58 Reacties
4 jaar geleden
Ja, vorige week. Geen krampen en alleen licht bloedverlies. Vandaag bij de dokter geweest en het was een miskraam. Mijn baby is weg en de wereld is gewoon een stuk minder leuk.
De week voorafgaand aan deze afspraak heb ik besteed aan het opzoeken van informatie over bloedverlies en miskraam en meerdere bronnen zeggen dat bloedverlies in het eerste trimester 50% kans op een miskraam is. En je hoeft je dus niet slecht te voelen of pijn te hebben.
Het is mij nog nooit overkomen dat zoiets zo pijnloos in dit geval emotioneel zoveel pijn doet. Vanwege het gebrek aan kramp en hevig bloedverlies ben ik vast blijven houden aan de hoop dat ik nog steeds zwanger ben.
Ga naar je dokter en laat je nakijken, dat is de enige manier om zeker te weten dat je zwangerschap goed zit. Al laat je je elke week checken op je levels of wat dan ook, zorg dat je niet onnodig hoeft rond te lopen met deze zorgen.
4 jaar geleden
Hoi,
Heel herkenbaar en ik begrijp hoe je je voelt. Bij 5,5 tot 8,5 weken heb ik hier ook last van gehad en nu is het gelukkig weer over. (9,5 week)
Ik snap dat je je zorgen maakt, dat deed ik ook en ben even langs vk geweest ivm een miskraam een jaar geleden. Maar alles was gelukkig gewoon goed.
De vk legde uit dat er in de baarmoedermond slijmvlies zit, dat is tijdens je zwangerschap beter doorbloed. Dan heb je er eerder last van dat er een adertje beschadigd. (In je mond en neus zit hetzelfde slijmvlies, ik had tegelijkertijd ook steeds wat bloed in mijn neus. En je kunt eerder last hebben van bloedend tandvlees.)
Probeer er niet te veel stress van te krijgen. Blijf je je zorgen maken, dan zou ik even contact opnemen met je vk.
Sterkte ermee hoor!
4 jaar geleden
Misschien kun je een vk bellen, en vragen om een echo.
Dat is denk het enigste wat dan gerustgesteld.
Heb dit zelf ook gehad bij een vorige zwangerschap en had echt minimaal bloedverlies en toch is het mis gegaan. En een vriendin heeft veel bloed gehad en die is inmiddels 37 weken... is denk gewoon afwachten tot een echo.
4 jaar geleden
Jazeker. Heb ik ook Een paar weken geleden gehad. Dikke paniek. Bleek innesteling bloeding te zijn. Miskraam gaat altijd gepaard met flinke krampen. Ik snap dat je je zorgen maakt. En bel anders gewoon de verloskundige op. Die kan je gerust stellen. Laat je nog even weten hoe het gaat? Rustig aan doen
4 jaar geleden
Hallo! Bedankt dat jullie zo meedenken. Ik heb net de vk gebeld en die zei dat het inderdaad kan voorkomen dat je wat bloed verliest. Als ik last van buikkrampen krijg en helderrood bloedverlies heb moet ik weer aan de bel trekken. Volgende week vrijdag staat de eerste echo gepland. Hopen dat alles goed blijft gaan!
4 jaar geleden
Ik voel met je mee! Vorige week had ik ‘s nachts last van bloedingen. Niet heel veel, maar wel druppels helderrood bloed bij het plassen. Gelijk in paniek uiteraard! Volgende dag Vk gebeld en mocht in de middag langskomen voor een echo. Ik ging al uit van een miskraam en ging er eigenlijk heen voor bevestiging. Maar de vk gaf aan dat het vruchtenzakje goed uit zag; ze zag geen indicaties voor miskraam. Ik was wel 5 weken ipv 6 weken vlgs mijn eigen berekeningen. Ze zag nog geen vruchtje maar dat was ook goed mogelijk omdat het dan waarschijnlijk te klein is. Bloedingen kunnen een late innestelingsbloeding of bloedvaten zijn. De bloedvaten rondom je baarmoedermond zijn extra gevoelig.
