8 Reacties

VRIEND

2 jaar geleden

Genoeg eten en drinken mee voor onderweg. Af en toe stoppen om de benen te strekken. Ipad mee met leuke filmpjes. Mijn dochter kijkt graag naar kikker en buurman en buurman. Daar heb je ook filmpjes van van 1 uur. Wie weet slaapt ze ook nog wel even? Onze dochter slaapt helaas niet meer in de auto. Veel plezier!

2 jaar geleden

Evt opdelen in 2 dagen rijden en ergens overnachten. Verschillend speelgoed aanbieden: magnetisch tekenbord, boekjes die ze graag lezen en veel snacks ( maisvingers, crackers). Favo liedjes opzetten en meezingen. Idd als noodgeval de tablet met bumba en kikker. Wij hadden het ook iets makkelijker omdat ons zoontje nog slaapt in de auto, zo'n 1 a 2 uur.. dus dat breekt de autorit goed. Goede vakantie!

2 jaar geleden

Reactie op Maria123

Genoeg eten en drinken mee voor onderweg. Af en toe stoppen om de benen te ...
Pff wij gaan naar Spanje reizen, doen het in 2 keer. Maar ook een kleine man die niet slaapt in de auto 🙈 Ook wij zijn nog op zoek naar gouden tip hahaha

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Naomii

Pff wij gaan naar Spanje reizen, doen het in 2 keer. Maar ook een kleine ma ...
Dat kan ik me voorstellen ja! Onze dochter kijkt sinds een paar maanden filmpjes goddank. Vorig jaar op vakantie was het een ramp. Ze sliep niet onderweg, huilde aan één stuk door in de auto. Niks vond ze leuk echt vreselijk was het. Wij gaan dit jaar in eigen land op vakantie en met de Ipad erbij zal dat vast lukken die paar uurtjes in de auto 😊. Hier geen gouden tip, maar wil je wel succes wensen. Wie weet valt het mee 🍀 Ik zal duimen voor jullie!

2 jaar geleden

Wij gaan dit jaar ook weer naar Frankrijk, een rit van 8,5uur in ons geval, dus ik kan me goed voorstellen dat je er tegenop kijkt 😅 Er zijn al wat goede tips gegeven omtrent eten/ drinken, speelgoed en de Ipad las ik. Dat, en alles binnen handbereik hebben, helpt bij ons ook altijd goed! Wij willen dit jaar ook een reistafeltje proberen, die je vast kan maken aan de maxi cosi. Zo heeft mijn zoontje meer mogelijkheden om te spelen en hoeven wij, hopelijk, minder onze rug te verdraaien om gevallen speelgoed te pakken 🙈 Vergeet ook niet om wat voor jezelf (en/ of partner) binnen handbereik te hebben, waar je even van tot rust kunt komen. (Een koptelefoon, chocolade, morfine) Hoewel wij op de heen- en terugweg een overnachting plannen, stoppen we onderweg ook regelmatig als dit nodig is. Via Google maps zoeken we (voor de reis) vlakbij de route grote grasvelden en speeltuintjes zodat onze zoon (en hond) even kunnen uitrazen. We nemen hier ook echt even de tijd voor en proberen zo de vakantie al te starten tijdens de reis. En verder hou ik mezelf altijd voor dat hoe goed ik me ook voorbereid, het loopt altijd anders dan gepland. Emoties gaan ook mee op vakantie en daar is niks mis mee. Frustrerend en vermoeiend soms maar wel normaal. Vaak gaat er wel een inwendig potje gillen aan vooraf voordat ik me dat weer herinner hoor 😂 Hoe dan ook; veel plezier!

2 jaar geleden

Misschien een tasje/koffertje met een paar “nieuwe” speelgoedjes? En iets van gezonde snoepjes of dingetjes die hij/zij normaal niet eet. Werkte bij ons in het vliegtuig naar Curaçao erg goed 😊 Verder heel veel succes! En veel plezier☺️ (ik ga zelf liever met het vliegtuig 😅)

2 jaar geleden

Wij zijn naar Texel gegaan. Vanuit Groningen hebben we er 7½ uur over gedaan. Nooit bij stil gestaan dat het weleens lang zou duren op Goede Vrijdag bij de veerboot. We hadden wat Ligaatjes mee, en crackers. Uiteraard een volle waterfles. En op de boot hebben we een zacht broodje met boter voor hem gehaald. Na 7½ uur waren we er alledrie wel klaar mee. Die avond sliep hij wat onrustiger, maar verder ging het prima. Op de terugweg waren we 2 uur onderweg, dat was een stuk relaxter.

2 jaar geleden

Wij vertrekken altijd na het avondeten, douchen, makkelijk zittende kleding aan en hoppp de auto in! Dan slapen ze de hele nacht meestal door, ideaal!