16 Reacties

VRIEND

5 jaar geleden

Ik had persoonlijk niet gemengd, gewoon proberen om kunstvoeding te geven.wil het niet kan je altijd nog mengen.

5 jaar geleden

Ik meng het ook. Ik maak 90 ml kunstvoeding aan en dan gooinik er warme borstmelk bij

5 jaar geleden

Ik zou denk ook eerst proberen borstvoeding en kunstvoeding apart te geven en als ze het niet accepteert dan mengen. Je mag geen poeder bij moedermelk doen. Dus de borstvoeding apart opwarmen en de kunstvoeding aanmaken zoals het hoort en pas als beide klaar is dan bij elkaar doen.

5 jaar geleden

Reactie op Carmenb

Ik meng het ook. Ik maak 90 ml kunstvoeding aan en dan gooinik er warme bor ...
Kunstvoeding maak je aan door eerst water warm te maken en dan kunstvoeding erdoor toch? Of kan je ook koud water, kunstvoeding erdoor en dan opwarmen?

5 jaar geleden

Reactie op Annelien1986

Kunstvoeding maak je aan door eerst water warm te maken en dan kunstvoeding ...
Je maakt eerst je water warm en dan pas het poeder erbij

5 jaar geleden

Ik heb hier nooit over nagedacht 馃檲 Ik heb haar gewoon af en toe kunstvoeding gegeven en dat ging prima.

5 jaar geleden

Reactie op Annelien1986

Kunstvoeding maak je aan door eerst water warm te maken en dan kunstvoeding ...
In koud water lost de kunstvoeding slecht op 馃榿 dus dan krijg je klonten. Daarom eerst water opwarmen

5 jaar geleden

Reactie op Startune

Ik heb hier nooit over nagedacht 馃檲 Ik heb haar gewoon af en toe kunstvoedi ...
Ja misschien denk ik wel te moeilijk, alleen ze drinkt pas sinds 5 dagen se fles beetje knap dus ben bang als ik haar nu andere melk ga geven dat ze dan straks weer de fles weer niet wilt

5 jaar geleden

Ik heb een half uur geleden voor het eerst na bijna 9 maanden kunstvoeding gegeven. Om te oefenen aangezien mijn voorraad in de vriezer bijna op is en ik krijg niet meer gekolfd wat hij overdag drinkt. Ging in 1 teug binnen die fles. Ik zou het dus ook gewoon even proberen.

5 jaar geleden

Reactie op J_dc

Ik heb een half uur geleden voor het eerst na bijna 9 maanden kunstvoeding ...
Hele fles kunstvoeding gewoon? Ik heb idd ook nog nooit kunstvoeding gegeven, woensdag is ze 14 maanden, maar zal er nu toch aan moeten geloven ik dacht nog zal ik de middags fles laten vallen, maar ik krijg er ook nog geen heel brood in, en heb dan wel het idee dat ze te weinig binnen zal krijgen.

5 jaar geleden

Reactie op Annelien1986

Hele fles kunstvoeding gewoon? Ik heb idd ook nog nooit kunstvoeding gegeve ...
Wauw 14 maanden bv, proficiat, zo goed gedaan! 馃グ Ben begonnen met 120ml + 4 schepjes en dat ging volledig binnen (omdat hij gekolfde flesjes ook max 160ml dronk altijd). Zou speciaal lekker gemaakt worden blijkbaar om vlot binnen te gaan. Ik wilde graag tot 1j zuiver op bv en vv geraken maar ik ben het kolven overdag echt zo moe. Ik moet dan in mijn auto kruipen en als een kluizenaar in m'n eentje zitten kolven. Dus voorlopig probeer ik 1j te halen met combinatie kv en moedermelk 馃馃徏馃グ馃崁 Hopelijk houdt mijn productie nog even stand voor de resterende voedingen... Brood gaat hier ook nog niet goed, paar stukjes en hij weigert. Waarom geef je niet gewoon een extra portie groentjes of fruit ipv brood? Dan kan je eventueel op 3 flesjes overgaan ipv 4.

