10 Reacties

één jaar geleden

Die van ons is ook 2,5 en praat ook met name 2 woordzinnen. We gaan een traject starten bij de logopedist, omdat hij dus ietsje achter lijkt te lopen. Maar zij zei wel dat er zeker geen alarmbellen afgaan en dat heel veel ook al wel heel netjes gaat, behalve dus zinnen maken. Z’n woordenschat is wel heel groot, hij begrijpt alles dat we zeggen en hij kan heel goed tellen, kleuren benoemen etc. Dus weet dat niet iedereen voorop loopt in praten, zo lijkt het namelijk vaak wel 😅

één jaar geleden

Onze zoon van 2,5 praat voor een 4 jarige of ooit zelfs nog woorden die een 4 jarige niet zegt vertelde ze op de opvang.ik denk dat ieder kind het op zijn eigen tempo doet en soms misschien hulp nodig heeft en dit is helemaal niet erg we komen er allemaal wel

één jaar geleden

Reactie op DanielleJansink

Die van ons is ook 2,5 en praat ook met name 2 woordzinnen. We gaan een tra ...
Dus als jij iets aan wijst dan zegt hij het? En snapt hij opdrachten?

één jaar geleden

Reactie op Anonieme Mama

Dus als jij iets aan wijst dan zegt hij het? En snapt hij opdrachten?
Ja klopt! Dat dus wel, maar 3 woord zinnen (uit zichzelf) dus niet. Hij papegaait ze wel. Doet die van jou dat nog niet? Ik geloof inderdaad dat elk kindje zijn of haar eigen snelheid bepaald, misschien loopt jouw kindje in andere dingen juist voor? Dat merken wij namelijk bij die van ons wel in andere dingen!

één jaar geleden

Reactie op DanielleJansink

Ja klopt! Dat dus wel, maar 3 woord zinnen (uit zichzelf) dus niet. Hij pap ...
Ja idd zegt m'n zoontje wel dingen na.. En z'n motoriek grof als fijn zie ik idd dat dat oké is, alleen idd praten, bij kentalis zeiden ze dat hij minimaal 1000 woorden moest kennen

één jaar geleden

Reactie op Anonieme Mama

Ja idd zegt m'n zoontje wel dingen na.. En z'n motoriek grof als fijn zie i ...
Wat?? 1000 woorden? 100 woorden zeggen of snappen? Dat vind ik persoonlijk namelijk wel erg veel voor een 2 jarige of ben ik de enige? 😱

één jaar geleden

Reactie op BAMMAM

Wat?? 1000 woorden? 100 woorden zeggen of snappen? Dat vind ik persoonlijk ...
1000 woorden zeggen

één jaar geleden

Reactie op Anonieme Mama

1000 woorden zeggen
Want ze vroeg aan mij hoeveel woorden zou hij kennen ik zei 100

één jaar geleden

Reactie op Anonieme Mama

1000 woorden zeggen
Jeetje, dat vind ik echt wel veel... Kan me niet voorstellen dat mijn zoontje al 1000 woorden kan zeggen, ook 2,5 jaar oud. Maar hier wordt bij ons op cb niet moeilijk over gedaan. Spreekt dan wel met 2 woord zinnetjes en soms 3.

één jaar geleden

Ik kan met mijn dochter (ook 2,5) hele gesprekken voeren ook met volzinnen, maar zij is gewoon heel snel met taal. Qua los lopen was zij dan weer vrij laat, dat deed ze pas goed toen ze al bijna 2 was. In contrast: zoontje van een collega die was motorisch heel snel maar heeft tot zijn 3e bijna niet gepraat. Begreep wel alles en heeft dat blijkbaar als een spons opgenomen want toen hij eenmaal ging praten werden het al heel snel zinnetjes ipv woordjes. Dus ieder kind volgt wel een eigen lijntje hierin denk ik. Het komt heus wel zolang je het positief stimuleert, voorlezen en liedjes zingen bijvoorbeeld. Maar als hij ook niet zo goed hoort is het wel goed om er extra aandacht aan te besteden want daarmee pikken ze het juist op.