Dag mama’s,
Mijn eerste zoontje heeft maandenlang vreselijk last gehad van verborgen reflux. Met medicatie en een Slaapcoach is uiteindelijk de reflux en bijbehorende onrust verholpen. Mijn tweede zoontje (nu 2,5 maand) heeft gelukkig vooralsnog minder ernstige klachten dan mijn oudste maar laat ook wel steeds meer reflux symptomen zien waardoor ik me toch wel een beetje zorgen begin te maken. Zo huilt hij steeds vaker ongeveer een uur na de voeding. Hij begint dan onrustig te worden, soms overstekken en huilen, en spuugt veel dikke zure melk. Ik geef volledige borstvoeding en ben gevoelig voor overproductie. Al in de kraamweek ben ik begonnen met blokvoeden om de productie te remmen, hierdoor is de borstvoeding meer in balans maar alsnog ben ik soms bang dat hij teveel melk in één keer binnen krijgt waardoor zijn lijfje het niet goed kan verwerken. Nu lees ik op internet dat het bij reflux kan helpen om vaker kleine beetjes te voeden ipv grotere hoeveelheden met meer tijd ertussen. Ik voed overdag ongeveer om de 3-4 uur en savonds/snachts zit er meestal wel 5-6 uur tussen de voedingen. Hebben er mama’s die borstvoeding geven ervaring met het vaker kleine beetjes voeden om de reflux te verminderen? Zoja hoe pakte je dit aan en hoe reageerde je kindje er op? Hoe voorkom je dat je niet alsnog teveel melk geeft per keer en het kindje in totaal juist meer melk binnen krijgt dan wanneer je er meer tijd tussen laat? Ook ben ik bang mijn productie teveel te stimuleren als ik vaker aanleg.. zijn er mama’s die hier ervaring mee hebben? Ik ben benieuwd!! Alvast heel erg bedankt voor het meedenken :)