Hoi mama's,
Onze dochter van 6,5 maand begint te groot te worden voor de maxicosi. Ik dacht dat ze tot 1 jaar erin zou kunnen, maar dat blijkt een illusie.
Herkennen jullie dit en welke autostoel hebben jullie?
Voor ons zoontje nu 2 jaar hadden wij vanaf 6 maanden in een autostoel. Wij hebben het merk joie van 0 tot 36 kg zodat wij in principe geen andere meer hoeven te kopen. Nou is mijn 2e zoontje bijna 7 maanden en gaat hij in de autostoel van zijn '' oudere'' broertje en hebben wij een nieuwe autostoel gekocht voor de 2 jarige ook van het merk joie 9kg tot 36 kg
Een maxi cosi is pas te klein als het hoofdje er boven uitsteekt ( normaal idd rond ong een jaar). Ik ben intussen ook wel al overgeschakeld naar een volgende stoel omdat ik de indruk had dat ze niet gemakkelijk zat in de maxi cosi. Wij zijn overgeschakeld naar de maxi cosi smart omdat deze op onze isofix basis past en je hem ook tegen de rijrichting kan plaatsen ( verplicht hier in België tot het kindje 80cm is)
Maxi cosi is pas te klein als hun hoofdje er boven uit begint te steken. Be ...
Klopt maar wat als hij er in de breedte niet lekker in zit? Mijn zoontje van 6 maanden die bovengemiddeld groot is zit ook echt niet comfortabel, begint echt te krap te worden
Ja dat klopt. Ze kunnen beter zo lang mogelijk in een maxicosi blijven omdat deze het veiligst is voor deze leeftijd! Ik zou zeker niet te vroeg overstappen hoor.
Ja dat klopt. Ze kunnen beter zo lang mogelijk in de maxicosi blijven omdat deze het veiligst is op deze leeftijd. Ik zou zeker niet te vroeg overstappen hoor.
Wij hebben de maxi cosi amper gebruikt. Wij hebben een autostoel van 0-36 met new born inlay dus ze kon daar vanaf dag 1 bij wijze van in. Na ongeveer 2 weken is ze daar voor het eerst in geweest. Ze past al een tijdje niet meer in de maxi cosi dus ben blij dat ik geen dure heb gekocht
Wij hebben in de ene auto de Maxi Cosi AxissFix (iSize) en in de andere auto de Cybex Sirona 2 iSize. Beiden kunnen 360 graden draaien. En in beiden had ze vanaf de geboorte kunnen zitten.
Vind zelf de Maxi Cosi prettiger.
Heb voor beiden een tijdlang Marktplaats in de gaten gehouden en dan kan je ze echt voor een leuke prijs kopen!
Dames lees je goed in ! Ik dacht ook dat een maxi cosi niet meer kan. Maar dit blijkt niet zo te zijn ! Het is juist het meest veilig tot een maand of 15... beentjes die er uit steken is helemaal niet erg. Zolang het hoofdje er maar niet boven uit komt