5 Reacties
2 jaar geleden
Het zindelijk zijn gaat heeft goed ‘ thuis! Thuis is ze eigenlijk zo goed als zindelijk en houden we het ook goed in de gaten.
Echter bij de gastouder….. de eerste dagen deed ook de gastouder redelijk mee maar hoor nu vaak ‘ ze wilde niet of werd hysterisch toen ik haar erop zette’ dan denk ik hoe dan ! Thuis doet ze het zo goed dus ik twijfel of ze er echt mee bezig is 🤔
Ik baal ervan omdat het thuis 4 dagen super gaat en dan daar 3 dagen “verpest “ word
Tips zijn welkom !
2 jaar geleden
Reactie op petraphilippenhotma
Het zindelijk zijn gaat heeft goed ‘ thuis! Thuis is ze eigenlijk zo goed a ...
Zindelijkheid kan heel spannend zijn voor kindjes. Dus het is opzich logisch dat ze het in een vertrouwde omgeving zo goed doet en ergens anders niet wil/durft 😁
Wil ze, na die 3 dagen daar, thuis wel weer op het potje? Dan zou ik het gewoon zo laten denk ik, vooral niet laten pushen. Elke keer aanbieden en zo niet dan niet. Als ze er klaar voor is komt er vanzelf een moment dat ze het daar ook gaat doen.
Ik heb op de kinderopvang gewerkt en zag dit ook. Sommige kinderen werden juist bij ons eerder zindelijk door groepsdruk (andere deden het ook, dus dat kindje wilde ook en thuis juist niet) en sommige kinderen vonden die druk juist te groot en durfde daardoor niet (dat kindje plast al op het potje en mij lukt dat niet). Of teveel afleiding in de opvang waardoor ze er de tijd niet voor wilde nemen om op het potje te zitten (want al dat leuke speelgoed...).
Je kunt het natuurlijk bespreekbaar maken bij de gastouder, vertellen hoe je het thuis aanpakt en kijken of dat helpt?
2 jaar geleden
Reactie op Annemiek1990
Zindelijkheid kan heel spannend zijn voor kindjes. Dus het is opzich logisc ...
In de avond of na die drie dagen doet ze het thuis weer hartstikke goed 😊
Thuis staat haar potje ook gewoon in de hoek in de woonkamer ‘ waar ze altijd bij kan en soms op de grote wc.
Bij de gastouder staat het potje in de wc met de deur dicht dus dan kan ze er niet zelf heen en moet ze dit eerst aangeven ‘ snap aan de ene kant dat dat potje niet in de gang kan bijvoorbeeld omdat er dan andere kinderen bij kunnen maar onze dochter dus niet uit zichzelf… ze moet het wel leren aangeven maar een gastouder heeft ook misschien niet elke keer de tijd.
Maar buiten dat heb ik ook het idee dat er weinig mee gedaan word .
Maar wel fijn te lezen dat meer kinderen dat doen en dat het goed komt
Al zag ik liever dat de gastouder er iets meer aandacht aan zou schenken
Ik dacht zal ik een onderbroekje onder haar luierbroekje doen als ze naar de gastouder gaat maar dan push ik misschien weer teveel
2 jaar geleden
Reactie op petraphilippenhotma
In de avond of na die drie dagen doet ze het thuis weer hartstikke goed 😊 ...
Misschien is het dan een idee om een plaatje op de deur te hangen van het potje. Dan kan ze die aanwijzen als ze op het potje moet. Dan is het potje toch in beeld en hoeft de gastouder hem niet in de woonkamer te zetten waar andere kindjes bij kunnen.
Ik zou het gewoon bespreekbaar maken hoor, het is voor haar moeilijk inschatten wat jij ervan verwacht 😉
Als ze het thuis zelf aan mag geven en bij de opvang op vaste tijden moet dan is het logisch dat ze daar weigert.