Hoi allemaal,
Ik heb een hele leuke lieve dochter van 3 jaar en 8 maanden die heeeel erg houd van praten..
De seconde dat zij wakker word tot zij in slaap valt savonds is het aan een stuk door praten of geluiden maken en zingen. Dat is heel leuk en ik ben blij dat ze een vrolijk meisje is. Maar als moeder vind ik het steeds zwaarder worden. Ik heb ook nog een zoon van 14 maanden en die komt er eigelijk niet doorheen. Mijn dochter neemt ze de aandacht . Ook negeren heb ik geprobeerd, dat werkt ook niet. Zit ik op de bank is ze binnen een paar seconden op mij aan het liggen. Negeer ik alles en ga ik bijv. In de keuken aan de slag dan gaat ze bij haar broertje (hard) spelen en begint hij weer te huilen.
Ik heb geen enkele moment op de dag dat ik even op de bank kan zitten al is het 5 minuten.
Ik geef haar verschillende activiteiten te doen in huis, na 5/10 min is het alweer door naar iets anders.
2x in de week zit ze op de opvang, daar doet ze het goed nooit geen klacht maar ook daar moeten ze haar wel tot soms aanmoedigen om te gaan spelen.
Heeft iemand hier ervaring mee en tips?
Ik denk dat ze ook echt toe is aan de basisschool. Ze verveelt zich echt heel snel..