13 Reacties

5 jaar geleden

Hoihoi! Ik zou altijd even een afspraak maken bij het consultatiebureau als je iets verontrustend /verandering ziet. Ik ben toevallig gister op bureau geweest met mijn dochtertje omdat ze n mini navelbreukje heeft en laatste 2 wkn iets meer werd, ik mocht komen al was het maar om mij gerust te stellen en dat doet goed! Dus bel en maak afspraak al is het maar om bij jou je zorgen weg te nemen :) daar zijn ze voor

5 jaar geleden

Mijn zoon heeft een redelijk grote café au lait vlek op zijn been. Ik heb er ook 1 op mijn been. Heel mijn leven geen problemen gehad. Een café au lait is vaak niks anders dan een verschil in pigment. Hou het in de gaten. Het mag niet donkerder of groter worden. Alhoewel het in de zon sneller bruin wordt en het bij de kindjes nog moet bijkleuren naar de uiteindelijke kleur

5 jaar geleden

Ik heb zelf al 1 mijn hele leven. Een hele grote op mijn rug. Ik hoef er alleen maar mee heen als ik er echt heel veel jeuk aan krijg. Dan gaan ze kijken of het onrustig is. Maar je kan altijd voor de zekerheid er naar laten kijken. Weet je het iig 100% zeker😁

5 jaar geleden

Ik heb een zoontje met ook een cafe au lait! Helaas midden op zn voorhoofd. Ook ik heb meerdere plekjes ontdekt op bv zn bovenarmpje. We moeten alleen in de gaten houden dat niet groter wordt. Soms heb ik wel het idee dat het met de huid meegroeit!🤷‍♀️

5 jaar geleden

Wij hebben een dochter met meerdere vlekken. Wij zijn via de kinderarts doorgestuurd naar Klynische Genetica in het ziekenhuis in Maastricht voor uit te sluiten of het erferlijk is zoja dan krijgt ze een vaste kinderarts. Bel even je huisarts en laat je doorsturen. Cb had het hier niet goed opgemerkt.

5 jaar geleden

Reactie op Esje28081

Wij hebben een dochter met meerdere vlekken. Wij zijn via de kinderarts doo ...
Wat goed dat jullie serieus zijn genomen. Waar heeft je dochtertje de vlekken zitten? Wat houdt het in als het erfelijk is/welke gevaren heeft het?

5 jaar geleden

Reactie op Babyjuly2020

Ik heb een zoontje met ook een cafe au lait! Helaas midden op zn voorhoofd. ...
Mag ik vragen bij wie jullie zijn geweest om het te bekijken? Huisarts?

5 jaar geleden

Reactie op Jimmysmama

Ik heb zelf al 1 mijn hele leven. Een hele grote op mijn rug. Ik hoef er al ...
Ik heb zelf ook 2 vlekjes, dus dacht dat het miss daardoor komt dat zij het ook heeft. Maar dan google je en dan zie je soms zorgelijke dingen..

5 jaar geleden

Reactie op Babybabyy

Wat goed dat jullie serieus zijn genomen. Waar heeft je dochtertje de vlekk ...
Zij heeft ze op de zij flank zitten op de rug. Boven bij de navel voetje en knietje. Wij hebben een kraancontrole gehad (stuitligging) daardoor wat meer controle gehad. Bij 3 maanden terug moeten komen en toen naar de medisch fotografie & dermatoloog geweest. Wij zijn rechtstreeks via ziekenhuis gegaan. Het is zover ik weet niet gevaarlijk alleen dan hebben ze er meer zicht op bij veranderingen. Onze dame is/was vrij pittig daardoor bij 2 dagen aan de monitor vanwege woedeaanvallen.

5 jaar geleden

Reactie op Babybabyy

Mag ik vragen bij wie jullie zijn geweest om het te bekijken? Huisarts?
Nee, enkel arts v/h cb. Ben er eigenlijk niet mee naar de huisarts geweest.

5 jaar geleden

Mijn dochtertje heeft onder haar kin in de overgang na het nekje witte vlekken zitte. Maar kan het kwaad dan?

5 jaar geleden

In princiepe kan het geen kwaad, als je twijfelt kun je er naar laten kijken. Ze kijken dan met blacklight of het kwaad kan of niet. (Ikzelf heb dit ook, alleen is dit op een wat latere leeftijd gekomen)

5 jaar geleden

Even een kleine update. Ik kom net terug van het ziekenhuis. Hier hoeft er geen verder onderzoek gedaan worden. We zijn terug gestuurd naar de kinderarts om het daar een soort van af te sluiten.