12 Reacties

één jaar geleden

Hier alleenstaande moeder. Twee kinderen.. Op werk dagen... Heb ik al gekookt dus dan alleen opwarmen en we eten dan om half zes... En als de jongste niet geslapen heb na eten gelijk door naar boven kwart over zes en kwart voor zeven vertrokken

één jaar geleden

Mijn dochter is vaak vreselijk moe als ze van de opvang komt. Ze gaat 2 dagen. Die dagen eet zij dan eerder dan ons. Zodra we thuis komen dan rust ze even een half uurtje en dan verwarm of maak ik ondertussen eten en dan ga ik met haar aan tafel om haar te laten eten. Wij eten dan later. We hebben geprobeerd zelf ook eerder te eten maar dat werkt voor ons niet. En later eten werkt voor haar niet want dan wil ze van vermoeidheid niks meer eten

één jaar geleden

Onze avond routine is qua tijden eigenlijk precies hetzelfde als bij jullie! Dit is zowel op opvangdagen als op dagen dat hij thuis is of oma oppast. Gaat hier prima zo.

één jaar geleden

Komt het lastig in slaap vallen niet omdat ze smiddags wellicht te lang slaapt? Of is het echt vermoeidheid? Ik merk nu bij ons zoontje dat hij savonds moeilijker in slaap komt. Ik ben hem daarom smiddags wat eerder wakker gaan maken.

VRIEND

één jaar geleden

Mijn man is half 5 thuis en ik om half 7. Mijn man eet dan om half 6 met mijn dochter samen, zodat ze om 7 uur kan gaan slapen. Ik eet dan alleen. Niet heel gezellig, maar voor onze dochter werkt dit goed.

één jaar geleden

Wij hebben een eigen bedrijf en samen eten is bij ons sowieso een dingetje! Ik maak 1 keer in de week bakjes met eten voor de hele week. Als die dan uit het kdv komt kunnen we zijn eten opwarmen, kan hij eten naar bed en dan eten wij daarna! Hij gaat 2 dagen in de week naar het kdv.

één jaar geleden

Wij hebben dit alleen op donderdag en jouw schema klopt aardig met die van ons. M’n man brengt de kids ‘s ochtend naar school en de opvang. Ik werk tot 17.00 uur en op 10 min reisafstand. Ik haal ze dan op. Wie het eerst thuis is, begint met koken en we maken het meestal samen af. Heb altijd het voornemen om het een dag van tevoren voor te bereiden zodat we snel klaar zijn, maar dat gebeurt dus nooit ;-).

één jaar geleden

Wij eten ergens tussen 17 en 17.30u, soms "pas" om 18u. Om 19u bad (om de dag), rond 19.15u een flesje en pyjama aan. Dat nog 10min voorlezen + slaapliedje. Hij ligt ergens tussen 19.30u en 20u in bed. Naar bed brengen doen we om de beurt. Koken is afhankelijk van wie als eerste thuis is. We hebben nu ook een baby die vaak rond etenstijd voor een voeding komt en die na de peuter nog naar bed gebracht moet worden. Het zijn zo lange avonden.

één jaar geleden

Je zou ook wat langer nog even met haar kunnen knuffelen in het donker/met een klein lichtje aan, totdat ze echt slaperig is. Misschien moet ze nog een beetje ontprikkelen met één van jullie.

één jaar geleden

Ik begin met het ophalen om 17.00 uur. Dan ben ik rond 18.10 thuis. Dan mag mijn zoontje even televisie kijken tijdens het koken. Ik zorg de dag ervoor dat het eten alleen opgewarm hoef te worden. Dus rond 18.20 aan het eten. Baby erbij in de wipstoel, die krijgt alvast zijn laatste flesje. Dan gaan we naar boven, de oudste alvast op de wc. De jongste omkleden. Dan kan de oudste daarna alsvast tanden poetsen en dat maak ik daarna af. Met z'n allen een boekje lezen. En dan leggen de oudste en ik de jongste op bed. Doen we heel snel verstoppertje en dan lekker slapen. 19.15 liggen ze meestal allebei in bed.

één jaar geleden

Op ma di wo is mijn partner thuis(hij werkt van do tot zo) maar op donderdag ben ik thuis dan kook ik al voor de vrijdag erna, vrijdag zijn we om 18 uur thuis, dan gaan ze eten want dat is al klaar , we spelen wat, douchen , melk drinken en naar bed om 2015. Ondertussen dat ze melk drinken maak ik beneden nog schoon.

één jaar geleden

Hier precies hetzelfde! Ben nu langzaam alles naar voren aan het schuiven, eten gaat naar 17:30/17:45 zodat ze eerder op bed kan. Doet je kindje nog een middagdutje? Hier zit ze precies op het punt om de eigenlijk mee te stoppen, dan is eerder slapen ook wel echt nodig.