19 Reacties
2 jaar geleden
Hier ook middag slaapje van gemiddeld 2 uur en 's avonds pas rond 21-2130uur weer in slaap. Vind hem ook nog te jong om niet te slapen 's middags. Dat redt hij ook echt nog niet. Wij maken hem altijd rond 16uur wakker ongeacht hoe laat hij sliep, omdat het anders wel heel laat wordt eer hij 's avonds weer slaapt. Onze zoon is van 13 juli, dus ook net 2 jaar. Wij twijfelen momenteel wel om de middag dut in te korten, omdat hij 's nachts ook erg onrustig is. Maar die periode heeft hij al vaker gehad en na aantal dagen slaapt hij gewoon weer door ondanks de lange middag dut. Ik blijf het lastig vinden, dat slapen 😅🤭😂
2 jaar geleden
Hier ook zoekende. Dochter is 15 juli 2 jaar geworden en sliep altijd van 13.00-15.00 en ging er om 19.00 weer in. Maar nu komt ze savonds steeds haar bed uit. We leggen ze steeds terug, maar zijn soms tot 22.00 u bezig!! Er moet dus iets veranderen. Op t moment probeer ik ze vroeg in de middag maar een uurtje of korter te laten slapen. Wil nog niet van het middagdutje af. Vind m zelf ook erg lekker, even rust;) nu gaat het svonds beter. Komt nog wel een paar keer uit bed, maar valt rond 20.00 toch in slaap. Soms op ons bed of op de overloop voor het traphekje... spokie!,) maar ben het niet gewend van de oudste, die kwam nooit uit bed en had tot bijna 3 jaar die middagdut wel nodig. Is toch per kind vershillend.
2 jaar geleden
Reactie op Nina93
Hier ook zoekende. Dochter is 15 juli 2 jaar geworden en sliep altijd van 1 ...
Vriendin van mij heeft een zoontje van bijna 4 jaar die soms 's middags nog 3 uur slaapt en 's avonds gewoon om 1930uur weer slaapt 😂🤭 Het is zo kind afhankelijk wat ze nodig hebben.. Ik heb ook echt meer slaap nodig dan mijn man. Zo vergelijk ik het maar.
2 jaar geleden
Hier zelfde verhaal al tijdje lang. Zoontje is in juni 2 jaar geworden en gaat lekker liggen brabbelen in bed, loopt paar rondjes, gaat met z’n knuffels spelen…nouja prima. Ik kan hem niet dwingen om te slapen. En hij heeft ochtendslaapje nog wel nodig. Het is even zo’n tussenfase. M’n oudste 2 kids hadden dit ook en waren al ruim voor hun 3e jaar van het middagslaapje af.
2 jaar geleden
Reactie op Nina93
Hier ook zoekende. Dochter is 15 juli 2 jaar geworden en sliep altijd van 1 ...
Woord de kleine dan altijd netjes wakker om Drie uur of maak je dr wakker?
2 jaar geleden
Reactie op Annemiek1990
Hier ook middag slaapje van gemiddeld 2 uur en 's avonds pas rond 21-2130uu ...
Ik herken het ok.. Maar idd die van mij is bijna twee en ik vind hem ok te jong om middag slaap in te korten.. Op kdv is het een draak en slaapt op zulke gekke tijden... Maar idd vier uur is mooi tijd wakker woorden en ik zelf doe niet moeilijk over hoor dat hij jengelt maar z'n grote broer ligt bij hem op z'n kamer.. En dat vind ik zielig hem uit z'n slaap houd...
2 jaar geleden
Reactie op Anonieme Mama
Ik herken het ok.. Maar idd die van mij is bijna twee en ik vind hem ok te ...
