Hallo Dames,
Vraagje.. Ik heb een knip gehad en helaas hebben de hechtingen helemaal niks gedaan waardoor de wond helemaal open is. Dit heeft natuurlijk een redelijke tijd nodig om te genezen en dicht te gaan.
Nu vloei ik bijna niet meer en wil ik eigenlijk graag maandverband gaan gebruiken i.p.v kraamverband.
In de meeste maandverband zit plastic. Ik ben nu opzoek naar maandverband zonder plastic.
Heeft er iemand ervaring welk merk er zonder plastic is en goed voor je huid is met een open wond?
Alvast bedankt voor jullie reacties. 😊
Ik hoorde ook Kotexx maar heb zelf nu Libresse en de bovenlaag is van katoen. Erg tevreden mee niet broerig. Heb anders altijd Always ook teveel plastic.
Ik heb ook de sanature. Super tevreden van.
Had eerst 100% katoen van always maar deze zijn dezelfde samenstelling maar iets prijsvoordeliger.. ben fan, ook omdat het niet zweet en aangenaam blijft voelen. & vooral het is niet zo uberdik 😅
Hier ook fan van het sanature maandverband.( en ook al andere fan van gemaakt )
Ook ik vloei amper nog ( 17juli bevallen ), maar gebruik nu ook het sanature maandverband.( veel fijner dan die dikke kraamverbanden.
Te koop bij Kruidvat ( België en Nederland ) en Etos.
Ik heb ook een knip gehad, op 14 juli. Na 8 dagen lossen de hechtingen vanzelf op. Ik schrok me kapot toen ik de grote open wond zag. Inmiddels zijn we bijna 3 weken verder en kan ik vertellen dat de wond al bijna dicht is. Het gedeelte op mijn linkerbil is dicht en het stukje dat naar binnen loopt is nog maar heel iets open. Wat betreft vloeien heb ik alleen nog een soort troebele afscheiding met een klein beetje lichtroze erdoor. Ik gebruik 2 inlegkruisjes die ik na ieder toilet bezoek ververs. Ik spoel down onder ook nog steeds na ieder toilet bezoek. Het wordt iedere week beter, echt waar! 😊
Ik heb ook een knip gehad, op 14 juli. Na 8 dagen lossen de hechtingen vanz ...
Hier ook een knip op 18 juli. Bij mij zijn de hechtingen allemaal afgestoten door mijn lichaam en was de wond dus ook nog flink open en pijnlijk. Inmiddels 2 weken verder en ook zo goed als dicht, met elke keer spoelen na toiletbezoek. Ik gebruik zelf de kotex maandverbanden, deze voelen zacht aan en geven genoeg bescherming tegen het vloeien.