17 Reacties
2 jaar geleden
Dat is de ik ben 2 en ik zeg nee tegen alles fase 😜 Is heel vaak rond deze leeftijd dat ze ineens super kieskeurig worden qua eten. Gewoon aan blijven bieden en als ze honger krijgen eten ze echt wel 😉 En inderdaad het is ook warm! Zelf heb ik dan ook vaak minder honger (behalve nu, want ben zwanger dus eet heel de dag 🤣)
2 jaar geleden
Idd, dit is gewoon uittesten en zien hoe ver ze kunnen gaan. En vaak buitenshuis doen ze wel alles normaal 🤷♀️ gewoon aanbieden en als ze honger eten ze idd wel!
Hier is ook iedere dag weer anders. Soms eet hij alles, soms heel kieskeurig en de ene dag wil hij de hele dag eten en de andere dag amper wat. Niet te druk om maken vooral 😄
2 jaar geleden
Reactie op Anonieme Mama
Wat geef je hem dan als hij niet eet?
Ik heb hem net van alles aangeboden. Eerst brood, toen croissantje. Toen Cornflakes (special K) toen vla uit wanhoop en niks wou hij. Mond stijf dicht.
Dus om niet met lege maag te slapen heb ik hem dan maar een flesje gegeven met melk 😅 en dat wil hij wel.
2 jaar geleden
Mijn zoontje eet al maanden niets. Hij wil ook niets proeven, zegt op alles nee. Hij leeft op 3 papflessen, wat koekjes en rijstewafels op een dag... geen fruit, geen brood, geen avondeten, werkelijk helemaal niets... alles wat ik m aanbied is nee en draait Hij z'n hoofd weg... Toch wel n dingetje hoor...
2 jaar geleden
Reactie op Naishelly
Ik heb hem net van alles aangeboden. Eerst brood, toen croissantje. Toen Co ...
Weet je als dat voor nu tijdelijk werkt is ok even prima zal echt geen maanden zijn...
2 jaar geleden
En hij heeft wel honger, dat merk je. Ik gaf m gister een klein croissantje, per ongeluk nam hij hem aan en deed t naar z'n mond..🤣 en op dat moment zie je hem denken, onee, toch niet... het is echt heel raar. Avondeten ging altijd goed, weliswaar potjes want 'normaal' eten wilde hij niet. Maar ook dat eet hij niet meer. Ik maak me wel zorgen, hij mist zoveel hierdoor...
VRIEND
2 jaar geleden
Hier eet hij gelukkig wel, maar wordt wel ineens kieskeurig en heel overdreven iiieeeuw die niet lekker! Bahbah! 😅🤣. En avondeten enz gaat ook wel minder goed dan eerst. Echt lastig dat hij helemaal niks wilt eten. Zou toch gewoon verschillende dingen blijven aanbieden hij zal toch ooit honger hebben en iets eten denk ik dan?
2 jaar geleden
Reactie op Lovelychar
Mijn zoontje eet al maanden niets. Hij wil ook niets proeven, zegt op alles ...
En als je die pap flessen mindert? Peuters hebben minder eten nodig dan baby's/dreumes want ze groeien minder hard. Misschien haalt hij alles al uit die pap flessen en koekjes waardoor hij gewoon verzadigd is?
2 jaar geleden
Reactie op Lovelychar
Mijn zoontje eet al maanden niets. Hij wil ook niets proeven, zegt op alles ...
Oh jeetje echt?? Dat kan toch niet goed zijn. Vanochtend weigerde mijne ook zijn papfles. Wat hij normaal altijd wel wilt. Maar gelukkig wou hij later wel een cracker iets wat hij juist altijd weigerde. 🤷🏽♀️
2 jaar geleden
Reactie op Annemiek1990
En als je die pap flessen mindert? Peuters hebben minder eten nodig dan bab ...
Nee koekjes krijgt hij bijna niet. Die middagfles heb ik al weggehaald was alleen 120 ml. Pap fles is gewoon eigenlijk zodat hij wel eet voordat we de deur uitgaan. Zou ook pap in een bordje kunnen zijn. En is met gewone melk geen nutrilon. Maar wat ik nu doe is een volkoren cracker maken en op een bord leggen. Hij zegt nee tegen cracker maar half uur later wil hij toch een paar hapjes als hij het daar ziet liggen. Dus zonder dat ik het aanbied.
2 jaar geleden
Reactie op Naishelly
Nee koekjes krijgt hij bijna niet. Die middagfles heb ik al weggehaald was ...
Hmm lastig zeg. Misschien dan inderdaad 1x proberen en daarna op tafel zetten dat hij tijdens het spelen wat eet? Zodat er minder druk achter zit voor hem ofzo? Peuters kunnen behoorlijk eigenwijs zijn 😅 en pushen werkt vaak averechts
2 jaar geleden
Reactie op Annemiek1990
Hmm lastig zeg. Misschien dan inderdaad 1x proberen en daarna op tafel zett ...
Oh ik reageerde trouwens op een bericht van iemand anders zie ik haha
2 jaar geleden
Reactie op Naishelly
Ja het komt wel goed maar blijft even een dingetje nu. Ja heel eigenwijs ne ...
Echt hè.. hier is nee ook nee hoor! Peuter pubertijd.... 🎉
2 jaar geleden
Hier eet ze al maanden slecht. Ze was altijd dol op al het fruit, nu eet ze alleen nog peer en af en toe een halve banaan.
Brood en crackers eet ze gelukkig nog wel. Warm eten is elke avond weer een drama, maar ik heb me er bij neergelegd. Wat ze eet is mooi meegenomen, maar ik bied dan niks anders aan. Een toetje krijgt ze altijd, dat eet ze wel. Gisteren heeft ze 3 hapjes macaroni op, dat voelde weer als een hele overwinning 👌
Eens in de week maak ik een pan brocolli soep, dat is het enige wat ze momenteel wel goed eet. Krijgt ze toch af en toe wat groente binnen.
En verder probeer ik tussendoor op de salontafel een schaaltje rauwkost te zetten wanneer ze aan het spelen is. Daar neemt ze dan af en toe een hapje van.
Volgens mij groeit ze verder goed, en ze is levendig. Dus zolang ze dat goed doen, zou ik me niet te druk maken. Wanneer ze honger hebben, eten ze echt wel!