66 Reacties
3 jaar geleden
Ik zat in dezelfde dilemma, uiteindelijk toch naar lucardi gegaan en hebben ze gezegd dat ik beter kon wachten omdat haar oorlel nog te klein was. Stiekem was ik blij😩
3 jaar geleden
Onze kleine meid met 4 maanden oorbelletjes laten schieten. Dit hebben wij bewust gedaan vanwege dat ze heel even schrikken van wat er gebeurd. ( pijn doet het niet echt) en daarna is er niks meer aan de hand. Maar ieder zijn ding en mening 🙂
3 jaar geleden
Bij Krishna hadden wij dat gedaan voor het weg halen van der hoofd haren als kadootje. Mevrouwtje bleef rustig zitten. Totaal geen pijn gehad. Ze komt speelt er niet mee. Moet zeggen dat wij eerder bang waren maar onze kleine verraste ons.
VRIEND
3 jaar geleden
Reactie op Rooss
Ik vind het zo gek staan bij zulke kleintjes, past niet bij een baby. Stiek ...
Nee ik vind zelf de achterkantjes van knopjes al te vervelend liggen om snachts in te houden.. een baby kan dan nog zo lang niet aangeven dat het vervelend voelt..
3 jaar geleden
Ik heb een dochter van 9 maand en ik wil dit ook zo graag doen.
Maar ik zelf vind het netter om te wachten tot zij zelf deze keuze kan maken.
Want voor het zelfde geld wilt ze helemaal geen oorbellen als ze ouder is.
3 jaar geleden
Reactie op Mindl
Ik wacht tot ze op een leeftijd komt dat ze zelf aangeeft of ze oorbellen w ...
Wij hebben het inderdaad ook zelf aan ons dochtertje gevraagt, en die kreeg ze voor haar 4de verjaardag. Ze kon zelf de oorbellen uitkiezen, we legde het uit dat ze er niet aan mocht zitten. We gaan dat bij ons 2de dochtertje ook zo doen.
3 jaar geleden
Ik zie hier echt verschillende meningen😅 ik zou het persoonlijk wel doen en ook zo vroeg mogelijk zodat ze er niets van merken. Is gewoon een gewoonte bij mijn familie, ook lees ik hier berichten van stel ze wil later geen oorbellen, dan draag ze het toch gwn niet? Het zijn geen stretchen ofzo hè, het zijn maar kleine gaatjes. Maar ja ieder zijn eigen keus natuurlijk 😊
3 jaar geleden
Reactie op xMakuu
Ik zie hier echt verschillende meningen😅 ik zou het persoonlijk wel doen e ...
Ja ik zie ook de verschillende meningen... ik denk dat t echt iets persoonlijks is per moeder/gewoonte of zelfs geloofs/ritueels is... ik denk dat dit iets is waar jezelf als moeder/ouder is en wat je wilt; wil je je kind dit al nu geven en/of iets besparen... ik heb zelf als peuter gaatjes gekregen en was erachter blij mee , ookal was 1 gaatje scheefgezet, Maar bij mijn oudste dochter van nu 21 en half turks en haar fam wilde met half jaar al dat ze gaatjes moest nemen wilde ik dat niet, ook niet meer gedaan maar toen ze 8 was wilde ze zelf oorbellen. En het was echteen drama met zetten en genezen en dacht toen had ik het maar gedaan toen ze klein was.. maar sinds 3jaar heb ik er nog een zoontje bij gekregen en nu heb ik er ook weer nog een meisje bij van nu 9 maanden en wil ik weer niet gaatjes laten zetten ;)))) Dus hier alleen mijn ervaring maar geen echte raad ; )) t is maar waar jij je goed bij voelt, kom je wel achter :) succes
3 jaar geleden
Ik heb het pas bij mijn dochter laten doen toen ze het zelf wilde en dat was met 3 jaar. Kon haar ook duidelijk maken dat ze ervan af moest blijven. Nergens problemen mee gehad😊
3 jaar geleden
Reactie op Tessyvn
Wij hebben het inderdaad ook zelf aan ons dochtertje gevraagt, en die kreeg ...
Ideaal toch?
3 jaar geleden
Ik denk dat je vooral moet doen wat goed voelt voor jou. Zelf heb ik 3 dochters en heb bij hun ook gaatjes laten schieten voor hun eerste verjaardag. Bij mijn jongste die nu ruim 10 maanden is heb ik het vorige week laten doen. Ze huilde even en toen was alles weer goed. Zelf twijfelde ik ook maar ben blij dat ik het toch gedaan heb. Ze zit er gelukkig niet aan dat is het voordeel als je het nu al laat doen. Wel een tip kies een goede juwelier die er verstand van hebben. Die van mijn dochter hebben ze iets hoger geprikt. Omdat als ze groter word het iets zak. Hopelijk heb je er iets aan
3 jaar geleden
Ik had geen gaatjes en ik vond het echt verschrikkelijk dat ik geen oorbellen kon dragen maar ik was ook onwijs bang om het wel te laten doen. Is echt een lange struggle geweest. Ik weet nog dat ik zo jaloers was op de meiden uit de klas die van die schattige lieveheersbeestjes in hun oren hadden hahaha.
Uiteindelijk heb ik ze laten zetten denk ik toen ik 10 was en ging t nog is ontsteken ook...heeft mn oom (arts) uiteindelijk met een naald nog een x moeten doorprikken...dus ja ik had echt liever dat ze t wel hadden gedaan. Want idd als je als meisje alsnog geen oorbellen wilt kan je ze altijd nog gewoon niet indoen...
Ik draag nu al jaren niet echt oorbellen meer maar het is fijn dat die keus r is als er een feestje is ofzo..
3 jaar geleden
Gisteren nog bij de juwelier geweest om te vragen hoe zij erover denken. Zij schieten gaatjes pas boven de 6 jaar en raden het ten zeerste af omdat oorlellen nog groeien en je kans hebt dat ze uiteindelijk heleonderaan de oorlel komen te zitten. Dat gaf mij de doorslag om het niet te doen