Ik heb de dagen daarna donkerbruine bloedingen (bij het vegen) en bruine afscheiding gehad. Morgen weer een echo. Hopelijk dat we dan een hartje zien kloppen!!🤞🏻❤️
Je kan het beste je vk bellen en om een echo vragen. Sterkte iig💞
4 jaar geleden
Reactie op Alyscha
Ik voel met je mee! Vorige week had ik ‘s nachts last van bloedingen. Niet ...
Eng hé! Ik heb 1x per week heftige krampen waar ik wakker van word in de nacht. Had het gisteren ook. Had alles schoongemaakt en toen ging ik rechtop staan, druppelde er gewoon bloed op de tegels. Ik schrok mij dood! Het hield weer snel op, dus ik ging er vanuit dat er haarvaten kapot gaan tijdens de krampen. Heb ook al twee weken lang last van bruine afscheiding, dus echt alarmerend vond ik het niet. (Blijkbaar bloed ik gewoon snel). Had een vervroegde echo gekregen door de bruine afscheiding en het embryo groeide goed. Sommige vrouwen hebben tijdens hun hele zwangerschap last van helderrood bloedverlies. Het blijft natuurlijk eng 😰
4 jaar geleden
Reactie op Mrs20
Eng hé! Ik heb 1x per week heftige krampen waar ik wakker van word in de na ...
Zo dat is ook eng! Laten we hopen dat het bij ons en andere om ons heen met bloedverlies, dat het daar bij blijft en alles goed blijft gaan.
Zwanger zijn is prachtig maar soms ook omzettend eng!
4 jaar geleden
Hier hetzelfde probleem. Nu ongeveer 7 weken naar eigen berekening. Zondag avond ineens wat bloedverlies. Schrok me dood natuurlijk. Dit is eigenlijk heel snel weer gestopt dus ik had me voorgenomen me niet zoveel zorgen te maken en te wachten op de eerste echo die ik 12/12 heb. Vanmorgen werd ik wakker en had ik dus weer bloedverlies met kleine stolseltjes. Dit heeft eigenlijk de hele dag aangehouden. Het is niet zo veel, maar het blijft een enge gedachte. Ik heb zojuist de verloskundige gebeld en ik mag nu al aanstaande donderdag langskomen voor een echo. Ik ben zo bang dat het mis gaat. Wachten is vreselijk..
4 jaar geleden
Ik heb innestelingsbloeding gehad na een ongeveer een week na bevruchting. En 1.5 later een keer helder rood bloed bij afgeven. Paar dagen daarna bloed met een stolsel in mijn ondergoed. Bloedingen hebben niet doorgezet, geen buikpijn. Vandaag echo en een kloppend hartje (1.5 week na laatste bloeding). Ik ben erg opgelucht! Hopelijk bij jullie ook geen ernstig bloedverlies!
4 jaar geleden
Reactie op sptw
Jazeker. Heb ik ook Een paar weken geleden gehad. Dikke paniek. Bleek innes ...
Een miskraam gaat niet altijd gepaard met krampen. Mijn miskraam ging pijnloos, geen enkele kramp en nu geen enkele baby. Ook weinig bloed, alleen met afvegen.
4 jaar geleden
Reactie op Chantal000
Hier hetzelfde probleem. Nu ongeveer 7 weken naar eigen berekening. Zondag ...
Dat wachten is echt slopend! Ik had, toen ik wakker werd op de dag van de echo, tegen m’n man gezegd: Ik heb een goed gevoel. Er zal een kloppend hartje te zien zijn. De afscheiding is gewoon iets onschuldigs. Gelukkig zagen we inderdaad een hartje kloppen! Ik hoop ook bij jou donderdag 🤞🏻 Ik ben ook extreem moe en heb continu honger, dus dat zie ik ook als tekenen dat m’n lichaam (nog) steeds druk bezig is. Hou ons op de hoogte van je echo 😊
4 jaar geleden
Reactie op Sharon30-24
Een miskraam gaat niet altijd gepaard met krampen. Mijn miskraam ging pijnl ...
Wat rot voor je! En dan ben je denk ik idd een uitzondering. Helaas praat ik uit ervaring. Maar dat maakt niet uit. Heb zelf ook weer gebloed deze zwangerschap en ook nu gelukkig alleen innesteling bloeding.
Ik wens je alle succes en sterkte ☺️