25 Reacties

5 jaar geleden

ik geloof dat het merk HIPP daaraan voldoet

5 jaar geleden

Ik heb gelezen dat de voeding van Biostime het dichtst bij bv komt vd kv. Zit geen palm vet in, maar is qua prijs erg hoog.

5 jaar geleden

Ik heb geen tip voor je over de kunstvoeding. Maar waarom denk je dat je voeding minder voedzaam word? Dit is namelijk iets wat heel vaak word gezegd terwijl je borstvoeding eigenlijk perfect is afgesteld op je kindje.

5 jaar geleden

Onze dochter is nu 6,5 maanden oud en ik geef borstvoeding afgekolfd. Om te wennen soms een kunstfles. We hebben nu Biostime aangeschaft, schijnt inderdaad het dichtste bij te komen, maar ik kan je dus nog niet vertellen hoe ze erop reageert.

5 jaar geleden

Mijn dochter krijgt HIPP 😊 heb er hele fijne ervaringen mee. Ze doet het er hartstikke goed op.

5 jaar geleden

Reactie op MiepR

Ik heb geen tip voor je over de kunstvoeding. Maar waarom denk je dat je v ...
Dat inderdaad. Het is eerder een kwestie van te weinig voeding dan te weinig voedingstoffen! Als je het interessant vindt kun je jezelf aanmelden op Facebook bij de groep "La Leche League" daar wordt vaker deze vraag gesteld en wordt op geantwoord door vakkundige mensen. Als je toch liever wil bijvoeden is donor melk misschien een optie aangezien je graag zo natuurlijk mogelijk wilt?

5 jaar geleden

Hipp Combiotik inderdaad!! Deze voldoet volgens mij aan je criteria. Onze dochter krijgt vanaf 2 weken oud Hipp. Ze doet het er ook heel goed op.

5 jaar geleden

Hipp!! Super voeding!

5 jaar geleden

Wij zijn ook erg tevreden over HIPP! Verder kwam ik er laatst achter dat de Wereldgezondheidsorganisatie adviseert om niet over te stappen naar melk nr 2, maar om bij nr 1 te blijven omdat dat beter is. Moet iedereen natuurlijk zelf weten maar ik was wel blij dat ik dat nu weet

5 jaar geleden

Reactie op Bops

Wij zijn ook erg tevreden over HIPP! Verder kwam ik er laatst achter dat de ...
Waar is dit terug te lezen? Ben erg benieuwd

5 jaar geleden

Zelf 4,5 maand bv gegeven en nu over op kv. Ik had ook dezelfde eisen, HIPP sluit daar mooi op aan. Tevens geen last van krampje bij de overstap (dit verschilt natuurlijk van kind tot kind) Ik zat zelf te twijfelen tussen HIPP en biostime. Uiteindelijk toch voor HIPP gekozen omdat deze ook in de drogist en supermarkt verkrijgbaar is, toch een fijn idee voor mezelf dan😊

5 jaar geleden

Borstvoeding kan niet ineens minder voedzaam worden. Als je het idee hebt dat hij nog trek heeft, kan je vaker aanleggen of starten/ophogen van de bijvoeding. Of speelt er iets anders?

5 jaar geleden

Ik ga ook voor HIPP. Had dezelfde wensen als jij.

5 jaar geleden

Hier overgestapt op BioBim opvolgmelk 2, na 6 maanden BV. Erg tevreden over.

5 jaar geleden

Bv zal zeker niet minder voedzaam zijn! İk zou vaker aanleggen. Of kolven en geven. Of de portie vergroten van hapjes. Maar extra bijvoeden naast bv is eigenlijk niet nodig. Niets is zo natuurlijk puur magisch dan BV.

5 jaar geleden

Reactie op AryaLina

Bv zal zeker niet minder voedzaam zijn! İk zou vaker aanleggen. Of kolven e ...
Eens. Het zal hooguit minder in hoeveelheid zijn en niet zozeer ren achteruitgang in de kwaliteit van de melk. Vaker aanleggen zal de hoeveelheid weer opkrikken, extra kolven helpt ook.

5 jaar geleden

Sinds mijn borstvoeding terug liep ben ik ook biobim gaan geven. Heel tevreden hierover! Ik heb tot nu toe alleen 1 gegeven. Biobim 2 staat in de kast, daar ga ik binnenkort op over! Succes met je keuze.

5 jaar geleden

Reactie op RY.

Waar is dit terug te lezen? Ben erg benieuwd
Onder andere dit statement van de WHO gaat hierover. Daarin noemen ze opvolgmelk onnodig en ongeschikt/ongepast. Daarbij zeggen ze dat er andere acceptabele vormen van melk zijn, waaronder melk nummer 1 (infant formula; voetnoot 3): https://www.who.int/nutrition/topics/WHO_brief_fufandcode_post_17July.pdf Verder kwam ik deze vraag en antwoord tegen bij de GGD Hollands Noorden. Vrij bizar wel vind ik (wel goed dat ze zo eerlijk zijn): https://www.ggdhollandsnoorden.nl/nieuws/nieuwsbrief/suiker-in-opvolgmelk-1.aspx?PID=1736&M=NewsV2&Action=1&currentPage=92 En als je online zoekt dan wordt het advies van de WHO op verschillende plekken ook aangehaald. Vind het zo bijzonder dat Nederland daar dan van afwijkt

5 jaar geleden

Reactie op Bops

Onder andere dit statement van de WHO gaat hierover. Daarin noemen ze opvol ...
Interessant! Bedankt voor het delen!

5 jaar geleden

Wat ik zelf merkte met 6 maanden is dat mijn zoontje vooral meer behoefte kreeg aan vaste voeding náást de flessen. Dus misschien is je borstvoeding prima maar is het tijd om zijn hapjes uit te breiden of op te hogen?