5 jaar geleden

Reactie op J_dc

Wauw 14 maanden bv, proficiat, zo goed gedaan! 馃グ Ben begonnen met 120ml + ...
Ik bedoelde woensdag is het de 14de dan is ze 9 maanden馃檲 ik heb dat niet goed getypt zie ik

5 jaar geleden

Reactie op J_dc

Wauw 14 maanden bv, proficiat, zo goed gedaan! 馃グ Ben begonnen met 120ml + ...
Hoeveel keer geef jij nog live? Ik sinds 2weken nog 2x. En ik merk dat ik wel onzeker ben of mijn productie nog genoeg is. Extra fruit is idd wel een goed idee.

5 jaar geleden

Reactie op Annelien1986

Hoeveel keer geef jij nog live? Ik sinds 2weken nog 2x. En ik merk dat ik w ...
Oh ok dus ook 9 maanden 馃槃 Vrijdag, zaterdag, zondag geef ik alles live dus toch wel zo'n 4 keer overdag en tegenwoordig terug 1 of 2 nachtvoedingen (tandjes en ziek geweest 馃檮). Maar ik beschouw melk niet meer als zijn hoofdvoeding, dan heeft hij echt niet genoeg. Dus na elke melkvoeding krijgt hij nog iets van vaste voeding. Sochtends na zijn melk nog volle platte kaas met vers fruit geplet (vindt hij heel lekker). Net voor de middag krijgt hij zijn groentjes en in de vroege namiddag zijn fruit. Savonds draai ik het dan om en krijgt hij eerst nog wat vaste voeding (we proberen brood maar lukt nog niet goed dus maisvinger, nog wat platte kaas of wat banaan ofzo) en daarna live bv. Komende week is de 1e week dat ik ga proberen om enkel sochtends te kolven (ik ben weg voor hij wakker is) en savonds (en momenteel snachts) live bv te geven en zien hoe lang mijn productie dat volhoudt. Het is wel een opluchting te weten dat kv vlot binnen gaat, dat haalt de stress er wat af 馃槉

5 jaar geleden

Reactie op J_dc

Oh ok dus ook 9 maanden 馃槃 Vrijdag, zaterdag, zondag geef ik alles live dus ...
Ja ik vind wel spannend of ze de kv gaat drinken, heb ook wel het idee dat mijn productie minder word, best zachte borsten, maar ze is wel rustig aan de borst. Ze zit nog op 4 goeie plasluiers. Maar word er gewoon wel onzeker van merk ik.

5 jaar geleden

Reactie op Annelien1986

Ja ik vind wel spannend of ze de kv gaat drinken, heb ook wel het idee dat ...
Ja heel begrijpelijk hoor, had ik hier ook. Had het heel moeilijk met dat 1e flesje geven maar erna viel er precies een last van mij af. Ik merkte sowieso de laatste paar weken dat hij vaak niet genoeg had aan de borst voor al zijn melkvoedingen op een dag dus ik wisselde tijdens 1 voeding regelmatig van kant als afleiding. Hier ook helemaal geen vol gevoel meer in de borst, hoewel ik wel melk langs zijn mondje zie lopen als hij lost. Ik denk dat zijn frustratie hier vaak voortkomt uit het feit dat een fles veel makkelijker drinkt, stroomt sneller. Zolang ze goede plasluiers heeft en niet hongerig lijkt, zal ze best wel ok zijn hoor 馃槉 Gewoon stilaan vaste voeding opdrijven, dingen zoeken die ze lekker vindt en die veel goede calorie毛n bevatten en dan wordt die nood aan veel melk ook vanzelf minder. Voor de kv, gewoon echt op een relax moment eens proberen, misschien savonds als ze wat moe is gezellig in het donker met klein lampje aan in de zetel? Komt goed 馃グ Oh mss handig moest je de bv nog willen rekken: wat hier trouwens heel goed heeft geholpen om productiedipjes op te vangen, was af en toe 2-3 dagen motilium nemen sochtends en savonds 馃憣馃徏 Merkte na die dagen echt een groot verschil in kolfopbrengst.