25 Reacties

2 jaar geleden

Ojee, zo weinig??? Die van ons nog niet, maar hij is er wel bijna. Wil nu dat ik met m aan de wandel ga met 2 handen, en met 1 handje lukt het hem ook.

2 jaar geleden

Niet helemaal het antwoord wat je zoekt, maar misschien helpt het! Onze jongen loopt “pas” net hoor, sinds een paar weken. Hij is nu bijna 20 maanden. Het is heel snel gegaan ineens! Hij heeft maanden geoefend langs de meubels en een hele poos op zijn knieën gelopen. Ineens van de een op andere dag ging hij los lopen (en gelijk best goed!). Dus het kan zomaar gebeuren, haha 🙂. Komt vast goed! Geen zorgen maken, als je dat deed.

2 jaar geleden

Mijn dochtertje loopt sinds 18,5 maand aan de handen Los doet ze soms 2 tot 4 stapjes. De kinderopvang houd qua los lopen de 2 jaar aan dus je hoeft je nog geen zorgen te maken zolang je vooruitgang ziet in de intwikkeling is het helemaal goed

2 jaar geleden

Mijn zoontje liep net paar dagen voordat ie 19 maanden was. 2 dagen ervoor zeiden we nog: we denken dat er niks aan de hand is, maar we geven hem nog een weekje en gaan anders keertje vragen of een fysio er voor de zekerheid een keertje naar kijkt. 2 dagen later liep hij. Is geen peil op te trekken dus.

2 jaar geleden

Hier ook nog niet! Wel heel goed (en hard!😅) op haar knietjes. Dochter is nu 19 maanden. Wel blij met dit topic want merk dat ik er soms wel een beetje onzeker van word. Zeker als je reacties krijgt als: ‘loopt ze nog niet?!?’ Niet zo leuk. Maar ze praat weer heel veel, loopt goed langs meubels en staat nu ook los heel stevig. Als ik met haar wil oefenen doet ze haar beentjes vaak de lucht in, ik denk dat ze er gewoon niet zoveel zin in heeft.

2 jaar geleden

Hier ook een tweeling van 21 maanden (gecorrigeerd 19,5). 1 loopt sinds een weekje een paar pasjes los. De ander “rent” bijna op dr knietjes… ook ik maak(te) me druk, zeker juist door opmerkingen van anderen… maar het gaat echt vanzelf, jij en ik kunnen ook lopen toch!? 😅 (dat zegt onze kinderarts altijd 🙈😂)

2 jaar geleden

Bijna 20 maanden en doet sinds een week iedere dag meer stapjes los.

2 jaar geleden

Het is wel laat. Loopt hij/zij helemaal niet? Tot 18 maanden zou ze moeten kunnen eerste stappen doen. Heb je contact opgenomen met consultatiebureau en of kinderarts? Het kan niks zijn natuurlijk, maar ik zou toch even voor het zekerheid iemand met een medisch achtergrond vragen.

2 jaar geleden

Reactie op Dominika

Het is wel laat. Loopt hij/zij helemaal niet? Tot 18 maanden zou ze moeten ...
Het is niet laat. Ze moeten helemaal niks. Je hoeft geen contact op te nemen met cb of kinderarts. Ieder kind zijn eigen tempo. Mijn zoontje is nu 20 maanden en loopt ook nog niet los en al helemaal niet aan de hand. Hij vind het allemaal wel prima op zijn knieën. En hij mankeert niks!

2 jaar geleden

Reactie op Jessicav899

Het is niet laat. Ze moeten helemaal niks. Je hoeft geen contact op te neme ...
Maar er kan ook reden zijn waarom sommige kinderen niet kunnen lopen. Soms niks, soms heel simpel soms meer ingewikkeld. Maak je zorgen er over? Vraag maar altijd ha of kinderarts of cb voor een advies.

