Hoi hoi,
Ik hoop dat iemand me kan helpen..
Onze zoon van 13 juli is super makkelijk in de omgang. Speelt graag met andere kinderen. En als we ergens op visite gaan kijkt hij eventjes de kat uit de boom, maar gaat daarna spelen of kletsen.
Nu is het zo dat zodra hij schoonouders ziet hij helemaal in paniek raakt 馃槼
Hij begint te huilen, wil opgetild worden, kruipt in m'n nek al schreeuwend. Ik moet dan echt met hem weglopen van de situatie en afleiden om hem enigszins rustig te krijgen..
We snappen er helemaal niks van..
Het enige wat ik kan bedenken is dat toen hij rond de 8 maanden oud was hij wat eenkennig was en hun vervolgens springend en Kiekeboe binnen kwamen en dat vond hij toen he-le-maal niks. Toen heb ik een keer gezegd dat ze rustig binnen moeten komen, zodat hij even kan ontdooien. Dat ging 2x goed en daarna begon het weer.
Nu is het dus zo erg dat we vandaag bij mijn ouders waren en onze zoon vrolijk de tuin in rende met mijn vader en ging spelen en vervolgens kwam schoonvader aangelopen en hij klapte ineens helemaal dicht, begon te huilen, wilde niks meer en mijn vader heeft hem naar mij gebracht om te kalmeren. Mijn vader vertelde later dus dat er niks aan de hand was totdat schoonvader om de hoek kwam. En mijn vader snapte er ook helemaal niks van, want hij deed niks.. kwam gewoon rustig binnen.
Het gekke is dat als hij eenmaal gekalmeerd is en langzaamaan gaat spelen en daarna los komt dan kan het niet gek genoeg en vind hij alles leuk wat ze doen 馃槄
Ik merk dat ik er momenteel tegenop ga zien om naar hun toe te gaan of dat ze naar ons komen, omdat ik elke keer met een kind in m'n nek zit wat helemaal over z'n toeren is.
Iemand hier ervaring mee?? En tips om hiermee om te gaan? Word er erg verdrietig van momenteel en vind het voor alle partijen erg vervelend..
Even voor de duidelijkheid: Ze hebben tot hij 1 jaar was denk nooit opgepast ofzo, want ik ben thuis dus er is nooit iets gebeurd waar ik of mijn man niet bij waren!
Sorry voor m'n lange verhaal, maar moest het echt even kwijt.
Alvast bedankt als je het helemaal gelezen hebt haha!