Onze dochter is afgelopen week 2 korte ochtendjes naar de peuterspeelzaal geweest. Ze is normaal gesproken alleen bij opa’s en oma’s als wij beiden werken, dus het leek ons leuk voor haar om vaker met meerdere kindjes te spelen.
Dag 1 ging goed! We gingen weg en ze huilde niet. Maar achteraf bleek toch dat ze het erg spannend vond en wat huilde bij de juf. Niet gek dachten we, dus we gingen naar dag 2 toe. DRAMA! Ik mocht niet weg, ze krijste haar longer uit haar lijf. Ik kreeg een uur later foto’s en ze zat verstijfd bij een juf op schoot… Hele ochtend amper gespeeld en sindsdien zegt ze ook constant ‘nee chool, huilie (huilen)’.
Ze loopt niet achter in ontwikkeling ofzo, dus ik ben van mening dat de peuterspeelzaal vooral leuk zou moeten zijn voor haar. Ze is er tot nu toe vooral heel erg onder de indruk van. Ik mag ook geen moment meer van haar zijde wijken.
Hebben jullie ervaringen met peuterspeelzaal? Ik vraag me af of ze er misschien toch niet aan toe is of dat ze nog wat vaker heen moet om te kunnen wennen…