33 Reacties
5 jaar geleden
Kleine hier is ruim 5 maandjes zelf gebruik ik de fijne granen van olvarit rijstebloem 2 keer gegeven maar dikte niet lekker in met de neocate de fijne granen weer wel maar wij gebruiken speen L op de papfles van difrax s en m komt het niet doorheen zowel rijstebloem niet als de de fijne granen niet. En hier kijgt ze de papfles als ontbijt zolang ze snachts greoon doorslaapt anders ga m wel verschuiven maar voor nu laat ik t nog even.
5 jaar geleden
Hier dr brown brede fles met maat 3 speen erop, gaat als een tierelier. 210+7 en 1,5-2 scheppen rijstebloem. Ze is nu 5,5 mnd. Met de smalle fles en speen 2 kreeg ze het er niet goed door dus was ze na een halve fles al moe van het gezuig en viel ze in slaap en s nachts weer snel wakker met honger. En de rijstebloem klonterde vast in het filtertje van de smalle fles.
5 jaar geleden
Reactie op Wendie
Zijn fabels dat een baby een langer voller gevoel heeft door s'avonds een p ...
Hier echt geen fabel hoor. Mevrouw sliep altijd door van 19.00-08.00 op een fles Nutrilon toen ze rond de 5 maanden was werd ze ineens weer wakker 's nachts. Nu 3 schepjes rijstebloem er door en ze slaapt weer lekker door tot +-08.30
5 jaar geleden
Ik zeg doen.
Wij doen het ook in zijn pap en meneer slaapt van 18.30 door tot minimaal 8.00 soms zelfs 8.30
5 jaar geleden
Reactie op Smt82
Hier echt geen fabel hoor. Mevrouw sliep altijd door van 19.00-08.00 op ee ...
Met pap voor het slapen gaan is het buikje beter gevuld en slaapt de baby door
Ook dit is een fabel. Rijstebloem toevoegen aan de voeding van je baby zorgt voor meer caloriën wat de slaap weer kan verstoren en het is loze vulling die plek in neemt waar melk had kunnen zitten. De melk die je baby krijgt is altijd voedzamer, van pap slaapt je baby dus niet sneller door
5 jaar geleden
Reactie op Wendie
Met pap voor het slapen gaan is het buikje beter gevuld en slaapt de baby d ...
In rijstbloem zitten amper calorieën, maar vullen sneller! Bij de 1 kan het helpen om langer eem verzadigd gevoel te hebben, bij de ander drinken ze daardoor minder
5 jaar geleden
Reactie op Wendie
Met pap voor het slapen gaan is het buikje beter gevuld en slaapt de baby d ...
Ik vind rijstebloem ook gevaarlijk hoor! Baby’s die snachts komen hebben een lage suiker gehalte, ze komen niet voor niets, ze hebben het dus nodig. Pas als ze vanuit zichzelf door gaan slapen zijn ze er klaar voor. Lijkt me niet omdat wij willen door slapen, dat we aan de groei van onze kleine moeten komen ☺️
Iemand heeft in een topic een heel mooie fotootje geplaatst over de papfles en doorslapen. Het is zeker een fabel en het is juist heel gezond als de baby snachts nog komt. Ik denk dat rijstebloem daarom wel goed werkt als je kleine al doorslaapt, gewoon om iets extra’s te geven, maar dat het niet goed is om te gebruiken als je kleine nog niet doorslaapt en dit als middel wil gebruiken om dat wel te realiseren.
5 jaar geleden
Wat vervelend dat hij zo vaak wakker werd afgelopen nacht. Dat is niet bevordelijk voor je slaap. Toch zou ik eerst een paar nachten afwachten. Misschien was het eenmalig.
Verder is iets als rijstebloem of een andere toevoeging aan melk geen garantie voor doorslapen.
Je geeft borstvoeding en hiermee mengt rijstebloem niet of slecht.
Mocht je toch besluiten het te geven, houd er rekening mee dat rijstebloem of andere toevoeging ook krampjes kan veroorzaken. Dan heb je als nog een slechte nacht.
5 jaar geleden
Reactie op Astrid32
Ik vind rijstebloem ook gevaarlijk hoor! Baby’s die snachts komen hebben ee ...
Onze kleine kwam ook snachts maar sinds de papfles niet meer.. maar onze kleine is niet klein, was een 9,5 ponder en zwakt niet af qua groei. Hij krijgt overdag genoeg, zelfs meer als 'gemiddeld' en is goed qua verhoudingen. Dus heeft de nachtfles absoluut niet nodig. Nu komt hij alleen nog voor zijn speen, niet meer voor de fles sinds de rijstebloem. Vele kinderen zijn hier groot mee geworden, evenals ik vroeger. 1,83 cm schoon aan de haak dis ben niks te kort gekomen hoor 😉 ik denk dat het zowel feit als fabel is. Voor het ene kind zal het werken, voor de ander niet. Heb je een klein of dun kindje zeg ik, die nacht komen ze niet voor niks. Maar heb je een vreekzakje zoals die van mij, luister dan naar je gevoel en instinct. Is het echt nodig of valt het met een simpel iets op te lossen. Wij wisselen bijvoorbeeld ook overdag af met de nutrilon gewoon en nutrilon forte, afhankelijk van of hij een fruit of groente hapje tussendoor krijgt of dat hij een lange 'ruk' moet volhouden met voeding.
5 jaar geleden
Voor degene die de dr brown fles gebruiken: is dat dan met of zonder filter er in? (Wij hebben de smalle flessen)
5 jaar geleden
Reactie op Iriskepp
Onze kleine kwam ook snachts maar sinds de papfles niet meer.. maar onze kl ...
Je hebt helemaal gelijk hoor! Als je kleine al flink op gewicht is en overdag genoeg drinkt, kan je het zeker geven. Ik vind alleen het advies om rijstebloem te geven, veel te snel gegeven. Mijn kleine heeft bijvoorbeeld verborgen reflux, heeft een tijdje stil gestaan en staat met zijn gewicht onder de curve. Het cb zei: geef maar een papfles, kun jij ook een keer lekker doorslapen... 🤦🏼♀️ denk niet dat dit de bedoeling is van een papfles. Als je kleine lekker op gewicht is en het voor zijn groei en suikergehalte niet meer nodig heeft, zou ik ook lekker wat extra’s geven in zijn laatste flesje 🥰