60 Reacties
6 jaar geleden
Hoi, ik heb ook veel last van maagzuur. Als ik op mijn eten let ( minder vet eten ) gaat het beter. Ook rennie's werken voor mij erg goed :)
6 jaar geleden
Bij de apotheek kan je Antagel kopen. Drankje, werkt echt top! Zeker voor het slapen....
6 jaar geleden
wat hoger slapen met je hoofd en savonds kleinere portie eten en vooral niet eten vlak voor je gaat slapen. vet eten vermijden
6 jaar geleden
Ik heb pantaprazol 20 MG neem ik voor het slapen gaan en werkt perfect rest van de dag nergens meer last van. Succes.
6 jaar geleden
Hier ook veel last van gehad nu ze meer is ingedaald heb ik weer even wat minder last.. ik gebruik rennies en gember water, mijn vk zei dat evt. Een melk produkt ook zou werken bijv. Yoghurt of ander melkproduct omdat dit emulgatoren zijn zie zuren reguleren.. echter of dit nu echt werkte? Ik hou namelijk niet zo van blanke yoghurt en dronk al 2x per dag optimel..
6 jaar geleden
Omeprazol aanvragen via huisarts, ik had ook alles geprobeerd en niks werkte maar deze pil is fantasties (vergeet hem alleen NIET 1 dag) 馃檲
6 jaar geleden
Ik had het ook, kon ook niet slapen. Neem nu op advies van de dokter als ik het echt niet meer kan verdragen "riopan" .. een zakje dat je moet kneden voor je het opent. Vloeistof innemen en echt waar binnen 5 a 10 minuten verlichting en terug nachten dat ik wel slapen kan.
Als tip had de dokter ook nog gegeven na het eten een yoghurtje of iets melkproduct eten. Dit verlicht ook. Succes met de laatste loodjes!
6 jaar geleden
Ik heb zelf chronisch last van maagzuur, tijdens zwangerschap is dit verergerd. Ik slik dagelijks omeprazol (40mg). Wanneer ik 鈥榮 nachts alsnog last heb van maagzuur pak ik gaviscon anijs suspensie. Eetlepel hiervan haalt bij mij de scherpe randjes er vanaf. Ook een kopje warme melk helpt (tijdelijk) en inderdaad hoger gaan liggen. Hoop dat je er iets mee kan.
6 jaar geleden
Ik heb er sinds een week ook enorme last van. Wat mij heel erg helpt:
- goed rechtop zitten, dus rechte rug. Niet ingezakt zitten, dan zit er meer druk op de maag.
- kleine porties eten en drinken
- niet pittig eten
- niet voorover buigen/bukken, maar rechtop door je knie毛n zakken
- met slapen je hoofdeinde iets omhoog zetten
- beetje melk drinken wanneer je er last van hebt
- Rennies
merk dat als ik vooral heel erg op m'n houding en voeding let, het maagzuur echt al een stuk minder is en ik bijna geen Rennies of melk nodig heb.
Sterkte! Hoop dat de kleine boy snel gaat draaien en indaalt!
6 jaar geleden
Hoi, ik ook heb veel last van maagzuur vooral bij het slapen. Ik slik ook rennie maar het help bij mijn niet en ook drink ik vanilie vla help niet
6 jaar geleden
De dokter vertelde mij dat het ook kan komen door een tekort aan maagzuur en de vertering dus langer duurt. Ook zorgt vaker eten voor de vermindering van maagzuur, dus hoe vaker je eet hoe erger het wordt.
Hier wat tips;
1. Eet minder plantaardige oli毛n, granen , chips en snacks
2. Zorg voor voldoende ontspanning. Dit bevordert de aanmaak van het maagzuur. Wandelen v贸贸r het eten verdient de voorkeur boven wandelen n谩 het eten
3. Beperk je eetmomenten. Je maagzuur wordt daardoor steeds minder zuur
4. Curcuma herstelt het maagslijmvlies
5. Probeer de allergie毛n op te lossen
6. Citroensap en appelazijn ondersteunen de spijsvertering. Evenals het drinken van een glas water een half uur v贸贸r de maaltijd. Drink niet tijdens de maaltijd!
7. Ook groene thee en gember kalmeren de maag
6 jaar geleden
Het enige "kwaaltje" wat ik tijdens de zwangerschap heb van onze tweeling is maagzuur en vocht in men voeten en enkels.
Ik probeer wel minder gekruid te eten al is dat soms echt super lekker.
Ik leef op rennie, halfvolle melk en joghurt kwa maagzuur klachten. Al gebruik ik de joghurt het minste.
Nu ligt er 1tje in stuit en heb minder last van maagzuur als lagen ze eerst allebei met hoofdjes naar beneden.
Ik slaap ook half zittend ivm de maagzuur (nu het wat minder is kan ik ook wat beter slapen zonder wakker te worden van maagzuur)
Heel veel succes met je laatste lootjes