Hoi
Ik zit ergens mee want voor mij voelt als een mega probleem. Voor een ander zal het de normaalste zaak van de wereld zijn. Maar ik heb er slapeloze nachten van.
Samen met mijn man heb ik een dochter van 3 jaar.
Hij heeft ptss door een heftig verkeersongeval. Hij heeft een verleden met alcohol verslaving. Hij is niet meer verslaafd maar als hij eens een biertje drinkt kan hij slecht maat houden.
2 jaar geleden heeft hij een ptss uitbarsting gehad waar mijn dochter en ik bij waren. Gelukkig heeft hij ,en wij ook, hulp gehad hiervoor.
Nu het probleem. Tenminste situatie waar ik me zorgen over maak.
Donderdag moet ik werken tot 5 uur en dan heb ik een etentje van werk. Ik had het bewust gepland op een werkdag van hem zodat hij onze dochter niet 'alleen' hoeft te verzorgen. A hij vindt dat lastig, B ik vind het spannen en C ik ben al heel vaak gebeld dat ik naar huis moest komen omdat hij het niet volhoud.
Gisteren liet de werkgever weten dat het bedrijf deze dag wegens onderhoud dicht is, en iedereen een gratis vrije dag heeft.
In plaats van blijdschap voel ik direct paniek . Hij moet haar dus van de opvang halen en voor haar zorgen tot ik thuis ben. 17.00 - 22.00
Vanwege zijn verleden ben ik als de dood dat hij drinkt waar zij bij is . Laatste keer was 2 jaar geleden maar toen ik thuis kwam na een avond dienst lag mijn dochter slapend op het vloerkleed en hij snurkend opde bank.
Ik ben nog elke dag bang dat het zich ooit herhaalt en daarom ben ik zo veel mogelijk thuis.
Als ik het bespreekbaar maak krijg ik direct de reactie vam... je vertrouwt me dus niet ?
En inderdaad is dat zo, maar ik vertrouw de man die drinkt niet. Ik ben heel dankbaar dst hij nauwelijks meer drinkt maar het gevoel dat ik geen controle kan houden en niet kan zien wat er gebeurt , vind ik heel erg moeilijk
Morgen komt onze psycholoog ook weer langs.
Zijn er hier nog mensen die mij tips kunnen geven ? Of hoe ik kan om-denken?
Se afspraak dat hij appt als ze thuis zijn en als ze op bed ligt hebben we al gemaakt . Dat doet hij altijd. Dinsdag avond moet hij altijd 2 uurtjes voor haar zorgen. Dat gaat goed. Maar dan ben ik 1 km van huis.
Sorry voor her lange verhaal maar.ik heb helemaal geen zin in het feestje.
Liefs een bezorgde moeder
Sorry als ik niet op iedereen kan reageren, of laat reageer.