34 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Leyla1994
Ik lees mee. Mijn zoontje zuigt ze ook binnen een paar dagen kapot. Hij lag ...
Herkenbaar! Hier is haar speen ook kapot en ik wil m nog niet vervangen omdat k hoop dat ze m dan niet meer zo prettig vindt. Maar nee, ze merkt r niks van en staat erop dat ze haar speen krijgt
één jaar geleden
Heb helaas geen tips mijn zoontje wou hem zelf al niet meer met 1,5 jaar dus dat was appeltje eitje.
één jaar geleden
Hier onlangs gestopt met de speen bij mijn speenverslaafde meisje. Wilde ook echt nog de speen in en het was huilen als ze 'm 's nachts niet had. Ik heb uiteindelijk een Machouyou gekocht, dit ging bij haar super goed! Had ze toch het idee dat ze een soort speentje had. Na ongeveer een week daarmee in haar mond te hebben geslapen wilde ze hem niet meer in, maar heeft ook nooit meer om de oude speen gevraagd. Slaapt er nu elke nacht mee in haar hand, nooit meer in haar mond. ;)
één jaar geleden
Hier in Australie hebben ze de speen fairy. Je moet dan alle speentjes op 1 please legged net je kind, neemt er vervolgens afscheid van en krijgt er een klein cadeautje voor terug. Wij zijn van plan om naar Nl te vliegen volgend jaar dus wachten totdat we terug zijn. Maar heb veel succes verhalen hier in de vriendengroep omdat je er bewust afscheid van neemt.
één jaar geleden
Reactie op FemkevdV
Hier onlangs gestopt met de speen bij mijn speenverslaafde meisje. Wilde oo ...
Dit hebben wij ook onlangs gedaan. Erbij verteld dat hij nu een grote jongens speen kreeg en de ‘normale’ speen voor baby’s is. Idd ook een week met die nieuwe en klaar. Geen groot drama!
één jaar geleden
Wij hadden de speen kapot geknipt. Die gaven we in de avond aan hem en toen had ie door dat de speen er af was waardoor hij hem niet kon gebruiken. We hebben uitgelegd dat hij stuk is en dat accepteerde hij. Als hij er naar vroeg lieten we de speen weer zien en elke x was de conclusie dat ie stuk is. Werkte erg goed. En je komt niet in de verleiding om toe te geven, want stuk is stuk 😅
één jaar geleden
Onze zoon beet ook steeds zijn speen kapot. Hij was toen al rond de 3 jr. We hebben toen met hem besproken dat wanneer de speen weer kapot ging hij geen nieuwe meer kreeg, maar dat hij weggegooid moest worden (want kapotte speen is gevaarlijk, hing een stuk los waar hij in zou kunnen stikken). Zodra de speen weer kapot was heeft hij hem zelf in de prullenbak gegooid. Na de eerste nacht werd hij verdrietig wakker omdat hij de speen mistte, daarna nooit meer over gehoord. Terwijl hij echt hing aan dat ding! Zijn knuffel is nu wel wat belangrijker geworden merk ik. Maar dat is prima! Ervaring is dus als ze wat ouder zijn kun je het goed bespreken en begrijpen ze het beter. Dat scheelt.
één jaar geleden
Hier ook een meisje van 2,5 jaar. Ze had alleen snachts een speentje. Ik vond dat ze best een overbeet kreeg dus ik ben gaan proberen om haar zonder speentje te laten slapen. Dit gaat nu al 2 maanden goed.
Ik zei elke keer voor het slapen gaan; Liv is een grote meid nu, speentje is voor kleine baby’s. Daar was ze het helemaal mee eens. Ze vroeg er de eerste 2 nachten nog wel om maar heb er niet een toe gegeven. Ik heb de speentjes eerst verstopt en na 4 weken heb ik ze definitief weg gegooid.
