14 Reacties

5 jaar geleden

Herken dit volledig. Maar geen tips helaas. Dochterlief ligt hier nu nog beneden te krijsen. Stikop maar wordt niet rustig. Volledig over haar toeren.

5 jaar geleden

Heel herkenbaar en het is ook altijd savonds. Hij gaat om 19.15 uur naar bed en vervolgens slaapt hij een half uur tot 40 min en wordt dan wakker, huilen, krijsen en niks helpt. Wij hebben dit nu al 4 a 5 weken en inmiddels hebben wij geen avond meer over met zijn 2e. We zijn dan de hele avond in de weer tot de laatste fles. Heel soms valt hij in mijn armen in slaap, maar zodra ik hem dan neerleg is het drama... Nu is mijn vriend in de woonkamer aan het 'wandelen' met de wagen, hopelijk valt hij dan nog even in slaap. Misschien egoïstisch, maar mis de avond serie of filmpje kijken met mijn vriend enorm!

5 jaar geleden

Hier ook elke 3 kwartier wakker en huilen terwijl hij eerst gewoon van 1915/1930 tot de fles van 2230 kon slapen.

5 jaar geleden

Onze dochter heeft dit rond 3,5 maand een tijdje gehad. Ze slaapt nu nog heel onrustig maar krijst niet meer. Dit was van het ene op het andere moment ook over. Het enige wat je kunt doen is troosten. Als ze zo overstuur was dan hielden wij haar vast tot ze rustig was. Dit kon soms wel even duren en het was dan net of we geen contact met haar kregen. Maar wat ik zei, het krijsen was ook zo ineens weer voorbij. Ik denk dat het met slaapregressie (of prikkelverwerking, verlatingsangst, dromen? Zeg het maar) te maken heeft, daar zit ze nu namelijk echt midden in. Ik probeer mij er altijd maar aan over te geven en mijn mantra is tegenwoordig 'alles is een fase' 😅

5 jaar geleden

Wat ben ik blij om te lezen dat ik niet alleen ben. Mijn dochter Charlotte is net 5 maanden oud. Normaal drinkt ze borstvoeding rond 19u + 24u + 4u + 7u. Eten, knuffelen en terug slapen in max 30min. Super baby! Maar sinds 4 nachten wordt ze krijsend wakker alsof het van een nachtmerrie is. Schreeuwen, strekken en haar hoofd naar achteren gooien. Zelf als ik haar oppak en knuffel is er geen verbetering. En de stofzuiger ruismuziek helpt niets. Niets helpt! 2u wandelen in de salon eindelijk in slaap van vermoeidheid en 1u later was ze weer wakker. Echt heel zwaar zo'n korte nachtjes en het machteloosheid zijn! Ik hou mijn hart al vast voor vannacht.... Heel veel succes aan alle ouders en alle tips zijn welkom!!!

5 jaar geleden

Hier ook wel eens dat hij gillend wakker wordt, kan niet echt een link leggen met iets wanneer dit wel of niet gebeurt...lijkt gewoon wat onrust...hier wordt hij altijd weer snel rustig door te voeden. Misschien dat bij een flesbaby een beetje warme melk en sabbelen op de speen van de fles ook werkt? Mijn man doet dit wel eens als het slapen overdag moeizaam gaat en werkt dan net zo goed als bij mij aanleggen. Hij geeft het dan volgens mij als m'n zoontje al in z'n bed ligt en doet dan bijv 50 ml melk.

5 jaar geleden

Same here! 😶 Al heeft mijn uk een dubbele oorontsteking, dus gaf daar de schuld aan..

5 jaar geleden

Hier ook! Zoontje is nu bijna 5 maand. Normaal mooi rond 19u gewoon in slaap vallen na de borstvoeding. Nu komt hij telkens wakker een klein uurtje erna, dan geven we meestal zijn fopspeen terug, maar toch wil hij meestal niet verder slapen tot hij terug de borst krijgt.. 's nachts komt hij nu ook terug veel vaker wakker, normaal kon ik hem sussen met fopspeen, maar nu moet ik hem telkens opnieuw voeden.. Begint hij dan nog eens allerlei geluidjes te maken of te vertellen, en rond te kijken 🙈 ik probeer dan echt pokerface er niet op te reageren.. Hij wil dan geen 2e borst. En als ik hem dan neerleg wil hij niet verder slapen en jammert dan ng bijna een uur, tot ik weer de borst geef.. Echt vermoeiend dit..

5 jaar geleden

Hier ook zo. Zoontje wordt binnenkort 6 maanden. Altyd gemakkelijke slaper geweest tot nu...Wordt verschillende keren krijsend wakker, strekken en ontroostbaar. Vandaag naar de KA geweest en alles is fysiek in orde. Keel, oortjes, longen ok. Zou de leeftyd zijn en het feit dat ze nu veel bewust worden en dromen. Nu slaapt hij op mijn arm, maar hou mijn hart al vast voor vannacht. De laatste tijd slaap ik nog max 2 u per nacht. Ben doodop. Zo blij dat ik na morgen vakantie heb.

5 jaar geleden

Waarschijnlijk is sprong 5 begonnen, zelfde symptomen hier.. https://www.oeiikgroei.nl/mentale-sprong-5/

5 jaar geleden

Wat fijn te lezen dat meerdere hier last van hebben. Hier precies hetzelfde met ons dochtertje van 5 maanden. Valt meestal zelf in slaap wordt na een uurtje krijsend wakker en is dan pas stil te krijgen als je haar oppakt. Deze week ook wat grieperig en wil nu constant tegen me aan liggen en zodra ze al merkt dat we richting bed gaan is het huilen. Dus toch die sprong?🙄

5 jaar geleden

Ik denk combi sprong en denken waar is mama of papa!! Helpt het om hem daarna te troosten en zelf weer in bedje te leggen en erbij te leggen? Zo neem je steeds meer afstand tot je alleen hoeft te troosten en weg kan lopen. Naar tutje en weg🤗

5 jaar geleden

Hier een combi van de 5de sprong, koorts van de prikjes, verkouden en tandje 3 die doorkomt🥴 behoorlijk gebroken nachten...toe aan een winterslaap 😅

5 jaar geleden

Reactie op Jai-24

Wat fijn te lezen dat meerdere hier last van hebben. Hier precies hetzelfd ...
Hier is hetzelfde sinds een week of zo nu is hij 20 weken. Hij vrolijk en als je hem in bed legt begint de krijsen. En hij slaapt nog naast mij in een co sleeper. Alleen de boob calmeert hem en krijgt hem in slaap. Hopelijk het is een sprong en er wordt straks better