25 Reacties
5 jaar geleden
Onze dochter is nu 6,5 maanden oud en ik geef borstvoeding afgekolfd. Om te wennen soms een kunstfles. We hebben nu Biostime aangeschaft, schijnt inderdaad het dichtste bij te komen, maar ik kan je dus nog niet vertellen hoe ze erop reageert.
5 jaar geleden
Mijn dochter krijgt HIPP 😊 heb er hele fijne ervaringen mee. Ze doet het er hartstikke goed op.
5 jaar geleden
Reactie op MiepR
Ik heb geen tip voor je over de kunstvoeding.
Maar waarom denk je dat je v ...
Dat inderdaad. Het is eerder een kwestie van te weinig voeding dan te weinig voedingstoffen! Als je het interessant vindt kun je jezelf aanmelden op Facebook bij de groep "La Leche League" daar wordt vaker deze vraag gesteld en wordt op geantwoord door vakkundige mensen.
Als je toch liever wil bijvoeden is donor melk misschien een optie aangezien je graag zo natuurlijk mogelijk wilt?
5 jaar geleden
Zelf 4,5 maand bv gegeven en nu over op kv. Ik had ook dezelfde eisen, HIPP sluit daar mooi op aan. Tevens geen last van krampje bij de overstap (dit verschilt natuurlijk van kind tot kind)
Ik zat zelf te twijfelen tussen HIPP en biostime. Uiteindelijk toch voor HIPP gekozen omdat deze ook in de drogist en supermarkt verkrijgbaar is, toch een fijn idee voor mezelf dan😊
5 jaar geleden
Borstvoeding kan niet ineens minder voedzaam worden.
Als je het idee hebt dat hij nog trek heeft, kan je vaker aanleggen of starten/ophogen van de bijvoeding.
Of speelt er iets anders?
5 jaar geleden
Reactie op AryaLina
Bv zal zeker niet minder voedzaam zijn! İk zou vaker aanleggen. Of kolven e ...
Eens. Het zal hooguit minder in hoeveelheid zijn en niet zozeer ren achteruitgang in de kwaliteit van de melk. Vaker aanleggen zal de hoeveelheid weer opkrikken, extra kolven helpt ook.
5 jaar geleden
Reactie op RY.
Waar is dit terug te lezen? Ben erg benieuwd
Onder andere dit statement van de WHO gaat hierover. Daarin noemen ze opvolgmelk onnodig en ongeschikt/ongepast. Daarbij zeggen ze dat er andere acceptabele vormen van melk zijn, waaronder melk nummer 1 (infant formula; voetnoot 3): https://www.who.int/nutrition/topics/WHO_brief_fufandcode_post_17July.pdf
Verder kwam ik deze vraag en antwoord tegen bij de GGD Hollands Noorden. Vrij bizar wel vind ik (wel goed dat ze zo eerlijk zijn): https://www.ggdhollandsnoorden.nl/nieuws/nieuwsbrief/suiker-in-opvolgmelk-1.aspx?PID=1736&M=NewsV2&Action=1¤tPage=92
En als je online zoekt dan wordt het advies van de WHO op verschillende plekken ook aangehaald. Vind het zo bijzonder dat Nederland daar dan van afwijkt