22 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb zelf van veel vriendinnen gehoord dat hun kindjes slaperig werden van de prikjes de rest van de dag, dus misschien dat dat helpt 🙂

5 jaar geleden

Waarom mag je ze niet inbakeren na de vaccinatie? Misschien stomme vraag🤷‍♀️

5 jaar geleden

Hier normaal alleen de puckababy maar na een vaccinatie ging dat gewoon heel goed s nachts en overdag tot onze verbazing haha Nu ging ze draaien en moesten we dus vorige week stoppen zonder vaccinatie nou pfff dat duurde 3dagen tot ze weer normaal sliep🤣 dus het is niet dat ze eigenlujk zonder kon maar na een vaccinatie was ze echt rustig

5 jaar geleden

Reactie op Deniizz

Waarom mag je ze niet inbakeren na de vaccinatie? Misschien stomme vraag🤷 ...
Omdat ze koorts kunnen krijgen en dan kunnen ze hun warmte nergens kwijt

5 jaar geleden

Ze zijn idd vaak slaperig na prikjes. Geef je BV? Dan zou je ook veilig naast jou slapen kunnen proberen (ff opzoeken hoe je dit doet dan - maternele houding, veilig samen slapen), vaak hebben ze veel nabijheid nodig. Witte ruis kan ook helpen !

5 jaar geleden

Reactie op Deniizz

Waarom mag je ze niet inbakeren na de vaccinatie? Misschien stomme vraag🤷 ...
Omdat ze koortsig kunnen worden van de prikjes en dan hun warmte niet goed kwijt kunnen heb ik begrepen!

5 jaar geleden

Reactie op Kaatts

Ze zijn idd vaak slaperig na prikjes. Geef je BV? Dan zou je ook veilig naa ...
Nee ze krijgt kunstvoeding😇

5 jaar geleden

Nora heeft nooit koorts gehad en heb ze snachts gewoon ingebakerd.

5 jaar geleden

Ik wist helemaal niet dat je ze niet mag inbakeren na vaccinaties... 😢 Twee keer ingebakerd na de prikjes en twee keer koorts... ik voelde me zo Shit dat niemand mij dit verteld had... Maar goed, omdat ik dit niet wist: klein zetpilletje gegeven destijds toen ze koorts hadden en dus in de puckababy laten slapen... en anders gewoon goed de temp bij houden, zoals anderen ook zeggen: niet iedere baby krijgt koorts... Succes 👍

5 jaar geleden

Amira is twee weken gekeden gevaccineerd... en gelukkig daarna geen koorts. Ik heb haar ingebakerd die zelfde nacht. (Na de vaccinatie sliep ze 3/4uur lang zelf vrij)

5 jaar geleden

Ik hoop dat ze geen koorts krijgt maar idd ieder kindje reageert er anders op... Ik heb wel een slaapzakje (gekregen) liggen maar weet niet welke tog waarde deze heeft😖 en wat ik haar dan aan zou moeten doen als ze echt niet ingebakerd kan worden... Het slaapzakje lijkt wat dikker, mouwtjes kunnen er wel afgeritst worden.

5 jaar geleden

Op de buik slapen?

5 jaar geleden

Reactie op ChezZ

Op de buik slapen?
Wil ze ook niet😅

5 jaar geleden

Onze dochter slaapt normaal ook in de Meyco doeken maar na haar eerste prikje niet ingebakerd. Ze heeft na de prik bijna 24 uur vrijwel alleen geslapen (steeds wakker gemaakt voor flesje), ze was zo moe dat ze precies zoals we haar neerlegden bleef slapen tot de volgende voeding. Ze had lichte koorts.

5 jaar geleden

Ik heb hier nog nooit van gehoord dat dit niet mag. Morgen krijgt mijn dochter ook de eerste prikjes. Maar als het is vanwege de warmte, dan geldt dat toch voor iedere slaapzak, dekentje enz? Wat wordt dan geadviseerd? Alleen in de kleertjes wegleggen? Dan krijgen ze het toch ook koud?

5 jaar geleden

Toen onze dochter geprikt werd, was het 29 graden buiten. We hebben haar in een romper met korte mouwen onder een dun lakentje gelegd. Gezien de huidige temperatuur zou ik gewoon advies vragen aan het consultatiebureau, maar ik kan me voorstellen dat een kindje onder een lakentje beter warmte kwijt kan dan wanneer het ingebakerd of in een slaapzak ligt

5 jaar geleden

Sowieso temperatuurden we haar bij elke voeding om dat goed in de gaten te houden

5 jaar geleden

Reactie op Ellis_

Omdat ze koorts kunnen krijgen en dan kunnen ze hun warmte nergens kwijt
Ooh oke dankjewel!

5 jaar geleden

Ik heb hier nog nooit van gehoord dat dit niet mag. Morgen krijgt mijn doch ...
Nou nee, niet zo zeer het gaat erom dat ze ingebakkerd strak met armen tegen het lijfje liggen dus het dan eerder erg warm is Met een slaapzak of iets zal dit minder zijn omdat het minder strak om het lijfje zit

5 jaar geleden

Afgelopen dinsdag bij ons de eerste prikjes erin. Erna hebben thuis meteen flesje gegeven waarbij ze al in slaap viel in mijn armen. Ze worden er schijnbaar sowieso slaperig van, dus misschien slaapt ze wel beter ook zonder ingebakerd te zijn deze keer? Wij hebben t/m de volgende ochtend temp gemeten. 'S avonds zat ze op 37,8 dus wel echt hoger. We hebben haar laten slapen in een zomerslaapzak met mouwen en haar gewone kleren aan en hebben haar paracetamol gegeven. Volgende ochtend was ze weer haar vrolijke zelf en nergens meer last van