11 Reacties

5 jaar geleden

Sinds gisteren 1 maaltijd al overgeschakeld naar kv. Uuuh hopelijk word het ook niet zo 😭

5 jaar geleden

Voor mij herkenbaar! En omneo heeft voor ons weinig verschil gemaakt dus ik lees even mee

5 jaar geleden

Bij moeilijke ontlasting bij een paar flessen 10 ml extra water indoen.

5 jaar geleden

Ik heb 10 weken bv gegeven maar hij wou niet meer en had erg veel last van de nutrilon. Veel scheetjes laten en moeilijk poepen en krampen. Met deze begonnen en daar was het wel een stuk minder mee, nu bijna vier weken later is hij er al zeker twee weken vanaf. Hij poept weer en geen krampen meer. Het heeft even zin tijd nodig maar deze nutrilon heeft geholpen bij ons.

5 jaar geleden

Ja klopt, denk dat het komt omdat wij mensen zijn en geen koeien/geiten, bestaat er misschien iets wat niet dierlijk is? Heb zelf alleen nog maar bebe mandorle ontdekt op basis van rijstproteine en allerlei goeie stoffen, maar ik geef volledig borstvoeding, mja, als het niet wil dan wil het niet en dan is het idd echt zoeken naar wat nu werkt.. Anders even kijken bij lalecheleague op Facebook? Zoeken naar een mamamelk donor voor mensen? Weet de kosten niet zo uit mijn hoofd, mja, gaat wel om je kindje en je eigen gesteldheid uiteindelijk ook 😁 heel veel succes iig

5 jaar geleden

Bij flesvoeding zie je vaak dat er minder ontlasting is. Maar als ze dus ook krampjes heeft kun je een of twee pipetjes Infacol aan de fles toevoegen of rechtstreejs in het mondje (te koop bij de supermarkt en drogist). Ook gebruiken wij Nutrilon Omneo (speciaal tegen krampjes). Ook kun je haar op schoot op haar billetjes zetten, dan onder de okseltjes vasthouden, en dan haar heupjes met de klok meedraaien (hoelahoep beweging haha alternatief voor fietsen met de beentjes, en ze vindt het nog leuk ook!)

5 jaar geleden

Hoi, onze jongen had de eerste twee weken ook last van krampjes na overstap op flesvoeding. Van elke dag ontlasting ging hij van 1x per 3/4 dagen. Dat is nu nog steeds zo (na ruim 6 weken), maar hij doet er prima op! Alleen de eerste 2 weken was het even wennen voor de buik...

5 jaar geleden

Ik heb moeten stoppen met borstvoeding na 7 weken omdat het niet meer voldoende was voor haar. Ook nutrilon 1 en idd ook veel krampjes maar toen keer infacol uitgeprobeerd en dat werkte perfect. Voor elke fles en geen last meer van krampen. Gebruik het nu nog steeds maar dan maar een half pipetje. Wil gaan kijken of ze nu gewend is aan de kunstvoeding en de infacol niet meer nodig is.

5 jaar geleden

Reactie op Carlijnh

Ik heb moeten stoppen met borstvoeding na 7 weken omdat het niet meer voldo ...
Ontlasting eigenlijk altijd goed gegaan. Nu meestal 2x dgs.

5 jaar geleden

Reactie op Carlijnh

Ik heb moeten stoppen met borstvoeding na 7 weken omdat het niet meer voldo ...
Hoe wist je dat je niet genoeg borstvoeding meer had?

5 jaar geleden

Reactie op Mimamommy

Hoe wist je dat je niet genoeg borstvoeding meer had?
In 't begin leek ik wel slagroom te hebben en kwam ze snel aan maar na een aantal weken was ze vaak per keer wel 1 uur aan 't drinken. Ze viel ook regelmatig in slaap tijdens het drinken, wat er dus op leek dat 't haar erg veel moeite kostte. Ook begon ze steeds vaker te clusteren. En ik heb een weegschaal en zag dat haar gewicht maar bleef hangen op het zelfde. Ze begon ook vaker te huilen en te mopperen en wilde steeds vaker de borst. Het was voor mij toen ook erg vermoeiend en niet leuk meer. Ik vond het moeilijk om te stoppen en ben er ook emotioneel door geweest met het afbouwen maar heb nu zoveel meer rust gekregen. Vooral dat er nu wat regelmaat is gekomen door flesvoeding. + een erg tevreden meisje.