34 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Mila2306
Hier ook net de speen weggedaan afgelopen vrijdag. Hebben een cadeautje gem ...
Mijn zoontje wil ook wel graag dat ik hem in slaap kriebel. Maar dan zeg ik nee mama moet even opruimen of mama gaat ook even de pyjama aan doen. En dan laat ik de lamp op de gang aan en deur op een kier en dan kleed ik me om of ga ik douchen of de was vouwen en dan valt hij eigenlijk wel in slaap. Maar dit deed ik ook al wel toen hij de speen had dus het is wel herkenbaar voor hem daarom dat het bij ons ook zo werkt.
één jaar geleden
Reactie op Leyla1994
Mijn zoontje wil ook wel graag dat ik hem in slaap kriebel. Maar dan zeg ik ...
Helaas werkt dat hier niet. Ze blijft net zo lang zeuren tot we haar helpen om in slaap te komen. Snap ook dat het moeilijk is en ze het in slaap vallen nu op een andere manier moet leren doen, maar ze lijkt wel onvermoeibaar 😅
één jaar geleden
Wow!!!!!
Ons meisje van 2,5 jaar slaapt al voor de 3e nacht ZONDER(!!!) speen.
Ik had het met 2 jaar al eens geprobeerd, maar toen krijste ze alles bij elkaar!
Uiteindelijk dacht ik: ach…. Laat haar nog maar lekker genieten. Ze had hem alleen tijdens het slapen en overdag lag hij altijd in haar bedje.
Deze week hebben we de speentjes samen in een envelop gedaan, erop getekend en op de post gedaan naar de babytjes. Heel gek!!! Maar ze heeft er geen enkele keer nog om gevraagd. Echt heel knap! Ze was er dus ook aan toe🤗
één jaar geleden
Yes, onze dame van 2,5jaar slaapt nu al een maand zonder speen!! Ik ben zo trots!
We hebben het boek "stoppen met foppen" gebruikt. Het is een boek met spelletjes en het verhaal is dat ze na 15 dagen haar speen opstuurt naar Soesoe de spenenfee en dat ze daar een fopmuis knuffel voor terug krijgt.
Na 5 dagen moest ze haar middagslaapje zonder speen doen, dat resulteerde wel dat ze geen middag slaapje meer deed. Dat was even drama, maar na een week deed ze die weer wel. 👍
Toen hebben we 3 weken gewacht voordat we verder gingen, zodat ze goed haar middagslaapje deed zonder speen en dan de stap naar savonds zonder speen minder groot zou zijn. En dat werkte!
We hebben er dus 6weken overgedaan ipv 15 dagen.. Maar het werkt.
Dagelijks verteld ze vol trots dat ze zonder speen heeft geslapen en dat ze blij is met fopmuis. 😁😍
VRIEND
één jaar geleden
Is het inmiddels al gelukt ts?
Onze dochter van ruim 2,5 had ook nog haar doen met slapen. Wij hebben deze gisteren aan de paashaas gegeven voor de baby paashaasjes. Ze heeft hem zelf buiten gelegd en als ze lekker ging slapen zou de paashaas hem misschien wel omruilen voor een lekkere chocolade paashaas.
Ze snapte het super goed en is gelijk goed gaan slapen. Ook gisteren avond geen problemen en ze heeft ook heerlijk doorgeslapen🥰 misschien dat nog een idee voor sommige om dat vandaag te proberen?😊
één jaar geleden
Ons dochtertje van 2,5 kon ook echt niet zonder haar tutje. Op een gegeven moment waren we met mijn oudste dochter bij de Ortho en mijn nicht werkt daar. Ze zei tegen Dewi dat ze haar tutje beter aan haar kon geven, dan kreeg ze een ballon. Dat had ze gedaan en kreeg de speen later stiekem mee in een boterhamzakje. Had ook nog een kleinigheid gekocht en het was echt wel dagen afzien en korte nachten, maar sinds die middag heeft ze geen tut meer gehad!We zijn nu een maand of 4 verder!
Is het bij jou al gelukt??
één jaar geleden
Ik heb ergens een verhaal gelezen dat het kindje dan een cadoo in de winkel mag uit zoeken en betaald met de speentjes dit hebben we ook gedaan en met succes hier nu een week van de spenen af heel soms vraag ze er om maar als we dan zeggen dat ze een cadoo heeft gekozen en dat ze die betaald heeft met de speentjes is het goed.
één jaar geleden
Wij hadden nog maar 1 tutje en die nam m afgelopen donderdag mee naar school en dies niet meer terug gekomen hij slaapt nu al bijna een week zonder tutje we zijn super blij
één jaar geleden
Pfff ik vind dit dus super moeilijk! We hebben het geprobeerd door de spenen aan haar baby nichtje te geven, maar ze raakt al een aantal nachten compleet overstuur ‘s nachts als ze even wakker wordt. Niks is goed en ze huilt alleen maar dat ze een nieuwe speen wil kopen… Iemand hier dit ook meegemaakt?
één jaar geleden
Met naar bed gaan speen geven en als ze in slaap is gevallen, dan de speen uit haar mond halen.
één jaar geleden
Reactie op MarMaya
Pfff ik vind dit dus super moeilijk! We hebben het geprobeerd door de spene ...
Ik zou even mijn verhaal hier beneden lezen!
één jaar geleden
Hoi hoi, mijn zoontje is met 2,5 jaar gestopt we hadden een afspraak bij de tandarts die had gezegd dat spenen niet goed is ik heb de speen mee genomen naar de tandarts met een schaar en daar heeft hij hem zelf door geknipt sinds dien heeft hij er een keer om gevraagd toen heb ik de kapotte speen gegeven maar vond die maar niks en sinds dien was die er helemaal klaar mee. Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes ermee 😘
één jaar geleden
Bij onze dochter zijn we met 3 jaar gestopt. We waren haar al maanden aan het voorbereiden dat ze groot is als ze 3 wordt, en dat speentjes eigenlijk voor baby's zijn. Dus als je groot bent doen we de speen weg.
Ik heb dat laatste half jaar haar 5 spenen die we in de omloop hadden niet meer vervangen als er 1 kapot ging. En als er dus weer spontaan (bibsspenen) 1 kapot ging, zei ik tegen haar dat de speen haar tandjes te groot vond worden omdat ze bijna 3 is.
Met haar verjaardag hadden we nog 1 hele speen over, die heeft ze zelf in de prullenbak gegooid.
Ze mocht 's avonds op schoot in de schommelstoel bij mij in slaap vallen, ik had een donut beloofd als ze lekker zou gaan slapen. Binnen 3 minuten sliep ze. Na een uurtje verdrietig wakker, even gaan troosten en haar aan d'r donut herinnert. Toen ging ze weer heel lief slapen.
Nog 2 avonden heeft ze ernaar gevraagd, maar verder geen verdriet meer. Echt heeel knap van haar gedaan ♡ Ze kunnen het echt en ik denk dat een beetje voorbereiding, een beloning en consequent zijn helpt♡