19 Reacties

één jaar geleden

Ik volg. Mijn zoontje ligt ook nog in zn ledikant🥰

één jaar geleden

Mijn zoontje die op kerstavond 2,5 wordt, slaapt ook nog lekker in zen ledikant. Wel met peuter kussen en dekbed. Maar zolang hij daar prima ligt, laat k hem lekker. Ben wel benieuwd wanneer het tijd wordt voor een peuterbed 😅

één jaar geleden

Mijn dochter slaapt ook nog in een ledikant met een slaapzak aan. Maar we zijn nu op vakantie en op de 1 of andere manier vind ze het camping bedje wat hier staat eng, of niet fijn ofzo want ze wou er echt niet in slapen!! Nu ligt ze dus al bijna 2 weken in een groot 2 persoonsbed! En ze slaapt heerlijk!😆 ik bouw haar wel elke dag helemaal in, en leg allemaal kussens op de grond, dat mocht ze er uit vallen dan valt ze zacht😅 maar ze blijft netjes in het midden liggen elke nacht! (Wel nog in haar slaapzak, die langzaam aan ook wat klein word!) Nu dus ook aan het denken om maar een ander bedje voor haar aan te gaan schaffen thuis!

één jaar geleden

Hier ok, en laat hem lekker in liggen tot dat niet meer gaat..

één jaar geleden

Hier precies hetzelfde.. Mijn zoontje is nu bijna 2,5 maar wil alleen maar in zijn ledikant in een slaapzak slapen. Een kussen, een deken, hij moet er niets van hebben en gooit het net zo snel weer z'n ledikant uit😅. Ik kan niet wachten er een echte peuter kamer van te maken maar dat moment lijkt nog niet snel te komen. Heel benieuwd ook hoe anderen dit hebben aangepakt!

één jaar geleden

Ook nog in ledikant met slaapzak en peuterdekbed (koud huis).

één jaar geleden

Mijn zoontje ook, met slaapzak maar ook met dekentje met de koude dagen. Ik ben net in verwachting van nummer 2, dus wij willen over aantal maandjes ook overgaan op peuterbed want dan moet hij de babykamer afstaan aan zijn kleine broer/zus 😇. Ben alleen zo bang dat hij dan elke avond naast ons bed staat omdat hij er dan ineens uit kan 🤣

één jaar geleden

Hier sinds Augustus in een peuter bed. Wij hebben een 2dehands meegroei bed van Ikea gekocht. We hebben onze zoon mee laten helpen met de meubels in elkaar zetten op zn nieuwe kamer (schroeven aangeven, planken tillen van de kast etc). Toen alles klaar was een paar dagen rollenspel gedaan dat hij daar ging slapen en mama de lamp uit deed en de kamer uit ging. Toen het moment daar was hebben we samen zn spullen uit zn ledikant naar zn nieuwe bed verhuisd (knuffels, tut, deken, kussen) en verteld dat hij voortaan in zn nieuwe bed mag slapen. Dus zo gezegd, zo gedaan en hij was geen makkelijke slaper dus we waren heel benieuwd. Nou.. Hij sliep er beter dan in zn ledikant 🤣 Meteen vertrokken en ruim 2 uur geslapen 😁 Spijt dat we het niet eerder gedaan hebben 🤣 Hij sliep overigens al langer met deken en kussen, omdat hij last had van zn slaapzak. Dan kon hij niet fijn rollen en dat doet hij nogal veel haha. Dus hier ging het onverwachts super goed! En hij slaapt nog steeds goed in zn bedje. We hebben er een hekje op zitten, omdat hij zo beweeglijk is en ik bang was dat hij eruit zou vallen. Voordeel is dat hij er wel zelf in kan klimmen, maar (nog) niet eruit haha

één jaar geleden

Reactie op Annemiek1990

Hier sinds Augustus in een peuter bed. Wij hebben een 2dehands meegroei bed ...
Zo dus 😁

