10 Reacties
2 jaar geleden
Dat is wel vroeg hoor. Wij hebben onze kleine man op een verkleiner gezet op de wc en hij vond er niks aan. Als hij gepoept heeft gaat hij wel naar zijn potje, om er op te zitten.
2 jaar geleden
Geen tips maar lees graag mee. Want mijn zoontje wil wel heel eventjes zonder luier op het potje maar er komt niks uit. Maar als hij rond loopt naakt plast hij wel gelijk op de grond 😅😅 en elke keer zeg ik dat moet je op het potje doen. Hij zegt wel oh nee wanneer hij plast op de grond 🤣
2 jaar geleden
Reactie op Martijn050
Dat is wel vroeg hoor. Wij hebben onze kleine man op een verkleiner gezet o ...
Ja dat doet hij ook inderdaad. Poopoo(word engels/nederlands opgevoed) zegt hij dan en gaat op het potje zitten totdat het komt. Maar zonder luier is eng. Hij vind luiers aan ook niet fijn en zodra en wat in zit zegt hij: (sch)one luier? Daarom dat wij dat willen proberen. Maar zonder luier na het "ongelukje" is dus eng.
2 jaar geleden
Reactie op Naishelly
Geen tips maar lees graag mee. Want mijn zoontje wil wel heel eventjes zond ...
Ja!🤣🤣 oh nee! Plassuh! Opuimen mama! Ja lieverd ik pak wel weer een doekje🤣 heel schattig maar toch liever dat hij het in een potje doet.😛 Of de wc. Maar die is helemaal eng!
2 jaar geleden
Heb je het al met een boekje geprobeerd?
Onze bijna 2-jarige wil af en toe op het potje zitten en wil er dan boekjes lezen. Soms wel 45 minuten 😅 Helaas tot op heden geen plas.
Misschien is een emmer buiten nog interessant om op te plassen? Met het warme weer kan hij prima zonder luier lopen buiten. Of gewoon op het gras laten lopen zonder luier en dat hij daar mag plassen en niet op het potje hoeft. Zodat hij ziet wat er gebeurt en ervaart dat het niet 'erg/eng' is. Of houdt hij het dan ook op?
2 jaar geleden
Ons zoontje van bijna twee heeft nu een aantal keer op het potje geplast. Wat bij hem helpt is als wij tegenover hem ook op de wc gaan zitten, dan gaan we ‘samen op het potje’ haha. En dan een beetje overdreven voordoen hoe je druk zet en als hij dat ook doet meteen overdreven complimenteren haha. We geven hem bij het avondritueel vooralsnog de keuze om wel/niet op het potje te zitten. Soms wil hij duidelijk niet en laten we het erbij maar vaak genoeg wil hij het wel en doen we het dus zoals hierboven beschreven :)
2 jaar geleden
Reactie op Ekein
Heb je het al met een boekje geprobeerd?
Onze bijna 2-jarige wil af en toe ...
Ja ik denk dat we het in de vakantie maar gaan proberen in de tuin inderdaad. Dan hebben we er ook meer dan genoeg tijd en rust voor.🙂
2 jaar geleden
Onze dochter is nu 1,5 maand "droog" met hier en daar een accidentje maar eigenlijk valt het goed mee. Ik had het gevoel dat ze er klaar voor was, ze zei altijd wanneer haar luier vuil was en kondigde het soms ook op voorhand aan. Ik heb dan nog even gewacht tot haar broer een maand oud was omdat het me geen goed moment leek als je net grote zus was geworden.
Ik zou als ze nog niet zover zijn het potje gewoon iets leuks laten zijn. Boekje lezen als ze erop zitten (met of zonder luier), maar vooral niets forceren zodat ze geen schrik krijgen.
Moeten vond ze wel iets lastiger maar het hielp precies dat wij ook zeiden dat het normaal was en wij dat ook deden op de wc en ze soms meeging en het zo goed begreep.
Succes allemaal!