10 Reacties
5 jaar geleden
Ik zit in omgeving Eindhoven, maar heb je ook al aan een prelogopedist gedacht voor het fles weigeren?
Bij ons heeft dat meer geholpen dat de lactatiekundige. En het wordt vergoed vanuit de basisverzekering.
Op www.nvpl.nl staat uitleg en kun een prelogopedist in je omgeving vinden. Even een verwijzing aan het CB vragen (met indicatie dat ze thuis komen).
In omgeving Rotterdam genoeg te vinden!
Succes!
5 jaar geleden
Hoe oud is je kindje? Mijn dochter heeft dit ook gehad, kan je zeker wat tips geven
5 jaar geleden
Goede vraag voor het borstvoedingsforum, daar kunnnen ze je helpen met een tal van vragen. Daar zit een goed beheer en een heel aantal (lactatie) deskubdigen op.
https://m.facebook.com/profile.php?id=571094862996187&ref=content_filter
En hier een overzicht:
https://www.lalecheleague.nl/lll-in-de-regio/contact
5 jaar geleden
Reactie op Babybabyy
Ze is nu 7,5 maand. Graag, ben benieuwd naar je tips!
Hee dan zijn ze even oud! Mijn dochter heeft veel last van verborgen reflux en haar middenrig zit snel vast (dat verdrukt haar maagje) hier ben ik achter gekomen via een osteopaat. Ben je daar wel eens geweest?
Verder zit ze nu op 3 flessen van 180 + 6. De middag fles gaat moeizaam, ik merk dat ze na 100 alweer denkt zoek het uit! Ik maak er dan pap van, zo krijgt ze toch nog de laatste 50 binnen maar hoeft ze niet te drinken. Verder even volhouden 💪🏻 over een paar maanden hebbem ze alleen nog maar een avond flesje. Heeft ze wel altijd goed gedronken? Ik denk dat ze gewoon klaar met de flessen zijn!
5 jaar geleden
Reactie op Babybabyy
Idd al een prelogopedist gesproken, maar geen fijne ervaring mee gehad hela ...
Oh dat is echt heel jammer. Die van ons toch wat uit de richting!
Wat is je situatie? Mijn dochter krijgt volledig bv en houdt niet van flessen... Ervaring met osteopaat, lactatiekundige, prelogopedist, CB en kinderarts ivm voedingsproblemen (verborgen reflux, afgebogen groei en fles weigeren).
5 jaar geleden
Reactie op Olifantje-24
Hee dan zijn ze even oud! Mijn dochter heeft veel last van verborgen reflux ...
Dankjewel voor je reactie! Ik ben benieuwd wat je dochtertje nog naast de flessen krijgt. Mag ik vragen wat ze op n dag verder eet?
Hier hebben we altijd problemen met de fles gehad, maar sinds het introduceren van vast voedsel zijn de flessen een ramp. Ook last van reflux, ene dag meer dan de andere. Is 3x 180 voldoende qua vocht ook op hun leeftijd? Ik dacht dat ze meer binnen moeten krijgen.
5 jaar geleden
Reactie op SGVS
Oh dat is echt heel jammer. Die van ons toch wat uit de richting!
Wat is je ...
Onze dochter krijgt afgekolfde moedermelk. Weigert de borst al sinds dat ze een paar weken is, dus iets anders dan een fles hebben we niet kunnen geven..
Hoe gaat de voeding verder nu met je dochter?
5 jaar geleden
Reactie op Babybabyy
Onze dochter krijgt afgekolfde moedermelk. Weigert de borst al sinds dat ze ...
Is er iets verandert of weigert ze al de hele tijd de fles? Jammer dat je de borst zo snel is gaan weigeren.
Bij ons gaat het nu redelijk goed. Ze eet vast voedsel goed, drinkt goed aan de borst. De flesjes thuis gaan beter dan op KDV. Maar ze gaat maar 2 dagen naar KDV, 1 dag bij papa en 4 dagen ben ik er zelf. Al met al gaat eet en drinkt ze nu goed.