Ahh ja dat is inderdaad wel lastig als ze samen op 1 kamer liggen! Hoop dat je snel iets vind wat werkt (en deel het dan ook even hier 🤣)
2 jaar geleden
Het is alsof ik dit geschreven heb;-)
Niet leuk voor ons, maar dus wel veel herkenning
2 jaar geleden
Hier ook een meisje dat vaak pas laat slaapt (rond 21.30 uur). We proberen het altijd wel om haar rond 19.30-20.00 uur in bed te krijgen, maar het duurt vaak erg lang voor ze echt slaapt. Als we later beginnen met het bedritueel, slaapt ze vaak nóg later. Haar middagdutje heeft ze nog wel echt nodig en dat gaat een heel stuk makkelijker dan 's avonds. Haar eerder daaruit wakker maken, levert een ontevreden kind op, dus dat doe ik ook liever niet. De keren dat ze haar middagdutje oversloeg, lag ze er wel op een normale tijd in 's avonds, maar dan is ze vaak erg jengelig vanaf eind van de middag en dan eet ze 's avonds ook niet meer goed. Dillema's😅
2 jaar geleden
Reactie op IvSS
Hier ook een meisje dat vaak pas laat slaapt (rond 21.30 uur). We proberen ...
Dit is precies wat jij schijf bij mii past..
2 jaar geleden
Reactie op Nina93
Ik maak ze (bijna) altijd wakker. Ze slaapt meestal nog heerlijk....!
Bij mij breekt hart... Alleen in de ochtend maak ik wakker acht uur op z'n laatste mag hij slapen
2 jaar geleden
Reactie op Anonieme Mama
Bij mij breekt hart... Alleen in de ochtend maak ik wakker acht uur op z'n ...
Gaat bij mij ook tegen mn gevoel in... maar anders gaat ze savonds echt niet slapen! Smorgens hoef ik ze nooit wakker te maken... staat altijd tussen 6 en 7u naast m'n bed;)
2 jaar geleden
Reactie op Annemiek1990
Hier ook middag slaapje van gemiddeld 2 uur en 's avonds pas rond 21-2130uu ...
Ik heb een hele tijd geleden een cursus gekocht van een baby coach en die er maar weer eens bij gepakt want onze zoon slaapt steeds later 's avonds (soms pas om 22uur) en ligt elke nacht van 5 tot 6/630uur wakker en slaapt dan nog tot 8uur (dan maak ik hem wakker).
Haar advies bij peuters is middag dut van 1,5 a 2 uur en wakker tijd van 5,5 uur. In een voorbeeld slapen ze dan van 19-7 en van 1230-14uur. Wel kijkend naar je eigen kindje natuurlijk qua slaap signalen. Dus dit zijn gemiddelden.
Onze zoon slaapt nu elke keer 2,5 a 3 uur 's middags dus daar gaan we maar eens mee beginnen om in te korten en die wakker tijden in de gaten houden.
Ik hoop dat jullie er ook wat aan hebben!
2 jaar geleden
Reactie op Annemiek1990
Ik heb een hele tijd geleden een cursus gekocht van een baby coach en die e ...
Je bedoelt idd de 5-5 schema?
Ik heb heel lang 2-3-4 schema gedaan toen ik er helamaal door heen was... Maar nu wat minder schema dus dan voorbeeld vandaag dan zou m'n zoontje vandaag één uur erin moeten tot drie uur en dan om acht uur dat is de vijf vijf ritme... Maar weet je m'n hart breekt als ik hem wakker moet maken.. Omdat hij zo lekker slaapt... Maar mis moet ik maar proberen iets in korten... Maar ojee lastig hahahahahja
2 jaar geleden
Reactie op Anonieme Mama
Je bedoelt idd de 5-5 schema?
Ik heb heel lang 2-3-4 schema gedaan toen ik ...
Oh geen idee of dat 5-5 schema heet haha. Zo noemt zij het niet, maar denk dat dat hetzelfde is ja.
Ahh ja vreselijk hè.. ik ga meestal boven beetje rommelen en gordijnen beetje open doen en dan word hij zelf wakker. Of beetje over z'n rug wrijven zodat hij rustig wakker kan worden en dan ga ik de was doen of beetje poetsen tot hij goed wakker is en eruit wil. Ik vind het ook vreselijk om te doen, maar het alternatief is dus slecht slapen 's avonds 😁
2 jaar geleden
Reactie op Annemiek1990
Oh geen idee of dat 5-5 schema heet haha. Zo noemt zij het niet, maar denk ...
Klopt.... Idd...