14 Reacties

2 jaar geleden

Bij mij werkt het om eten in kleinere bakjes te doen. En eten te maken wat lijkt wat ze op de opvang ook eet. Kinderpaella ofzoiets ..

2 jaar geleden

Hier precies hetzelfde en helaas geen tips 😅 we vechten al een aantal weken hiermee maar helaas is het vaak maar 1 of 2 hapjes en thats it. Zelfs een frikadel wil hij ineens niet meer 😒

2 jaar geleden

Wij maken er helemaal geen strijd van. Onze dochter wil wel altijd een toetje of een ijsje en die krijgt ze alleen als wij vinden dat ze goed gegeten heeft. Haar bordje hoeft echt niet helemaal leeg als zij maar laat zien dat ze goed haar best heeft gedaan. Vaak als ze slecht eet en alleen maar op haar toetje hamert, zeggen we alleen; dan moet je nog even wat eten. Blijft ze erbij dan zeggen we: dan ben je klaar. Vaak als we het verder negeren pakt ze zelf weer haar bordje en eet ze weer verder. Wanneer ze het niet doet, geven we haar ook geen alternatief. Volgende keer beter. Over het algemeen eet ze overdag haar fruit super goed waardoor we ons ook geen zorgen maken

2 jaar geleden

Hier ook gehad.. wij bleven gewoon aanbieden. En at ze niks dan kreeg ze een bakje 'gewone' yoghurt na. At ze wel wat dan mocht ze een bakje appelmoes of een jumbo 'danoontje' Op een gegeven moment at ze weer normaal. En nu nog heeft ze af en toe gewoon geen zin. (Heb ik ook wel eens niet) 😅 Ze is nu bijna 2,5 trouwens

2 jaar geleden

We proberen er ook geen strijd meer van te maken inderdaad maar hier eet ze echt bijna Niks met avond eten maar de rest van de dag gelukkig wel der fruit en boterhammen. Het komt vanzelf goed zegt iedereen dus dat hopen we dan maar..ze krijgt hier wel hooguit nog een stuk fruit In de avond zodat ze ieder geval iets binnen heeft voor ze gaat slapen.

2 jaar geleden

Reactie op petraphilippenhotma

We proberen er ook geen strijd meer van te maken inderdaad maar hier eet ze ...
Dan doen jullie het toch hartstikke goed?😘 Het hoort ook een beetje bij het peuter zijn haha

2 jaar geleden

Hier doen we idd hetzelfde. Belonen het gedrag niet en als er wat op zn bord ligt wat koud kan worden gegeten, krijgt hij het later opnieuw geserveerd en dan eet hij soms nog wat 😅 En indien echt drama gewoon een boterham en thats it. Maar idd, als ze overdag genoeg eten en ook de gezonde dingen binnen krijgen dan geloof ik het wel 🤷‍♀️ het hoort wel een beetje bij de peuter puberteit denk ik dan.. en alles is een fase..... 😉

2 jaar geleden

Hier al bijna een jaar aan de gang denk ik, we weten inmiddels niet beter en ik maak er al helemaal geen strijd meer van. AGV eet ze best prima, maar om dat nou 7 dagen in de week te eten.. Overdag eet ze prima en ze groeit verder goed dus maak me er ook geen zorgen (meer) om. Komkommer en wortels vindt ze dan weer wel lekker, dus dat krijgt ze vaak tussendoor.

2 jaar geleden

Herkenbaar, onze dochter van ruim 2 wil NIKS eten ‘s avonds. Alles al geprobeerd, is drama. Zelfs Olvarit heel lang gebruikt daardoor maar weiger om haar dit nog te geven. strijd na een lange drukke werkdag willen wij ook niet langer. Op aanraden van het CB wel elke avond een toetje, of ze nou een hapje heeft gegeten of niet, dit geeft herkenbaarheid en structuur. Toetje afpakken als straf omdat ze slecht eet werkt toch niet. Soms eet ze dus alleen een toetje, soms (na een lange dag op kdo) maak ik maar een boterham.. eet ze tenminste IETS. Begrijp je frustratie dus helemaal!😫

2 jaar geleden

Hier dus net zo. Ook overdag voldoende boterhammen en fruit, ‘s avonds vaak helemaal niets. Nou ja ze heeft gezonde bolle wangen en zal wel niet zo snel omvallen denk ik dan. Wel krijgt ze vitaminen “snoepjes” voor de zekerheid🙈

2 jaar geleden

Vitamine snoepjes 🤔 dat is een idee al is het alleen maar voor de zekerheid inderdaad ‘ welke geef je dan?

2 jaar geleden

Vitamine snoepjes 🤔 dat is een idee al is het alleen maar voor de zekerhei ...
Van Kruidvat eigen merk multi A-Z tabletten framboos. En ze vindt het heerlijk😅

2 jaar geleden

Dank je ga ik proberen

één jaar geleden

Ow hier ook, zoontje van 2,5. Heel lastig en frustrerend maar ben blij dat wij niet de enige zijn zo te lezen. Ene avond gaat beter dan de andere, ik weet dat hij gedurende de dag redelijk eet, en hij krijgt nog steeds een pap fles voor het slapen gaan (met een extra schep pap erin als hij niets op heeft in de avond), zodat hij iig nog met volle buik gaat slapen. Wilde dat eigenijk allang afbouwen maar voor nu laat ik het even zo, hij wil het zelf nog een dan krijgt hij iig nog iets binnen. Verder is hij vrolijk (afgezien van de heerlijke peuterpuberbuien die nu komen), dus zal wel loslopen 😇