkenning te lezen. Ik denk dat ik ook maar tijdelijk ga stoppen en weer begin met 6 maanden, hopelijk gaat het dan beter.

5 jaar geleden

Na een paar dagen zijn ze echt gewend aan de hapjes. Als het er weer uit komt dan weet je dat het goed zit

5 jaar geleden

Reactie op ChezZ

Na een paar dagen zijn ze echt gewend aan de hapjes. Als het er weer uit ko ...
Het kan zijn dat sommige kindjes er gewoon nog niet aan toe zijn..

5 jaar geleden

Hier net zo...veel krampjes tot overstrekken etc aan toe...ben er dus mee gestopt en ga het langzaam aan weer proberen als ze 6 maanden is! Ze hoeven het nu nog niet, ook al lees je vaak hier dat veel kindjes al groente/fruit/broodstukjes eten. Ieder kindje reageert er anders op en het beste is gewoon je eigen gevoel hierin achterna te gaan. Gaat het nu nog niet..prima dan op een later moment weer proberen!🤗

5 jaar geleden

Reactie op Mindl

Hier net zo...veel krampjes tot overstrekken etc aan toe...ben er dus mee g ...
Precies wat jij zegt! Het hoeft ook nog niet, ik ken geen pubers die nu nog niet eten hoor 😁

5 jaar geleden

Geen krampjes, wel duidelijk een zoontje van vijf maanden die er nog niks van moet weten... zowel vers als uit een potje. En probeer het echt een aantal dagen achter elkaar, hetzelfde voedsel. 1 hapje en daarna ga de kaken stijf op elkaar en begint hij een beetje te huilen. Maar besloten om het even een week uit te stellen. Zoals meerdere zeggen, sommige zijn er gewoon nog niet klaar voor.

5 jaar geleden

Reactie op MvandeH

Hier precies hetzelfde! Ik begon al aan mijn eigen gedachtes te twijfelen, ...
Ik kreeg de tip van het cb om de groentes niet te laat op de dag te geven want dat kon 's nachts gasvorming geven. Liefst niet na 5 uur en het liefst nog iets eerder dan 5.. (nu heeft mijne er geen last van maar dacht misschien is dat iets voor jou?)

5 jaar geleden

Reactie op Smt82

Ik kreeg de tip van het cb om de groentes niet te laat op de dag te geven w ...
Oh, wat een goede tip! Ik laat het even een paar weken rusten, maar dit zal ik zeker meenemen als ik er weer mee ga beginnen. Dank je!

5 jaar geleden

Hoeveel gaf je? Een eetlepel is al genoeg om mee te beginnen. Ik heb met 5,5 eerste "hapje " gegeven en hoewel het maar een eetlepel was merkte ik toch dat hij er erg op reageerde. Ik pak het met 6 maanden weer op 😁

5 jaar geleden

Reactie op Mimamommy

Hoeveel gaf je? Een eetlepel is al genoeg om mee te beginnen. Ik heb met 5, ...
Inderdaad nog niet eens een eetlepel denk ik. Paar kleine hapjes

5 jaar geleden

Wij zijn ook even gestopt toen we merkte dat hij last had. Maandje later weer gestart en toen ging het wel heel goed, nu is hij ruim 6 maanden en eet hij heerlijk fruit en groente. Gister een klein beetje ei door de groente (advies van t cb) maar dat leek ook weer kramp te geven, dus daar wachten we nu ook weer een tijdje mee. Komt vanzelf goed allemaal 🥰

5 jaar geleden

Ik heb het boek de poepdokter junior gelezen. Heel interessant! Daar wordt aangeraden om met 6 maanden te beginnen met avocado, banaan en eigeel. Vanaf 7 maanden o.a. courgette en komkommer. Ik vond het ook een eye-opener dat baby's die naar jouw eten grijpen niet persee klaar zijn voor hapjes. Zij schrijft dat een baby die rechtop kan zitten, gedicht voedsel naar de mond brengt zonder dat het per ongeluk in zijn oog belandt en/of je kindje kauwbewegingen maakt en niet kokhalst zodra iets in zijn mond terecht komt

5 jaar geleden

Reactie op Joroza

Ik heb het boek de poepdokter junior gelezen. Heel interessant! Daar wordt ...
Wat bedoelen ze met recht op zitten? Zonder rug ondersteuning?

5 jaar geleden

Hier ook! Ik ben er mee gestopt en ga het met 6 maanden nogmaals proberen. Veel buikpijn. 1x in de 3 dagen poepen. En nu zonder hapjes elke dag poepje en geen buikpijn 🤷‍♀️

5 jaar geleden

Hier hadden we hetzelfde! Gewoon een paar weekjes wachten en dan opnieuw proberen. Waren begonnen met zoete aardappel, peen en banaan en peer. Ik wissel dus om de dag nu en mijn zoon van 23 weken krijgt dan fruit in de ochtend na z’n fles (dus tussen 10 en 11u) en dan groeten in de middag na z’n fles (dus tussen 4 en 5). Ik heb bij alles de eerste keer een *klein* beetje KV bij gedaan om het te verdunnen. Dus ik zou dat adviseren, moedermelk is natuurlijk het beste maar ja, heb ik niet. Boven alles, je gevoel vertrouwen. CB weten niet alles hoor - alleen jij kent je baby echt. Heel veel succes ❤️ En fijne feestdagen

5 jaar geleden

Hier ook krampjes en duidelijk geïrriteerd ervan ( meer huilen) ook 5,5 maand. kwacht het nog eventjes af tot 6 maanden

5 jaar geleden

Reactie op lauraheirweg

Hier ook krampjes en duidelijk geïrriteerd ervan ( meer huilen) ook 5,5 maa ...
Maar ze lust het wel supergraag , ze eet een volledige portie op .. favoriet is hier aoete aardappel met avocado 🤦🏼‍♀️😂