één jaar geleden

Reactie op Annemiekvd83

Mijn zoontje ook, met slaapzak maar ook met dekentje met de koude dagen. Ik ...
Als je geen bed hekje erop kunt doen zou je misschien de klink van de slaapkamer deur om kunnen draaien naar boven. Dan kan hij zelf de deur niet open maken 😁. Dat hebben wij beneden in de woonkamer gedaan sinds onze zoon de voordeur open krijgt 😂

één jaar geleden

Reactie op Annemiek1990

Als je geen bed hekje erop kunt doen zou je misschien de klink van de slaap ...
Goeie tip, thnx 😃👌. En ziet er super comfy uit dat bedje haha, heerlijk. Gaan we eens even kijken 😇

één jaar geleden

Hier liggen onze meisjes met 2,5 ook nog in hun ledikantjes met slaapzak. Ze doen nog geen enkele poging om er uit te klimmen, dus zo lang ze dat niet doen wacht ik met de overstap naar een groter bed! Hahaha!! Ik verwacht dat het dan één groot feest wordt op hun kamer 🎉

VRIEND

één jaar geleden

Ja wij zijn nu ook aan het kijken voor groot bed. Al wel een beetje gepolst bij haar en het lijkt haar wel leuk een groot bed. In de Kerstvakantie gaan we ervoor kijken. Wij vragen ons wel af of we een peuterbed zullen nemen of meteen een 1 persoonsbed. Ze slaapt nu in een soort slaapzak van Deryan, waar ze haar voeten vrij heeft. Ze vond slaapzak niks meer, maar dit gaat nu heel goed. Ze slaapt ook nog steeds op haar buik, dus dekbed durven we nog niet aan.

één jaar geleden

Reactie op Maria123

Ja wij zijn nu ook aan het kijken voor groot bed. Al wel een beetje gepolst ...
Kan heel goed dat het buikslapen nooit overgaat. Mijn man doet het al 40 jaar 😉

één jaar geleden

Reactie op Maria123

Ja wij zijn nu ook aan het kijken voor groot bed. Al wel een beetje gepolst ...
Zoon van bijna 2,5 jaar heeft een eenpersoonsbed zonder hekje en slaapt vaak op zijn buik. Met dekbed en peuterkussen. Dat kussen gooit hij geregeld aan de kant wanneer hij gaat slapen. Waarom zou een dekbed niet kunnen met buikslapen? :) Ze kan ook met die slaapzak in het nieuwe bed toch? Of nog even in het ledikant als ze daar nog prima in slaapt :)

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Ekein

Zoon van bijna 2,5 jaar heeft een eenpersoonsbed zonder hekje en slaapt vaa ...
Ja ik denk dat ze gewoon met deze slaapzak in het nieuwe bed gaat. Blijft jouw zoon op dezelfde plek liggen met dekbed? Onze dochter kruipt namelijk heel het bed door in haar slaap 🙈

één jaar geleden

Reactie op Maria123

Ja ik denk dat ze gewoon met deze slaapzak in het nieuwe bed gaat. Blijft j ...
Ja, hij blijft wel liggen. Hij beweegt wel natuurlijk en gaat wel verliggen. Net zoals wij dat zelf ook doen. Maar hij gaat niet heel zijn bed door zoals hij in zijn ledikant wel deed.

één jaar geleden

Volgende maand 2,5 en nog steeds in haar ledikant. Ze slaapt er nog heerlijk in. We hebben op zolder al wel een peuterbed voor haar staan, maar ik denk dat we daarmee in mijn verlof gaan starten over 8 weken. Zie er een beetje tegenop, want ben bang dat het dan gedaan is met het uitslapen, aangezien ze er dan zelf uit kan 🤣 Haar ledikantje gaat dan door naar de baby.

één jaar geleden

Hier slaapt onze kleine man ( in januari 2,5) in zijn ledikant maar met de zijkant er uit. Gaan straks zijn hele kamer vernieuwen ( nieuwe jaar) en krijgt dan gewoon een 1 persoons bed. Hij kan nu zelfstandig uit bed. En kan ons roepen als hij moet plassen. Voor zijn deur zit een hekje dus kan zijn kamer niet uit dus ook niet van de trap vallen