Als ze nu haar tanden op elkaar zet, staan ze ook echt op elkaar, het gapende gat is nu weg! 😁
één jaar geleden
Ik heb van de een op de andere dag gezegd dat speentjes voor kleine babytjes is en dat ze nu al een hele grote meid is en toen de speen niet meer gegeven in bed. Ook op de opvang hebben ze heel goed mee gedacht en haar haar speentje laten brengen naar de baby groep. Het was de eerste dagen moeilijk in slaap komen maar na een paar dagen hoorde in haar er niet meer over. Het is me heel erg mee gevallen! Ik had ook het idee dat haar tanden naar voren gingen staan dus dat was de voornaamste reden.
één jaar geleden
Ik heb s’ morgens in de speen geknipt. Zodat hij de hele dag eraan zal wennen. Ik heb m bewust gegeven en hij stak die in zijn mond en zei bah. Hij vond het niet leuk en onderzocht hem helemaal en gaf m aan mij terug. Ik heb m bewust op de tv kast gelegd zodat hij m steeds kan pakken. En dat heeft hij ook een paar keer gedaan. Toen het bedtijd was heb ik m gewoon ook laten zien en zei dat ik m ook bah vond. Hij deed m in zijn mond en zei bah en gaf m terug. Zo ging hij in bed en vroeg er niet meer om en ook in de nacht niet. Ik had wel een reserve voor het geval toch een drama zou worden om de speen, maar hadden toch geluk. De volgende dag zag hij de speen liggen en probeerde het toch weer en besefte dat ie niet meer zijn oude speen was. En heb m toen hoog opgehangen zodat hij m toch kan zien. 3 dagen nadat ik m geknipt heb, hebben we die samen in de prullenbak gegooid en hij heeft er nooit meer nagevraagd.
één jaar geleden
Reactie op Selina1980
Ik heb s’ morgens in de speen geknipt. Zodat hij de hele dag eraan zal wen ...
Wow nice! Zou dit ook wel willen proberen maar we hebben veel verschillende soorten liggen. Hij moet er echt mee stoppen..
één jaar geleden
Toevallig ook net weekje terug gestopt. Ze was ook erg verslaafd aan dr speen bij het slapen. Wij hebben ernaar toe gewerkt. Spenen gingen regelmatig stuk. Ik kocht eerst dan nieuwe, maar toen op gegeven moment gezegd bij elke speen die stuk ging dat we samen moesten weggooien. En bij laatste gezegd dat het laatste was. Toen expres flink kapot geknipt (want hij ging maar niet stuk, oeps). Samen weggegooid. Toen een nieuwe knuffel gegeven en verteld dat die bij haar blijft ‘s nachts want speentje is stuk en weg. Ze ging direct slapen die eerste keer, helemaal in dr nopjes met dr nieuwe knuffel. De slaapjes dagen erna echter nog wel flinke tranen. Het is maar goed dat hij ook echt kapot en weg was, dan kan je zelf niet meer terug ook. Blijven uitleggen en volhouden. Na 3 dagen was het al stuk minder en na week was het helemaal klaar. Ze vraagt er ook niet meer om. Ik had het echt veel erger verwacht. Ze probeert wel vaker nu het nr bed gaan te rekken, nog even dit en nog even dat. Heel duidelijk erover zijn helpt. Maar vast ritueel ‘s avonds en niet allemaal andere dingen ter vervanging vd speen. Overal vertellen we samen trots dat ze zonder speen kan slapen nu. Zet hem op!
één jaar geleden
Hier ook net de speen weggedaan afgelopen vrijdag. Hebben een cadeautje gemaakt voor de babys en die in de brievenbus gegooid. Gezegd dat de postbode die ophaalt en naar de babys brengt.
Alleen nu een vraag; hoe valt jullie kindje nu in slaap? Dochter die heeft echt hulp nodig want ze lijkt echt niet te weten hoe ze het dan moet doen, maar willen ook geen nieuwe associatie creeeren. Mijn vriend heeft haar de eerste 2 x in slaap gekriebeld, maar dat wil ze nu steeds. 1 groot drama als het niet gebeurt. Hoe doen jullie dat?