23 Reacties
5 jaar geleden
Ja helaas ervaring mee..
een week na de bevalling (mijn 1ste kindje vorig jaar) opeens hevig bloedverlies, direct door naar de gynaecoloog, op de echo was een placentarest te zien ik moest toen een curretage ondergaan onder volledige narcose.
Mocht je in de toekomst weer zwanger worden dan zal je bevalling medisch zijn en dus in het ziekenhuis moeten (iets waar mijn voorkeur sowieso al naar uit ging dus voor mij geen probleem)
5 jaar geleden
Hoi.. bij mij ook ontdekt bij de controle na 6 weken... toen moest ik nog 4 tot 6 weken wachten op mn (tweede) ongesteldheid.. nu 11 weken na de bevalling en moet volgende week ongesteld worden.. als het er dan nog zit moet ik nog een keer geopereerd worden om het weg te laten halen
5 jaar geleden
He bah, hoe kun je dit nog meer herkennen?
Want door de corona hebben ze mij alleen gebeld om te vragen hoe het ging en eigenlijk geen nacontrole gedaan.
Ben nu 2 maanden verder en heb soms ligte buikpijn, maar ik geloof dat dat nog wat krampjes zijn van de baarmoeder 😳
5 jaar geleden
Ik heb dit ook. Ik wilde na 13 weken na de bevalling een spiraaltje zetten. De VK zag ook wat op de echo waarvan ze vermoed dat het placentaresten zijn. Ik moet ook nog een keer ongesteld worden en ik ben doorverwezen naar de gyn. Die kijkt dan nog een keer...
ik schrik eigenlijk dat er misschien geopereerd moet worden als ik dat hier lees... had niet doorgevraagd wat er zou gebeuren als er na mn volgende ongesteldheid nog steeds iets zit... hopen dan maar dat alles er gewoon uit komt!
5 jaar geleden
Reactie op sanny 01
Ja helaas ervaring mee..
een week na de bevalling (mijn 1ste kindje vorig ...
Mag ik vragen waarom een eventuele volgende zwangerschap dan medisch zou worden? Ik ben ook een week na bevalling geopereerd (curretage) ivm veel placenta resten en flink ziek maar heb van de gynaecoloog niets gehoord over dat een volgende zwangerschap medisch zou zijn?
5 jaar geleden
Hi,
Ik heb dit gehad. Ze kwamen er 7 weken na de bevalling achter. De placenta was bij mij al operatief verwijderd, helaas hadden ze nog een stuk gemist.
Deze is via een hysteroscopie verwijderd.
Was zo gebeurd, wel even een vervelend gevoel. De dagen er na wel wat krampen en bloedingen extra gehad.
5 jaar geleden
Ik had ongeveer 2,5 week na de bevalling ineens zulke heftige krampen. Die kwamen in vlagen net weeën. Ben in het ziekenhuis beland. Ze hebben op de echo ook een grote prop gezien van ongeveer 2 bij 3 cm. Ze stuurden me naar huis en zeiden dat hij er zelf uit moest komen, dat de pijn was van het samentrekken van mijn baarmoeder om het eruit te krijgen. Wat oude culturele methodes toegepast en 2 dagen later voordat ik ging baden viel het eruit. Ik zou anders geopereerd moeten worden om het eruit te krijgen, gelukkig kwam het niet zover.
5 jaar geleden
Bij mij vlak na de bevalling thuis kwamen er bij mij 2x resten placenta uit terwijl in het zh werd gezegd dat hij compleet eruit was. 1 stuk was 2 a 3 cm heb toen ook veel buikpijn en krampen gehad zelfs dat ik als ik lag op bed niet omhoog kon komen wsnt dat deed super veel pijn. Gelukkig is wrl alles ervanzelf uitgegaan. Het heet geloof ik curiteren ofzo dan gaan ze je baarmoeder schoonmaken maar je krijg wel een roesje als dat gebeurt. Dat is mij gezegd toen maar zelf niet meegemaakt dus zou het je ook niet kunnen vertellen. Komt allemaal goed! X
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op fleurtje-24
Ik heb dit ook. Ik wilde na 13 weken na de bevalling een spiraaltje zetten. ...
Ik ook zelfde verhaal. Ik zou afgelopen dinsdag voor een mirenaspiraal gaan 12 weken na de bevalling.
Nog geen menstruatie gehad. Ik had een flinke bloeding (3,5L verloren) door een vast zittende placenta na mn bevalling. De placenta is met grote spoed verwijderd operatief. Ik was heel snel de OK weer uit.
Nu zag de gynaecoloog een stukje 1bij1cm zitten. Een stuk vd placenta. Ze denkt dat de placenta daar “verweven” zat in mn baarmoeder en past wel bij het beeld dat mn placenta ook niet los liet.
Eerst een menstruatie opwekken met hormonen en dan hope. Dat het los laat en anders onder een roesje met een cameraatje en een krabbertje (lekker verhaal ook😂) om het te verwijderen en dan gelijk het plaatsen van een spiraaltje.
Ben wel aanhoudend vaker misselijk en last van mn spijsvertering dan voorheen. Geen idee of dit wat er mee te maken heeft!🤷🏼♀️
5 jaar geleden
Hier exact hetzelfde gehad! Waarom willen ze aankijken? Ik heb in totaal 11 weken gevloeid omdat het veel te lang is aangekeken.. ik ben onder algehele narcose gegaan en toen hebben ze een curratage uitgevoerd en alles leeggezogen.. 😉