6 Reacties

één jaar geleden

Jeetje wat heftig.. voordat ik aan kindjes begon... hebben wij ook vaak en eerlijk gezegd teveel een blowtje gerookt.. nu ik moeder ben heb ik dit uiteraard al een aantal jaren niet gedaan... Ik ben van mening dat je beter als de kleine op bed ligt een blowtje kan roken IPV een paar wijntjes kan drinken.. Uiteraard vind ik het nu echt een NO GO.. ik zou mijn kindje er niet brengen.. als ze echt wilt oppassen dan moet ze haar kleintje op 1 zetten.. of je het nu hebt over een scherp randje of niet.. met een blowtje word je gewoon stoned en slaperig.. en word je reactie vermogen gewoon zwaar beperkt. Ik zou zeggen.. volg je gevoel.. ookal betekend dat ruzie.. ik had het ook niet gedaan.. zelf past er hier bij ons niemand op en doen we het allemaal lekker zelf. Ik doe waar ik een goed gevoel bij heb. Mijn moeder zelf is helaas overleden maar bij schoonouders heb ik geen goed gevoel! Oppassen gebeurd dus gewoon niet! Ruzie of niet.. 100 discussies of niet.. als iets niet goed voelt dan voelt iets niet goed. Bij ons word er ook gepushed en gezeurd om oppassen etc.. ik word er zo moe van dat ik gewoon 8 of 9 weken geen contact heb gehad.. tot vandaag 1 uurtje een bakkie koffie en het begon weer. We zijn dus ook gewoon lekker weer naar huis gegaan. Jullie zijn ouders en doe niets wat je niet wilt. ❤️

één jaar geleden

Zou er zelf geen lekker gevoel bij hebben en jij zo te horen dus ook niet. Ik zou graag hebben dat m’n kind op een plek is waar een helder iemand op haar past. Wanneer komt die keer dat het wel een keertje meer dan “een klein beetje blowen” is omdat het haar even tegenzit die dag ofzo. Zou het zelf geen fijn idee vinden. En als het om mijn kind zou gaan, zou ik daar wel een ruzie voor over hebben. Oppassen is geen recht van opa’s en oma’s hè. Succes met het nemen van je beslissing!

één jaar geleden

Nope, ik zou er geen goed gevoel bij hebben en dat het voor hun normaal is betekend niet dat het voor jou ook normaal moet zijn. Ik vind het ook een slecht voorbeeld, kinderen worden ook groter..

één jaar geleden

Moeilijke keuze inderdaad. Maar wat de anderen zeggen sluit ik me ook bij aan. Het reactie vermogen is natuurlijk echt anders en daarnaast vind ik het voorbeeld naar je kind ook echt niet goed. Ben je op de hoogte van derdehands roken? Je kleintje krijgt op die manier dus ook de schadelijke stoffen binnen. Juist kinderen zijn hier extra vatbaar voor door het vele lichamelijke contact, contact met vloeren en meubels etc. Sterkte met je beslissing maar volg vooral je hart!

één jaar geleden

Bedankt nog voor jullie reacties! Ik kan ze goed volgen. Qua onderbuikgevoel voelt het gewoon niet goed. En als iemand anders het aan mij zou vragen dan zou ik het ook meteen wel weten. Ik blijf het lastig vinden dat ik zelf nooit iets aan haar heb gemerkt. Daarom voelt het wat overdreven om er nu wel iets van te vinden. Maar uiteindelijk is het inderdaad wel zo dat je er gewoon door wordt beïnvloed. Eens nadenken hoe ik dit ga aanpakken 😅

één jaar geleden

Heel erg herkenbaar. Mijn schoonmoeder blowt ook en rookt daarbij als een ketter. Ze weet dat ik absoluut niet wil dat zij rookt bij m’n dochter, en toch betrapte ik haar vorige week met een sigaret in de hand onder de afzuigkap maar met m’n dochter op schoot. Ik vind het altijd enorm moeilijk om tegen haar in te gaan, ben conflict vermijdend als het om m’n schoonfamilie gaat en altijd bang voor ruzie. Dus ik snap je gevoel heel erg. Toch zei ik vorige week dat ik het niet oké vindt dat zij rookt met m’n dochter op schoot, afzuigkap of geen afzuigkap, dit zijn mijn regels. Dit was de eerste x in 6jr dat ik tegen haar in ging. M’n schoonmoeder past 1x per week op en dat scheelt me gwn heel veel geld. Dus hou ik m’n mond maar vaak. Maar ik krijg er ook steeds meer moeite mee. Ik kan je dus totaal geen advies geven sorry… en naar je gevoel luisteren klinkt zo simpel, maar is het toch niet altijd (zeker niet als het om schoonfamilie gaat..) probeer in ieder geval op 1 lijn te staan met je partner, het is denk ik het meest belangrijk dat je samen een sterk team bent. Zo proberen wij het althans en het sterkt mij heel erg dat m’n partner me altijd steunt mbt zijn moeder.