2 jaar geleden

Mijn dochtertje van 19 maanden loopt ook nog niet los wel aan de hand en aan de tafel en bank en van die dingen maar los niet maar komt van eigens maak je eigen niet druk

2 jaar geleden

Die van ons sinds een paar weken. Maar hij liep / stond eerst alleen op zijn tenen. Heeft anderhalve maand in het gips gezeten, afwisselend rechterbeen en linkerbeen tot over de knie. Ze dachten zelfs aan de ziekte van duchene, maar gelukkig was dat het niet. Nu zijn ze aan het onderzoeken of hij spastisch is of dat het een genetisch dingetje is. Maandag heeft hij een MRI gehad.

2 jaar geleden

Dochter van 20 maand stapt enkel aan de hand. Ze heeft wel hyperlaxiteit. Je kan eventueel naar een kinderarts gaan voor de zekerheid.

2 jaar geleden

Onze dochter van 19 maanden loopt ook nog niet.. Ze staat al een hele tijd en loopt langs de tafel en achter een loopwagen. Maar los wil ze echt niet. Ze wil ook echt niet aan de hand oefenen, laat gelijk dr benen hangen. Fijn om te lezen dat ze niet de enige is.

2 jaar geleden

Sinds afgelopen maandag doet onze zoon van 20 maanden zijn eerste voorzichtige stapjes los. Ging zomaar ineens vanzelf na maanden van langs de tafel stappen en achter zijn loopwagen wandelen. Wij waren erg verbaasd, haha. Nu is hij hard aan het oefenen en stimuleren wij hem volop 😊. Ben benieuwd wanneer hij het helemaal doorheeft. Het komt vanzelf 😊.

2 jaar geleden

Onze dochter kwam van de week ineens de keuken inlopen 😮 met 20 maanden ook… daarna een paar pasjes los per dag… komt vanzelf goed!!

2 jaar geleden

Onze zoon liep 2 weken voordat hij 1 werd. Hij begint nu pas met woorden/ kleine zinnen. Ieder zo zijn ding…

2 jaar geleden

Onze zoon liep in februari voor het eerst, met 20 maanden dus. Maar dat had een voorgeschiedenis: Alex stond altijd op zijn teentjes, nooit platte voet. Dat had ik in september aangegeven bij het CB, en de arts daar keek er niet eens naar, controleerde niets, en zei: komt vanzelf wel. In oktober liep hij enkele pasjes aan ons hand, of langs de tafel, maar alleen op zijn teentjes. Toch naar de kinderfysio gegaan en die zei dat we naar de kinderarts moesten. Half december waren we daar, en hij dacht na wat onderzoek aan spastische beentjes. Misschien dat hij wel nooit zou gaan lopen. En ook wilde hij een bloedtest om te kijken of Alex geen dodelijke spierziekte had. Zo, dat kwam ons zeer rauw op het dak. Twee weken zaten we in doodsangst, en toen kregen we te horen dat hij geen spierziekte had. Meerdere tests en een mri scan later bleek hij gelukkig ook geen spasme te hebben. En nu loopt hij na ruim anderhalve maand met beide beentjes (lies tot en met teentjes) in het gips op zijn platte voetjes gelukkig. In februari liep hij (met gips) voor het eerst wankelig door de kamer. Reactie CB: Wij schrikken er van wat er met Alex aan de hand zou kunnen zijn. Hou ons maar op de hoogte. Dus geen excuses dat ze in september niet gewoon goed keken. Moraal van het verhaal: luister naar je gevoel, en niet naar het CB

2 jaar geleden

Mijn dochter van 21 loopt en kruipt nog niet. Ook kan ze niet zelf vanuit zit of lig omhoog komen. Het is een billenschuiver en zo komt ze overal waar ze zijn wil. We krijgen (op eigen verzoek) al een paar maanden ondersteuning van een fysiotherapeut die ons tips geeft om haar te stimuleren. Vooralsnog lijkt ze te ontwikkelen op een tempo waar zij zich goed bij voelt. Sinds Koningsdag zet ze een paar stapjes aan de box. Het consultatiebureau geeft aan pas met 2 jaar zich daadwerkelijk zorgen te maken en door te verwijzen naar een kinderarts.

2 jaar geleden

Reactie op ASophie

Mijn dochter van 21 loopt en kruipt nog niet. Ook kan ze niet zelf vanuit z ...
*21 maanden 😆