66 Reacties
3 jaar geleden
Ze merken weinig van?!🥺 ze voelen het pijn en schrikken ze van die pijn! Ik heb het bij mijn eerste dochter niet gedaan en toen ze 6 jaar was wou ze zelf hebben! Dat is zo leuk dat ze zelf aangeeft om het te hebben en hand in hand met mama samen 🥰 Ik ga ook bij mijn tweede dochter zo doen.
3 jaar geleden
Ik heb het vorig maand gedaan. Ze is nu bijna 9 maanden. Ze moest even huilen, en daarna helemaal geen last van gehad.
3 jaar geleden
Ik heb ze vorige week zaterdag laten schieten bij me dochter het viel bij ons heel erg mee me vader had haar vast zodat ik het kon filmen nadat ze der in geschoten waren huilde ze even toen ik der overpakte was het klaar en lachte ze alweer ze zit der niet echt aan ik vind ze echt heel mooi als ze later ouder is en ze vind ze niet mooi kan ze ze der weer uithalen
3 jaar geleden
Ik begreep als ze te jong zijn de gaatjes lelijk kunnen groeien! Ook snap ik niet waarom je voor je eigen plezier "omdat je het leuk vind" gaastjes schiet in het oor van je kindje🙈 veel leuker om te wachten toch dat ze zelf die keuze kunnen maken, de pijn valt dan vast ook wel mee😉
3 jaar geleden
Ik laat mijn dochters zelf kiezen.
Mijn oudste is 4,5 en wil niks van oorbellen weten. Ook al hebben haar vriendinnetjes het allemaal en is het een echt meisje meisje. Ze wil het niet.
Waarschijnlijk als ze ouder is wel en dan gaan we ze samen zetten, zo niet, ook goed!
Ik laat de keus dus aan mijn dochters, dat hebben mijn ouders ook bij mij gegaan. En trots dat ik was toen ik ze kreeg! 😁
3 jaar geleden
Reactie op Roxannee
Heb voor mij dochtertje met 3 maanden laten doen. K denk dat deze leeftijd ...
Heb het met men dochtertje ook gedaan oorbelletjes laten schieten . Dan ietse vroeger groetjes
3 jaar geleden
Ik mocht van mijn ouders oorbellen toen ik 7 jaar was en ze zelf koos. Toen de eerste erin werd geschoten schrok ik zo dat het echt pijn deed dat ik huilend de tweede moest laten zetten. Ik was zo overstuur dat ik zelfs buiten moest overgeven. Heb er altijd een soort trauma aan overgehouden. Oorbellen verwisselen vond ik na deze ervaring zo spannend en eng dat ik het niet wilde en het uiteindelijk na een jaar dicht heb laten groeien. Op mijn 17e opnieuw laten schieten. Dat vind ik zelf een betere keus qua leeftijd omdat je dan beter kan inschatten wat er gaat gebeuren. Helaas is het nu lastiger om het juiste "tunneltje" te vinden waar ik hem in moet steken omdat er aan de binnenkant nog 1 deel van het oude gaatje waarschijnlijk nog open is, maar wel dezelfde ingang heeft. Dat maakt het indoen erg lastig. Had zelf dus achteraf beter kunnen wachten tot tienerleeftijd. Maar goed, iedereen zijn keus.
3 jaar geleden
Ik heb mijn dochter van nu bijna 6 jaar oorbellen gegeven toen ze het zelf echt wilde. Wilde niet de keus voor haar maken.
3 jaar geleden
Ik laat haar zelf kiezen.. en als ze er na 1 of 2 jaar nóg om vraagt mag het.. niet in een opwelling.
Ik heb er zelf ook om gevraagd toen ik 5 was.. toen ik 7 werd mocht ik ze voor mijn verjaardag.. trots dat ik was! Heb inmiddels 3 in elk oor.. 1 gebruik ik niet meer en je blijft het toch zien, vind het zonde als mn dochter ze niet wil en je blijft de gaatjes zien.
VRIEND
3 jaar geleden
Ik vind het echt mishandeling om niks, ieder z’n eigen mening 🤷🏻♀️ een glitter haarclipje staat ook leuk... Heb ze zelf als tiener laten schieten samen met mijn moeder naar de juwelier en dat was super leuk, ik koester de herinnering nog.
3 jaar geleden
Nergens voor nodig, toch? Ik vind het argument dat het zo leuk is en omdat ze een meisje is wel heel dunnetjes. Het doet pijn, het kan gaan ontsteken en je blijft het je leven lang zien. Niet iets wat je een baby aan zou moeten doen, is mijn bescheiden mening. Moet je je voorstellen wat een drama dat kan opleveren als zo'n klein hummeltje met een ontsteking komt te zitten. Ontzettend zielig, totaal niet nodig geweest en dat heb jij dan maar besloten voor je kind. Nog los van het feit dat je kind nooit meer zelf kan besluiten om het wel of niet te willen.
Ik wil niet het vuur openen op de ouders die het wel doen, maar ik zou het bij mijn eigen kinderen nooit doen tot ze zelf aangeven het graag te willen. En dan nog moet je goed met je kind bespreken wat ze precies te wachten staat en dat dicht laten groeien nooit helemaal dichtgroeien is.
3 jaar geleden
Reactie op Olifantje-24
Ik begreep als ze te jong zijn de gaatjes lelijk kunnen groeien! Ook snap i ...
Ja, niet meer in het midden. Ik heb mijn oren met 13 jaar laten schieten en zelfs bij mij is het niet in het midden. Misschien is dat niet bij iedereen maar wel iets om rekening mee te houden
3 jaar geleden
Ik heb het 2,5 week geleden bij mij dochter toen 8 maanden gedaan. Ze huilde 2sec en toen was het alweer lachen. Ze zit er niet aan en het geneest mooi. Ik heb een bonus dochter van 6 jaar die dolgraag wil maar het niet durft dikke tranen, daarom heb ik bij mijn eigen kinderen dit op baby leeftijd gedaan!
3 jaar geleden
Ik vindt het zelf echt niet mooi bij zo’n kleintje.. kindjes zijn juist nog zo prachtig puur natuur! Zelf kreeg ik ze op mijn 13e als verassing van mijn moeder, stonden we daar ineens voor de juwelier, geweldig vondt ik het! En je snapt op die leeftijd wat er gebeurt, vind het erg zielig voor die kleintjes om ze pijn te doen voor zoiets, en als het dan nog gaat onsteken🥺
3 jaar geleden
Ik zelf vind t best schattig staan. Zat er ook over na te denken bij mijn meisje (9,maandjes) maar we hebben besloten haar zelf te laten beslissen. Ikzelf was een baby toen ze bij mij oorbelletjes schoten en die zitten scheef🙈 wil ik m'n meisje niet aan doen. Hoe schattig het ook zal zijn