15 Reacties

2 jaar geleden

Yup! Hier ook

2 jaar geleden

Ja hoor , hier is het ook zo 😌 die is ook even oud , zijn lievelings woord is NEE ‘ op alles dat ik zeg . Ik hoop gewoon dat weer zo’n fase is . Succes 🍀

2 jaar geleden

Ja hier ook, maar ik kreeg de tip er niet achter aan te lopen, en niet te wachten. Wel met veiligheid boven alles natuurlijk. Ik oefen op stukjes in parkjes waar alleen wandelaars zijn. En dan loop ik gewoon door. Zodat mijn zoontje leert mee te lopen. Uiteindelijk komt elk kindje achter de verzorger aan.

2 jaar geleden

Nu gaat het best wel goed eigenlijk en loopt hij de meeste stukken echt helemaal zelf, ik heb ook nog een kleine van bijna 5 maanden in de kinderwagen.

2 jaar geleden

Reactie op HuizeHerrie

Ja hier ook, maar ik kreeg de tip er niet achter aan te lopen, en niet te w ...
Uiteindelijk?? Dan is de mijne stuk hoor😂😂. Die loopt gewoon weg. Lekker terug naar huis. Gelukkig waren we niet ver van huis. Maar ze had echt geen zin om de hond uit te laten😁. En wat doe ik? Grijpen over de schouder en dan maar doorlopen. Lijkt net alsof ik haar ontvoer met al dat gekrijs dan. Maar sommige dingen moeten nu eenmaal. Ze snapt nu wel dat we echt de hond uit moeten laten. En dat ze mag kiezen hoe ze dat kan doen(fiets oid). Dat helpt.

2 jaar geleden

Reactie op HuizeHerrie

Ja hier ook, maar ik kreeg de tip er niet achter aan te lopen, en niet te w ...
Die tip heb ook geprobeerd omdat overtuigd was dat werkt en hij gewoon moet luisteren als mama vraagt om te komen bijvoorbeeld maar die van mij gaat me niet volgen die doet zijn zin en pakt andere straat . Dus ik doe da nie meer uit veiligheid 😌

2 jaar geleden

Nee daarom oefen ik ook op veilige stukken. Maar als je vraagt of je kind iets wilt, dan kan het zijn dat je nee krijgt. Je kunt beter dingen niet vragen als je van tevoren al weet dat er niet aan je verwachting voldaan gaat worden. Ik loop echt gewoon door. Dan staat hij daar maar alleen. Ik ga niet vragen ach toe nou wil je alsjeblieft mee lopen? Daar heb ik helemaal geen tijd voor hoor als ik dat x4 moet gaan doen haha 🙈 ik zeg vaak tegen hem je kunt kiezen, zelf goed mee lopen, mee in de kinderwagen of je blijft hier alleen zitten en dan kom ik je op de terugweg halen. (Die laatste keuze maakt hij nooit, en als hij die keuze wel zou maken, zou ik een tijdje op een hoekje gaan staan zodat ik hem in de gaten kan houden)

2 jaar geleden

Hier ook een weglopertje en dan ook totaal niet luistert. Om gek van te worden af en toe 🥴

2 jaar geleden

En ik zou mijn zoontje verder ook niet dwingen mee te lopen. Door hem aan zijn handje mee te nemen of op te tillen en gillend mee te nemen, dan weet ik dat ik de volgende dag diezelfde ellende weer door moet, mij niet gezien 🙈 het moet leuk voor iedereen zijn toch?

2 jaar geleden

En ik zou mijn zoontje verder ook niet dwingen mee te lopen. Door hem aan zijn handje mee te nemen of op te tillen en gillend mee te nemen, dan weet ik dat ik de volgende dag diezelfde ellende weer door moet, mij niet gezien 🙈 het moet leuk voor iedereen zijn toch?

2 jaar geleden

Reactie op HuizeHerrie

En ik zou mijn zoontje verder ook niet dwingen mee te lopen. Door hem aan z ...
Sommige dingen moeten nou eenmaal. De hond moet ook uit. En dan moet ze maar gewoon luisteren. De ouderwetse opvoeding zeg maar. Ik doe haar geen pijn ofzo. En de volgende dag loopt ze wel gewoon mee. Ze gaat al iedere dag mee sinds ze geboren is. Iedere dag is ze een uur in de ochtend bezig in het bos. Daar mag ze doen wat ze wilt. Alleen de weg daarnaartoe zal ze moeten luisteren. Ieder zijn eigen opvoeding zeg maar. Maar soms moeten ze gewoon luisteren. Woede aanval of niet....

2 jaar geleden

Yes! Ondertussen ruim 40 weken zwanger, dus ik wandel niet meer alleen met mn zoontje, want ik kan er niet meer achteraan haha. Wat hier goed hielp was vertellen waar we heen gingen. Bv als ik vanuit de speeltuin naar huis wilde "kom we gaan thuis lekker een boterham met appelstroop eten!" Of "zullen we gaan kijken of papa al thuis is?" Oftewel hetgeen waar ik heen wilde maakte ik aantrekkelijker dan hetgeen waar we waren. Want de reden dat hij weg rende was vaak omdat hij ergens niet weg wilde of ergens anders heen wilde dan ik. Als hij al aanstalte maakte om weg te rennen dan pakte ik hem snel vast en ging met hem in gesprek dat ik begrijp dat hij het zo leuk vind in de speeltuin, maar dat het echt tijd was om naar huis te gaan. En dan alsnog vertellen wat we thuis gaan doen en kijken of we iets konden vinden wat aantrekkelijk genoeg was om alsnog vrijwillig mee te lopen 😁 Of als we bv in de supermarkt zijn dan geven we hem taakjes zodat hij zich daar op focust ipv op alles behalve ons haha. "Kies jij maar een paprika uit". Momenteel hebben we de weg-ren periode weer eventjes gehad *klopt af* doordat we het nu standaard op deze manier doen. Ik wandel nog steeds niet alleen met hem, maar dat is puur uit veiligheid voor het geval hij wel weer een keer weg rent en ik er niet achteraan kan met mn dikke buik 🤣 Als we de hond uit moeten laten dan doe ik hem in de wandelwagen met een appeltje of soepstengel ofzo en dat vind hij ook helemaal prima. Dan gaan we onderweg van alles benoemen wat we zien enz. Misschien heb je er wat aan 😉 Succes allemaal met onze peuter pubers 😂

2 jaar geleden

Mijn zoontje is van 2/07. Heeft ook de neiging weg te lopen, maar dan zet ik hem in de wagen. Het is óf bij ons blijven en zelf lopen of in de wagen. Soms is het wel even huilen als ik hem vast zet maar als ik even wandel gaat het wel weer. En ik heb het idee dat hij minder snel weg rent sinds ik hem heb uitgelegd dat het heel gevaarlijk is bij de weg en dat we straks geen Benjamin meer hebben als hij onder een auto komt. En we doen nu ook vaak klaar voor de start af… en dan mag hij naar een bepaald punt rennen.

2 jaar geleden

Haha herkenbare situaties hier! Ik heb een meerijdplankje gekocht maar dit werkt dus echt niet. Hij springt er gewoon af gaat op de grond liggen etc. Onze gang is super smal dus ik wil t liefst de dubbele wagen niet gebruiken en altijd de draagzak + buggy is ook zwaar soms…

één jaar geleden

Ik lok hem met iets lekkers, of ik zeg dat wij gewoon doorgaan en hij alleen blijft