13 Reacties

2 jaar geleden

Ik volg even mee. Mijn dochter wil met alles gooien? Laatste twee dagen heeft ze wel heerlijk gespeeld met waterspeelgoed in de tuin maar dat kan natuurlijk niet altijd.

2 jaar geleden

Ik heb bij de boek montessori peuter gelezen dat gooien normaal is! Mijn dochter heeft 5 speelgoed in de woonkamer! 5 is genoeg voor die leeftijd zeggen ze! En als ze moe is van een speelgoed ga ik het wisselen met de andere🤓 ik geef haar niet alle speelgoederen tegelijk! Stel maar voor je zit in een kamer met heel veel kleren! Je weet het ook zelf niet watje moet aantrekken toch? Je kan niet beslissen 😅

2 jaar geleden

Mijn zoontje van net 2 jaar loopt het liefst de hele dag met plastic dieren in zijn handen (van HEMA bijv.). Hij begint zijn fantasie nu te ontwikkelen, dus de dieren maken mee wat hij ook dagelijks meemaakt. Misschien is dit een idee?

2 jaar geleden

Binnen is dit hier ook vaak. Al speelt hij zo nu en dan wel even met zn knuffels of de lading plastic bakjes uit de keukenkast. Hij is vooral bezig om ons te helpen met kleine klusjes. Buiten vermaakt hij zich wel voor lange tijd, beetje klungelen met water, in de zandbak, plantjes water geven, trampoline springen. Zo ook in de speeltuin. Geen specifiek speelgoed dus, maar vooral een beetje hannesen.

2 jaar geleden

Ze hebben op deze leeftijd ook gewoon nog niet zo'n lange aandachtsspanne.

2 jaar geleden

Dit had ons zoontje voor een tijd geleden ook. Tenzij hij een 2 bakjes had en spulletjes had om erin en eruit te halen. Kon van alles zijn. Dan had je er geen kind aan 😅

2 jaar geleden

Mijn dochter wil ook alles doen wat wij doen. Ze heeft nu een keukentje gekregen voor haar verjaardag en is er niet weg te slaan. Blijft ze in ieder geval uit mijn keukenkastjes😂

2 jaar geleden

Hier hetzelfde tot aan een speelkeukentje. Dit vind ie geweldig en kan ie uren zoet mee zijn.

2 jaar geleden

Hier speelt ze ook nog amper met speelgoed. Buiten gaat het prima. Zal de leeftijd ook wel zijn denk ik. Hebben nog helemaal geen concentratie. Alhoewel….tv kijken kan ze wel lang volhouden 🤣

2 jaar geleden

Bedankt voor alle reacties. Ze is bijna jarig en we gaan een keukentje kopen. Wat oud speelgoed weg doen en voor haar verjaardag wat nieuwe dingen vragen. Het zal indd een fase zijn.. na de zomervakantie mag ze naar de Peuterspeelzaal... misschien 'leert' ze daar ook spelen.

2 jaar geleden

Precies wat wij hebben gedaan. Oude kleine speeltjes eruit. Een keukentje laten maken zodat het ook nog leuk in huis staat, een werkbank van petite amelie en van vtech een ijscokar en barbeque. Hij is nu de hele dag druk en heeft fantasie die ik nog niet eerder had gezien. Ben benieuwd hoe het bij jullie kleine gaat

2 jaar geleden

Mijn dochter is deze week 2 geworden en speelt momenteel graag met: - het al vaker genoemde: speelkeukentje - stapelstein stenen - wobbel - duplo huis (daar kan ze echt helemaal in opgaan, maar die heeft ze ook net nieuw met d'r verjaardag gekregen) - zandbak, schepje en emmertje - met blokken - tante jet theeset (die is al een jaar favoriet) - puzzels Wat eerder ook al gezegd is, speelgoed afwisselen helpt hier ook ontzettend goed. Als ze ergens een beetje op uitgekeken is, dan haal ik het tijdelijk weg en zet er wat anders voor in de plaats. Werkt top!

2 jaar geleden

Hier wissel ik ook af met speelgoed. Sommige momenten kan hij helemaal opgaan in spel en andere momenten moet ik continu meespelen om hem bezig te houden. Hier wordt op het moment veel gemaakt (met z’n gereedschap), met Duplo gespeeld soms wordt ook de Duplo gemaakt met z’n gereedschap😂, groot fan van brandweer man Sam op het moment dus hij heeft een brandweerhelm gekregen voor z’n verjaardag en een klimrek en is veel aan het klimmen en van de paal aan het glijden brandjes aan het blussen en poezen aan het redden 😂😂😂. Wij betrekken hem ook veel bij onze dagelijkse dingetjes (zo is oma vaak in de weer met gereedschap, denk dat daar ook voor een groot deel de interesse vandaan komt) en als ik aan het koken ben gaat hij soms ook iets koken etc (al staat z’n keuken op ‘t moment boven, maar dan verzint hij iets). Oh en hij heeft een dokters koffertje van little dutch gekregen vind hij ook heel leuk, denk ook omdat ze dit tijdje geleden als thema hadden bij de opvang.